Megjelenítés

Megjelenítés

A megjelenítés definíciója

A megjelenítésnek (angolul „impression”) nevezzük azokat az eseteket, amikor egy digitális hirdetés megjelenik valahol az interneten (általában egy webhelyen, egy keresőtalálati oldalon, vagy egy közösségi platform hírfolyamában). Egy hirdetés megjelenítéseinek számát főleg az határozza meg, hogy hányszor töltődik be az az oldal, amelyen a hirdetés szerepel.

 

Általánosságban a megjelenítések száma segít megbecsülni, hogy hányszor sikerült elérni vele a felhasználókat. Fontos, hogy a megjelenítés nem összetévesztendő a megtekintéssel, hiszen attól, hogy egy oldalon megjelenik a reklám, még nem biztos, hogy a felhasználó meg is nézi azt. Éppen ezért fontos, hogy a reklám hol helyezkedik el az oldal felületén, és hogy milyen az oldal forgalma.

 

A megjelenítéseket általában az eredeti hirdetéseket tartalmazó szerver számolja össze, majd összegzi azt a hirdetési statisztikákhoz.

 

Miért fontosak a megjelenítések?

A megjelenítések száma általában az olyan kampányok esetén jelentős mutató, amelyek célja egy márka, egy termék, egy szolgáltatás, egy esemény, egy leárazás, vagy bármilyen más dolog népszerűsítése az interneten. Az ilyen hirdetések célja nem feltétlenül az, hogy konverziókra ösztönözzék a felhasználókat, hanem főleg az, hogy felhívják a figyelmüket a hirdetett dologra.

 

A megjelenítésekhez szorosan kapcsolódik az úgynevezett átkattintási arány is. Ez azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak rá a hirdetésre, miután az megjelent valahol a felhasználóknak. Ha egy hirdetés 1000-szer jelenik meg, de csak 10-en kattintanak rá, akkor az 1%-os átkattintási arányt jelent.

 

A megjelenítések összeszámolásának pontatlansága

Sok szakember szerint lehetetlen tökéletes pontossággal vezetni a megjelenítések számát, mert számos tényező megzavarhatja az ezért felelős rendszereket, például ha egy felhasználó többször is megtekinti ugyan azt az oldalt, és többször is megjelenik neki a hirdetés.

 

Mivel számos hirdetésszolgáltató van, akik hirdetési felületet kínálnak online tulajdonaikon, így a megjelenítések összeszámolásának is több módja van. Ez nem egyszer okozott már problémát a hirdetők és a közzétevők között, de mivel a hirdetések terjesztése általában egy hirdetési rendszer keretein belül történik, így a rendszer szabja meg a megjelenítések rögzítését, amibe egyik másik félnek sincs beleszólása.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink