Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A látens szemantikus indexelés definíciója
A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló algoritmusának része.
A látens szemantikus indexelés definíciója
A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló algoritmusának része.
Ennek a szempontnak a megvizsgálására a Google létrehozott egy LSI adatbázist. Ez az adatbázis több, ugyan azt a kulcsszót tartalmazó dokumentum összehasonlításával, és a kulcsszó mellett előforduló egyéb szavak megvizsgálása alapján jött létre. Azok a dokumentumok, amelyek nem csak a kulcsszóban (vagy kifejezésben), hanem sok más jelentős szóban is hasonlítanak egymásra, szemantikailag egymáshoz közelinek és relevánsnak minősülnek. Azok az oldalak, amelyek csak a kulcsszót tartalmazzák, de nem fordul bennük elő több (vagy semennyi) más szó a Google LSI adatbázisából, kevésbé relevánsnak minősülnek, és így alacsonyabb rangsorolást is kapnak.
Új és friss információ az LSI-ről
Az LSI jelentősége az utóbbi években tovább növekedett, mivel a Google algoritmusai egyre inkább a természetes nyelvi feldolgozásra és a kontextus megértésére fókuszálnak. Az LSI mellett a Google BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) és MUM (Multitask Unified Model) algoritmusok bevezetése is elősegíti a keresési találatok pontosságának javítását azáltal, hogy mélyebb megértést nyújtanak a keresési lekérdezések mögötti szándékokról és jelentésekről. Ezáltal a tartalomkészítőknek még inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy cikkeik és oldalaik releváns, átfogó információkat nyújtsanak a témában, és ne csak egyetlen kulcsszóra összpontosítsanak.
Gyakori kérdések
Mi az a látens szemantikus indexelés?
A keresőoptimalizálásban a látens szemantikus indexelés azt jelenti, hogy a Google nem csak egy adott kulcsszó, hanem az ahhoz szorosan kapcsolódó kifejezések szerint is igyekszik meghatározni, hogy miről szól egy tartalom.
Mik azok az LSI kulcsszavak?
Az LSI (látens szemantikus indexelés) kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyek szorosan kötődnek elsődleges kulcsszavadhoz. A Google és más keresőmotorok ezeket a szavakat használhatják fel arra, hogy beazonosítsák egy tartalom témáját.