Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Mi az a BOFU?
A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a tölcsér alja” kifejezés rövidítése. A BOFU a vásárlási folyamat utolsó szakaszára/fázisára utal, amelyben az érdeklődők már készen állnak a vásárlásra, de még konkrét kérdéseik lehetnek, mielőtt elszánnák magukat arra, hogy ügyfeleké váljanak.
Mi az a BOFU?
A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a tölcsér alja” kifejezés rövidítése. A BOFU a vásárlási folyamat utolsó szakaszára/fázisára utal, amelyben az érdeklődők már készen állnak a vásárlásra, de még konkrét kérdéseik lehetnek, mielőtt elszánnák magukat arra, hogy ügyfeleké váljanak.
Mi az a BOFU tartalom?
A BOFU tartalom olyan tartalmakat ölel magába, amelyekkel a márkák a BOFU szakaszban járó lehetséges ügyfeleket igyekeznek konverzióra ösztönözni. Ezek nagyon célzott szándékú tartalmak, amelyek egyetlen célja, hogy rávegyék a potenciális ügyfeleket az utolsó lépésre.
A BOFU tartalmak ebben különböznek a TOFU (Top of the Funnel, tehát a „tölcsér teteje”) tartalmaktól, hogy azok sokkal általánosabb célzásúak, és céljuk az érdeklődők márka iránti bizalmának megalapozása. A BOFU tartalmak sokkal inkább egy márka termékeinek, vagy szolgáltatásainak főbb tulajdonságaira összpontosítanak.
A tölcsér alján tehát az a cél, hogy a közönséget minél több információval ellásd kínálatodról, és ezzel bebizonyítsd, hogy miért a te terméked vagy szolgáltatásod a legjobb választás a konkurencia kínálatával szemben. Ilyenkor kell feltüntetni az esetleges USP-ket is.
Milyen típusai vannak a BOFU tartalmaknak?
A BOFU fázisban többféle tartalommal is hozzásegítheted célközönségedet a döntéshozatalhoz. A szoftveres megoldásokat forgalmazó cégeknél gyakori példa egy demó vagy ingyenes próbaverzió felkínálása limitált időtartamra (7, 14, vagy 30 nap). Az ingyenes termékeket mindenki szereti, és egy próbaverzió lehetőséget kínál a konverzióra kész lehetséges ügyfeleknek, hogy meggyőződjenek kiszemelt választásuk minőségéről. Ha elnyeri a tetszésüket, akkor szinte biztos a konverzió.
Ha nem szívesen adsz ki a kezedből ingyenes termékeket vagy szolgáltatásokat, akkor persze más tartalomopcióid is vannak. Egy összehasonlító táblázat nagyon hasznos lehet, mert szemeltetheted vele közönségednek, hogy amit te kínálsz, az miben jobb, mint a konkurencia opciói. Mutasd meg, hogy milyen egyedi értékeket kínál terméked vagy szolgáltatásod, és az emberek sokkal valószínűbb, hogy azt választják majd!
Az ügyfelektől származó sikertörténetek is kiváló BOFU tartalmak lehetnek. Használd elégedett ügyfeleid történeteit arra, hogy megmutasd, mi mindent érhet el valaki termékeid vagy szolgáltatásaid segítségével. A társadalmi bizonyíték a modern marketingsikerek elengedhetetlen eszköze, ugyanis a temérdek reklámanyagra egyre inkább immunissá válnak az emberek. Az emberek egyszerűen jobban bíznak egy termékben vagy szolgáltatásban, ha konkrét bizonyítékot látnak arra, hogy másnak már bevált.
A webináriumok szintén hatékonyan alkalmazhatók lényegében a tölcsér összes szakaszában. Az előadásokat nagyon informatívnak kell kialakítani, hogy a nézők minél több értékes információhoz jussanak belőle. Természetesen az előadás témájának kapcsolódnia kell a célközönség érdeklődési köreihez, és akár még nehézségeikre, kihívásaikra is jó, ha utalást teszel. Persze mindez nem jelenti azt, hogy nem dobhatsz be néha egy-két termékmegjelenítést saját kínálatodból.