Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
 
			
				A kulcsszóhalmozás definíciója
				A kulcsszóhalmozás egy olyan keresőoptimalizálási technika, amely során nagymennyiségű kulcsszót helyeznek el egy webes tartalomban kizárólag azért, hogy az minél több keresésre magas pozícióban jelenjen meg a találatok között, arra többen kattintsanak rá, és nagyobb forgalma legyen az adott oldalnak, vagy webhelynek.
			
A kulcsszóhalmozás definíciója
A kulcsszóhalmozás egy olyan keresőoptimalizálási technika, amely során nagymennyiségű kulcsszót helyeznek el egy webes tartalomban kizárólag azért, hogy az minél több keresésre magas pozícióban jelenjen meg a találatok között, arra többen kattintsanak rá, és nagyobb forgalma legyen az adott oldalnak, vagy webhelynek.
A kulcsszóhalmozás egy úgynevezett „black hat” keresőoptimalizálási módszer, amelyet általában rossz minőségű webhelyeken szokás alkalmazni.
A kulcsszóhalmozás története és módszerei
A kulcsszóhalmozás egykor egy teljesen hétköznapi SEO technikának számított. A keresőmotorok megjelenésekor ezek a kereső rendszerek rendkívül kezdetlegesek voltak (a mai algoritmusokhoz képest), és többségük szimplán az alapján rangsorolta a tartalmakat, hogy hányszor jelent bennük a keresett kulcsszó.
A webmesterek hamar felfigyeltek erre, és különböző technikákkal rejtettek el különféle (gyakran nem kapcsolódó) kulcsszavakat webes tartalmaikban, például ugyan olyanra állították a kulcsszavak betűinek színét, mint amilyen az oldal háttere, esetleg 0 pontosra méretezték a szövegeket, vagy képi elemek mögé rejtették őket. Erre azért volt szükség, mert sok kulcsszó egyáltalán nem kapcsolódott az oldal tartalmához, és a felhasználók hamar gyanút fogtak volna, ha látják ezeket felsorolva valahol a tartalom mellett.
A kulcsszóhalmozás történhet a felhasználó szeme láttára – ilyenkor a tartalom készítője a tartalomhoz kapcsolódó kifejezéseket szór el rendszeresen a szövegben, szinte már természetellenes gyakorisággal (ez gyakran a szöveg olvashatóságának rovására megy).
A kulcsszóhalmozás nem csak a fő tartalomban, hanem az oldal meta mezőiben is gyakori volt, ugyanis sok keresőmotor ezeket a mezőket is figyelembe vette (némelyik még ma is) a tartalmak rangsorolásakor.
 
A kulcsszóhalmozás ma
A kulcsszóhalmozás olyan súlyos problémává vált, hogy a keresőmotorok kénytelenek voltak továbbfejleszteni algoritmusaikat, hogy képesek legyenek kiszűrni az ilyen és ehhez hasonló SEO csalásokat.
A Google a következőt tanácsolja kulcsszóhalmozással kapcsolatban:
„Az oldalak kulcsszavakkal való teletöltése negatív felhasználói élményt eredményez, és ronthatja webhelyed rangsorolását. Koncentrálj inkább hasznos, információban gazdag tartalmak készítésére, amelyben megfelelően, a tartalomhoz illően használod a kulcsszavakat.”
Ma a kulcsszóhalmozást azonnal felismerik a keresőmotorok, és gyakran büntetést is kiszabnak értük (például a rangsorolás csökkentésével). A Google már jó ideje nem használja például a webhelyek meta mezőit a rangsoroláshoz, többek között emiatt is. Manapság tehát nem éri meg kulcsszóhalmozással foglalkozni, mert többet árthatsz vele webhelyed rangsorolásának, és márkád hírnevének, mint amennyit segíthetnél (főleg, hogy ma már teljesen haszontalan).
Miért kerülendő a kulcsszóhalmozás?
A modern keresőmotorok kifinomult algoritmusai azonnal felismerik a kulcsszóhalmozást, és gyakran büntetést szabnak ki érte. A Google például már nem használja a webhelyek meta mezőit a rangsoroláshoz, részben emiatt is. A kulcsszóhalmozás tehát ma már nemcsak haszontalan, de káros is lehet, mert rontja a webhely rangsorolását és negatív hatással lehet a márka hírnevére.
Gyakori kérdések
Mi az a kulcsszóhalmozás?
Egy olyan keresőoptimalizálási technika, amelynek lényege, hogy egy kulcsszót minél többször elhelyezel egy tartalomban, hogy előkelően rangsorolhass rájuk.
Hatékony módszer a kulcsszóhalmozás?
A kulcsszóhalmozás már rég óta nem hatékony, hiszen a Google és más keresőmotorok ma már csak minimális figyelmet fordítanak a kulcsszavak számára egy tartalomban. Régebben sokan visszaéltek a halmozással, ezért a Google ma már kifejezetten büntet az ilyen manipulációkért.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					