Mi az a Bing, milyen szerepet foglal el az online marketingen belül. Meghatározás, magyarázat, definíció online marketing szakszótárunkban, Máté Balázs marketing tanácsadó szerkesztésében.

EN

Bing



 

Mi az a Bing?

A Bing, vagy Bing Search a Microsoft saját fejlesztésű keresőmotorja, amelyet a Bing.com webhelyen lehet elérni.

 

Habár egy önálló keresőmotorról van szó, a Bing keresőfunkcióját máshogyan is lehet használni, nem csak a webhelyéről. A Microsoft webböngészője, az Edge alapértelmezettként a Binget használja a keresésekhez, illetve a keresőmotor az okostelefonos böngészőkből, vagy saját alkalmazásából is elérhető.

 

Mi a különbség a Bing és a Google között?

A Bing és a Google is egy-egy önálló keresőmotor, azonban működésüket és kialakításukat tekintve is sokban különböznek egymástól.

Megjelenés és felhasználói felület

Már első ránézésre látszik, hogy a két keresőmotor különböző. A Google legendásan egyszerű kezdőlapja csupán egy fehér háttérből, egy középre elhelyezett keresősávból, és néhány alapvető funkciót kínáló gombból áll. Ezzel szemben a Bing háttere egy látványos (lapozható, vagy ki is kapcsolható) fénykép, a keresősáv pedig furcsamód nem pont középre került. A Bing kezdőlapján bizonyos elemek el is tüntethetők.

 

A találatok pontossága

Általánosságban véve nincs jelentős különbség a Google és a Bing találatainak „minősége” között. Azonban ha időérzékeny tartalmak után kutatsz, akkor van néhány fontos különbség, amit érdemes észben tartanod.

 

Először is, ha hírcikkeket keresel, vagy a legfrissebb információkra van szükséged egy bizonyos dologgal kapcsolatban, a Bing kevésbé hasznos, mint a Google, legalább is olyan értelemben, hogy a Bing ritkábban helyezi előtérbe (vagyis magasabb pozíciókba) az újabb, frissebb tartalmakat. Ezzel szemben a Google többnyire igyekszik a legújabb cikkeket a top pozíciókba emelni.

 

Összetett keresési opciók

A Google és a Bing is kínál szűrőket és összetettebb keresési funkciókat, amelyekkel finomítani lehet a kereséseket. Fontos szempont, hogy a Google felhasználói felületén sokkal egyszerűbb megtalálni ezeket, mert mindig láthatók.

 

Egy másik különbség, hogy a Bingen csak akkor jelennek meg a szűrők, ha éppen valamelyik találati kategóriát (képek, videók, hírek) böngésszük – az összesített találatokon nincs lehetőség szűrésre.

 

Jutalomprogramok

A Bing jutalomprogramjához (Microsoft Rewards) egy egyszerű ingyenes Microsoft felhasználói fiókkal lehet csatlakozni. Ha bejelentkezve használod a Binget, akkor pontokat szerezhetsz, a keresésekkel, kérdőívek megválaszolásával, vagy akár a Microsoft Áruházban való vásárlással. Ha elegendő pontot sikerül összegyűjtened, akkor ezeket beválthatod filmekre, alkalmazásokra, ajándékkártyákra, támogathatsz jótékonysági célokat, és így tovább.

 

A Google-nak is volt egy saját jutalomprogramja (a Screenwise), ami azóta már megszűnt.

 

Google és Bing a mobilokon

A Google-hoz hasonlóan a Bing is biztosítja keresőszolgáltatását egy okostelefonos alkalmazás formájában, ami Android és iOS készülékeken is elérhető. Az alkalmazás természetesen használható keresésre, de emellett néhány speciális funkciót is kínál:

  • Near Me: Erre rákoppintva a Bing a telefon GPS-e alapján felsorolja a közelben található jó értékelésű éttermeket és látnivalókat.
  • Fun: Ha szeretnéd elütni valamivel az időd, akkor a Fun funkcióban mobilbarát játékokat és kérdőíveket találsz.
  • Gas: A Bing felsorolja a közelben lévő benzinkutakat és a legfrissebb üzemanyagárakat.
 



Gyakori kérdések


Mi az a Bing?

A Bing (www.bing.com) a Microsoft saját fejlesztésű keresőmotorja.


Mi a különbség a Bing és a Google között?

A Google és a Bing eltérő szolgáltatásokat kínálnak a keresésen kívül, és gyakran a keresésekre is más találatokat jelenítenek meg.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!