Mi az UX design?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > UX design

UX design


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A UX design definíciója

A UX, azaz a felhasználói élmény minden olyan interakciót magába foglal, amelyet egy felhasználó egy termék vagy szolgáltatás használata során végez.

A UX design (user experience design, azaz felhasználói élmény tervezés) minden olyan elemet figyelembe vesz, amelynek hatása lehet erre a felhasználói élményre: hogy milyen érzéseket váltanak ki a felhasználóból, illetve hogy hogyan könnyítik meg a felhasználó számára, hogy elvégezze a feladatát. Ide tartozik tehát például, hogy mennyire egyszerű a rendelési folyamat a webáruházban, vagy éppen, hogy mit érez a felhasználó egy termék használata közben.


A UX design fő célja egyszerű, hatékony, releváns és összességében kellemes, pozitív felhasználói élményeket teremteni.

 

Mit csinál egy UX designer?

A UX designerek, azaz a felhasználói élmény tervezői feladatkörébe tartozik a piackutatás, a termékfejlesztés, a stratégiák kialakítása, és persze maga a tervezés is. Ezek segítségével biztosítanak pozitív élményeket a termékeket vagy szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókkal.
A UX design nem csak az interneten van jelen, hiszen minden termék és szolgáltatás tervezése és előállítása során fontos szempont, hogy milyen élményt nyújt majd a felhasználó számára.

 

UX design és UI design – Mi a különbség?

A UX design kapcsán gyakran kerül említésre a UI design fogalma is. Ez a két kifejezés gyakran követi egymást, azonban fontos észben tartani, hogy nem ugyan azt jelentik.
A UX design a felhasználói élmény megtervezésével, míg a UI design a felhasználói felület vizuális megtervezésével foglalkozik. Az UI designerek feladatkörébe tartozik például megálmodni, hogy milyen betűkészletet használjon egy felhasználói felület, hogy milyen színek jelenjenek meg rajta, hogy hogyan nézzenek ki a gombok, és így tovább.
A felhasználói felület (UI) persze a felhasználói élményt (UX) is nagyban befolyásolja, de a két fogalom nem cserélhető fel egymással.

 

Miért fontos a UX design?

A UX design nem csupán a végfelhasználó, hanem a felhasználói élményt kínáló cég számára is rendkívül értékes.
A színvonalas UX design lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gördülékenyen, gond nélkül elvégezhessék azokat a feladataikat, amikhez a termékre vagy szolgáltatásra van szükségük.
A cég szemszögéből a kiváló felhasználói élmény nélkülözhetetlen a felhasználók elégedettségéhez, ami hosszútávon márkahűséget eredményez majd. Egyértelmű, hogy egy ügyfél csak akkor tér vissza egy céghez újbóli vásárlás céljából, ha egy korábban tőlük vásárolt termék vagy szolgáltatás pozitív élményekkel gazdagította.

A felhasználói élmény tervezése során a UX designereknek el kell gondolkodniuk rajta, hogy hogyan kínálhatnának értékeket az összes felhasználó számára. ehhez inkluzív, azaz univerzális, vagy hozzáférhető designt kell alkalmazniuk.

 

Univerzális design

Az univerzális design célja olyan felhasználói élményeket tervezni, amelyek mindenki számára teljes mértékben elérhetők, élvezhetők és érthetők, függetlenül a felhasználók korától és képességeitől.

 

Az univerzális design hét fő elven alapszik:

  1. Méltányos használat: A design eltérő képességű felhasználók számára is hasznossá teszi a terméket.
  2. Rugalmas használat: A design többféle személyes preferenciának és képességnek is megfelel.
  3. Egyszerű és intuitív használat: A termék használata könnyedén értelmezhető a felhasználó tapasztalataitól, tudásától, nyelvi képességeitől, illetve aktuális koncentrációjától függetlenül.
  4. Észlelhető információ: A design hatékonyan kommunikálja a szükséges információkat a felhasználó irányába, függetlenül a környezeti viszonyoktól vagy a felhasználó érzékelési kapacitásától.
  5. Hibatűrés: A design biztosítja, hogy a termék vagy szolgáltatás nem rendeltetésszerű használata minél kevesebb negatív következménnyel járjon.
  6. Minimális fizikai erőfeszítés: A design biztosítja, hogy a termék hatékonyan és kényelmesen, minimális erőfeszítéssel használható legyen.
  7. A megközelítéshez és használathoz szükséges méret és hely: A design kellő mennyiségű teret és méretet biztosít a termékhez való hozzáféréshez, a termék manipulációjához, illetve a termék használatához, a felhasználó méretétől, testtartásától és mozgékonyságától függetlenül.



Gyakori kérdések


Mi az a UX design?

A UX design a felhasználói élmény tökéletesítésének szakterülete. A UX design célja, hogy a felhasználó könnyedén, hatékonyan elvégezhesse feladatát egy adott felületen (pl. asztalt foglalhasson egy étterem webhelyén).


Mi a UX designerek feladata?

A UX designerek feladata a felhasználói élmény megtervezése. Ezek a szakemberek többek között a piackutatásban, a termékfejlesztésben és a tervezésben is részt vesznek. Céljuk, hogy hatékony, releváns és kellemes élményeket alakítsanak ki a felhasználók számára.


Miért fontos a UX design?

Az igényes UX design akadálymentes használatot biztosít a felhasználók számára, a márkák pedig ezzel biztosíthatják, hogy elégedett ügyfeleik újra visszatérjenek majd hozzájuk későbbi vásárlások céljából.


Mi a különbség a UX és a UI között?

A UX a felhasználói élmény rövidítése, míg a UI a felhasználói felületet jelenti. Ezek kapcsolódnak egymáshoz, de nem cserélhetők fel.



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

HTML email

A HTML email definíciója A HTML email egy olyan email, amely HTML...

Helyi cégek listái

A helyi céglisták definíciója A legtöbb nagyobb...

Vásárlási feltételek

Mit is jelentenek a vásárlási feltételek? A...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.