Ismerd meg a látens szemantikus indexelés, azaz a latent semantic indexing (LSI) pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

EN

Látens szemantikus indexelés



A látens szemantikus indexelés definíciója

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló algoritmusának része.

 

Lényege, hogy a Google nem csak az alapján ítéli meg egy webhely relevanciáját, hogy egy specifikus felhasználói keresőkifejezés előfordul-e az oldal főcímében, meta címkéiben, horgonyszövegeiben, vagy hogy milyen gyakran fordul elő a tartalom törzsszövegében, hanem az alapján is, hogy hogy más, szemantikailag kapcsolódó szavak is megjelennek-e a szövegben.

 

Ennek a szempontnak a megvizsgálására a Google létrehozott egy LSI adatbázist. Ez az adatbázis több, ugyan azt a kulcsszót tartalmazó dokumentum összehasonlításával, és a kulcsszó mellett előforduló egyéb szavak megvizsgálása alapján jött létre. Azok a dokumentumok, amelyek nem csak a kulcsszóban (vagy kifejezésben), hanem sok más jelentős szóban is hasonlítanak egymásra, szemantikailag egymáshoz közelinek és relevánsnak minősülnek. Azok az oldalak, amelyek csak a kulcsszót tartalmazzák, de nem fordul bennük elő több (vagy semennyi) más szó a Google LSI adatbázisából, kevésbé relevánsnak minősülnek, és így alacsonyabb rangsorolást is kapnak.

LSI kulcsszavak

Új és friss információ az LSI-ről


Az LSI jelentősége az utóbbi években tovább növekedett, mivel a Google algoritmusai egyre inkább a természetes nyelvi feldolgozásra és a kontextus megértésére fókuszálnak. Az LSI mellett a Google BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) és MUM (Multitask Unified Model) algoritmusok bevezetése is elősegíti a keresési találatok pontosságának javítását azáltal, hogy mélyebb megértést nyújtanak a keresési lekérdezések mögötti szándékokról és jelentésekről. Ezáltal a tartalomkészítőknek még inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy cikkeik és oldalaik releváns, átfogó információkat nyújtsanak a témában, és ne csak egyetlen kulcsszóra összpontosítsanak.




Gyakori kérdések


Mi az a látens szemantikus indexelés?

A keresőoptimalizálásban a látens szemantikus indexelés azt jelenti, hogy a Google nem csak egy adott kulcsszó, hanem az ahhoz szorosan kapcsolódó kifejezések szerint is igyekszik meghatározni, hogy miről szól egy tartalom.


Mik azok az LSI kulcsszavak?

Az LSI (látens szemantikus indexelés) kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyek szorosan kötődnek elsődleges kulcsszavadhoz. A Google és más keresőmotorok ezeket a szavakat használhatják fel arra, hogy beazonosítsák egy tartalom témáját.


SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!