Passzív jövedelem
A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása által jövedelemáramlatot alakítasz ki. Ennek kialakítását követően ez a csatorna folyamatos, vagy akár folyamatosan növekvő bevételforrásként működik hónapokon vagy éveken keresztül anélkül, hogy rendszeresen foglalkoznod kellene vele, mint egy hétköznapi munkával.
Példák a passzív jövedelemre
- Létrehozol egy AdSense webhelyet, és elvégzel minden szükséges SEO tevékenységet (például kifelé és befelé mutató linkek elhelyezése) annak érdekében, hogy top pozíciót érhess el a keresőmotorok találati oldalain. Ha a keresőmotorok és a kiépített linkhálózatod megfelelő forgalmat képes termelni webhelyedre, akkor sikeresen létre hoztál egy passzív jövedelemforrást, amivel a jövőben már nem kell rendszeresen foglalkoznod (persze a folyamatos tartalomfrissítések és a webhely karbantartása elengedhetetlen a jövedelemforrás fenntartásához).
- Indítasz egy tagsági webhelyet, amelyen egy jó értékkel bíró szolgáltatást kínálsz a regisztráló tagoknak. A havi tagsági díjak stabil jövedelemforrást jelenthetnek, és egészen addig támaszkodhatsz rájuk, amíg a tagok elégedettek a szolgáltatásokkal.
- Amennyiben egy MLM üzlet tagja vagy, viszonteladókat toborozhatsz magad alá, akik – ha megfelelő képzésben részesíted őket – egyre több terméket értékesíthetnek, és az ezekből befolyó összeg egy része téged illet majd. (Lásd még: többszintű marketing, downline).
Számos más internetes marketingtevékenység létezik a passzív jövedelemforrások kialakítására. Ezen források előnyei a heti rendszeres munkavégzéssel szemben egyértelműek. A hagyományos munkavégzéssel szemben továbbá, ha egy jövedelemforrás képes minden komolyabb beavatkozás nélkül a „saját lábain megállni”, akkor onnantól kezdve lesz időd egy másik csatorna beindítására.