BOFU - Bottom of the fuel az online marketing szakszótárban

EN

BOFU



Mi az a BOFU?

A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a tölcsér alja” kifejezés rövidítése. A BOFU a vásárlási folyamat utolsó szakaszára/fázisára utal, amelyben az érdeklődők már készen állnak a vásárlásra, de még konkrét kérdéseik lehetnek, mielőtt elszánnák magukat arra, hogy ügyfeleké váljanak.

 

Mi az a BOFU tartalom?

A BOFU tartalom olyan tartalmakat ölel magába, amelyekkel a márkák a BOFU szakaszban járó lehetséges ügyfeleket igyekeznek konverzióra ösztönözni. Ezek nagyon célzott szándékú tartalmak, amelyek egyetlen célja, hogy rávegyék a potenciális ügyfeleket az utolsó lépésre.

 

A BOFU tartalmak ebben különböznek a TOFU (Top of the Funnel, tehát a „tölcsér teteje”) tartalmaktól, hogy azok sokkal általánosabb célzásúak, és céljuk az érdeklődők márka iránti bizalmának megalapozása. A BOFU tartalmak sokkal inkább egy márka termékeinek, vagy szolgáltatásainak főbb tulajdonságaira összpontosítanak.

tofu,mofu,bofu; mi az a tofu; mi az a bofu; mi az a mofu

A tölcsér alján tehát az a cél, hogy a közönséget minél több információval ellásd kínálatodról, és ezzel bebizonyítsd, hogy miért a te terméked vagy szolgáltatásod a legjobb választás a konkurencia kínálatával szemben. Ilyenkor kell feltüntetni az esetleges USP-ket is.

 

Milyen típusai vannak a BOFU tartalmaknak?

A BOFU fázisban többféle tartalommal is hozzásegítheted célközönségedet a döntéshozatalhoz. A szoftveres megoldásokat forgalmazó cégeknél gyakori példa egy demó vagy ingyenes próbaverzió felkínálása limitált időtartamra (7, 14, vagy 30 nap). Az ingyenes termékeket mindenki szereti, és egy próbaverzió lehetőséget kínál a konverzióra kész lehetséges ügyfeleknek, hogy meggyőződjenek kiszemelt választásuk minőségéről. Ha elnyeri a tetszésüket, akkor szinte biztos a konverzió.

 

Ha nem szívesen adsz ki a kezedből ingyenes termékeket vagy szolgáltatásokat, akkor persze más tartalomopcióid is vannak. Egy összehasonlító táblázat nagyon hasznos lehet, mert szemeltetheted vele közönségednek, hogy amit te kínálsz, az miben jobb, mint a konkurencia opciói. Mutasd meg, hogy milyen egyedi értékeket kínál terméked vagy szolgáltatásod, és az emberek sokkal valószínűbb, hogy azt választják majd!

 

Az ügyfelektől származó sikertörténetek is kiváló BOFU tartalmak lehetnek. Használd elégedett ügyfeleid történeteit arra, hogy megmutasd, mi mindent érhet el valaki termékeid vagy szolgáltatásaid segítségével. A társadalmi bizonyíték a modern marketingsikerek elengedhetetlen eszköze, ugyanis a temérdek reklámanyagra egyre inkább immunissá válnak az emberek. Az emberek egyszerűen jobban bíznak egy termékben vagy szolgáltatásban, ha konkrét bizonyítékot látnak arra, hogy másnak már bevált.

 

A webináriumok szintén hatékonyan alkalmazhatók lényegében a tölcsér összes szakaszában. Az előadásokat nagyon informatívnak kell kialakítani, hogy a nézők minél több értékes információhoz jussanak belőle. Természetesen az előadás témájának kapcsolódnia kell a célközönség érdeklődési köreihez, és akár még nehézségeikre, kihívásaikra is jó, ha utalást teszel. Persze mindez nem jelenti azt, hogy nem dobhatsz be néha egy-két termékmegjelenítést saját kínálatodból.




Gyakori kérdések


Mi az a BOFU?

A BOFU (Bottom of the Funnel, azaz „a tölcsér alja”) a vásárlási folyamat utolsó szakaszát jelenti. Ez az a szakasz, amiben a felhasználók már készen állnak a vásárlásra.


Mik azok a BOFU tartalmak?

Olyan tartalmak, amelyeket egy cég vagy márka a vásárlás utolsó szakaszában járó lehetséges ügyfeleknek készít. Céljuk általában véglegesen meggyőzni a vásárlót arról, hogy az adott márkát válasszák.


Mik lehetnek BOFU tartalmak?

BOFU tartalmak például az ingyenes próbaverziók, az összehasonlító táblázatok, az ügyfelek sikertörténetei, a webináriumok, stb.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!