Vírusmarketing - Viral Marketing az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Hideghívás

Hideghívás


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A hideghívás definíciója

A hideghívás az, amikor egy cég értékesítője felhív egy lehetséges ügyfelet anélkül, hogy annak az ügyfélnek korábban bármilyen kapcsolata lett volna a cég értékesítőivel. Hideghívás az egyik legrégebb óta használt telemarketing taktika.

A meleghívás ezzel szemben az, amikor egy értékesítő egy olyan lehetséges ügyfelet hív fel, aki korábban már érdeklődését fejezte ki a cég egy terméke vagy szolgáltatása iránt.

 

A hideghívás menete

A hideghívás általában telefonon keresztül zajlik (innen a név), de történhet személyes látogatások formájában is (házalás).

Egy hideghívásokkal foglalkozó értékesítőnek türelmesnek kell lennie, és jól kell tűrnie a rendszeres visszautasításokat (és a bosszankodó ügyfeleket). A siker érdekében egy hideghívó értékesítő felkészülten kell, hogy tárcsázzon, és ismernie kell célközönsége problémáit és szükségleteit.

 

A hideghívás hátráltató tényezői

A hideghívásra általában negatívan reagálnak az emberek, hiszen a legtöbben nem szeretik, ha kéretlenül hívogatják őket különféle ajánlatokkal. Az ilyen ajánlatokat gyakran visszautasítják az emberek, vagy szimplán rácsapják a telefont az értékesítőre (gyakran egy-két kéretlen megjegyzést köetően).

A szakértők szerint a hideghívások sikeraránya mindössze 2%, ami azt jelenti, hogy minden 250 hívásból talán 5 lesz sikeres. Ezzel szemben a meleghívások sikeraránya már egy sokkal kedvezőbb 30% körül mozog.

A technológia fejlődésével a hideghívások kezdenek kimenni a divatból, hiszen újabb ügyfélszerzési módszerek veszik át a helyét (email, közösségi média, stb.) Ezek a módszerek lényegesen hatékonyabbak és hatásosabbak lehetnek az ügyfélszerzésben.

 

Tippek a hatékony hideghívásokhoz

Amennyiben mindenképpen szeretnéd kipróbálni a hideghívásokat is marketingstratégiádban, olvasd át az alábbi tippeket, amik segíthetnek a sikeres hívások lebonyolításában.

 

1. Koncentrálj a célra

Sok kezdő értékesítő azt hiszi, hogy a hideghívás célja az értékesítés. A hideghívás elsődleges célja valójában egy későbbi időpont egyeztetése, amely során az értékesítő ismertetheti magát az ajánlatot.

 

2. Nézz utána célpiacodnak és lehetséges ügyfeleidnek, mielőtt hívogatni kezdenél

Hideghívásaidnak csak akkor lesz esélyük sikerrel zárulni, ha a megfelelő közönséget célzod meg velük. Ehhez némi piackutatásra lesz szükséged, majd ki kell derítened minél több dolgot arról a cégről vagy illetőről, amit/akit fel tervezel hívni. Ez óriási előnyt kínál majd, ha beszélgetésbe elegyedsz velük, hiszen megmutathatod, hogy képben vagy.

 

3. Használd ki a közösségi médiás kapcsolataidat

Ha a hívott fél tagja egy olyan közösségi médiás csoportnak, amelynek te is tagja vagy, akkor sokkal valószínűbb, hogy az illető vevőbb lesz arra, amit kínálsz neki. Ez különösen (de nem kizárólag) a LinkedInre vonatkozik.

 

4. Nyiss egy előre megfogalmazott üzenettel

Mindenképpen érdemes összeszedni a gondolataidat, mielőtt tárcsázni kezdenél, hogy elkerüld az esetleges nyelvbotlásokat, és lehetőséget kínálj a hívott félnek, hogy illedelmesen megköszönje az ajánlatot és letegye a telefont. Ne kérdezz olyanokat, hogy „Szánna most pár percet…?” vagy „Hogy van ma?”

Továbbá, ne olvasd fel a nyitóüzenetedet a telefonba, mindinkább használd egy keretrendszerként, és építs fel köré egy beszélgetést.

 

5. Mi szerepeljen a nyitóüzenetben?

Az előző tippet kiegészítve, nézzük meg, hogy hogyan is épül fel egy jó nyitóüzenet:

Először is üdvözöld a hívottat, majd mutatkozz be. Ez után említs meg valamit a hívott féllel kapcsolatban, majd a kínálatod előnyeit, és zárj egy kérdéssel, hogy a monológ beszélgetésbe fordulhasson át.

 

6. Készíts egy „forgatókönyvet” a hívás további részeihez

Foglald össze a kínált termék, vagy szolgáltatás előnyeit, és hogy miért lenne érdemes megvásárolnia a hívott félnek, amit kínálsz. Sorold fel magadnak a lehetséges ellenvetéseket is, és, hogy milyen ellenérvekkel válaszolnál rájuk. Egy ilyen forgatókönyv nélkül könnyedén kihagyhatsz néhány fontos információt, vagy eltérhetsz a tárgytól.

Fontos megjegyezni, hogy ezt sem felolvasni kell, hanem referenciaként használni, és rápillantani, hogy mi mindenről kell beszélned, illetve, hogy mire hogyan reagálj. A gyakori kérdéseket és válaszokat se felejtsd el felírni magadnak!

 

7. Kérj egy konkrét időpontot a hideghívás során

Kérdezd meg a hívottat, hogy „Csütörtök 10 óra megfelelő időpont lenne egy személyes megbeszélésre?” és ne azt, hogy „Beszélhetnénk erről személyesen is valamikor jövő héten?” A cél az, hogy a hívott fél már az első hideghívás során beleegyezzen egy találkozóba, és így ne kelljen egy második hívást is kezdeményezni csak ezért.

 

8. Működj együtt kapuőrökkel

Ha egy céget próbálsz elérni hideghívásoddal, akkor előfordulhat, hogy egy kapuőr veszi majd fel a telefont, aki továbbíthatja hívásodat egy felsőbb pozíciónak. Próbálj meg jó kapcsolatot kiépíteni a kapuőrrel, hogy hasznos információkhoz juthass.

Például kérdezd meg, hogy „Tudna esetleg segíteni…?” – így megszerezheted annak az illetőnek a nevét, és talán az elérhetőségeit is, akivel közvetlenül kellene beszélned a cégnél. Nem árt a kapuőr nevét is megkérdezni, hogy ezzel is elmélyítsd a kapcsolatotokat.

 

9. Küldj egy kis apróságot lehetséges ügyfeleidnek, mielőtt felhívnád őket

Egy aprócska ajándék azonnali kapcsolatot teremt közted és a később hívott fél között, hiszen rögtön lesz egy közös „jégtörő” téma, ami segít beszélgetésbe elegyedni a lehetséges ügyfelekkel.

 

10. Kora reggel, vagy késő délután indítsd hideghívásaidat

Ezekben a napszakokban lesz a legnagyobb esélyed arra, hogy közvetlenül is elérhesd a döntéshhozókat. Továbbá, próbáld csütörtökön, vagy szerdán hívni lehetséges ügyfeleidet, és kerüld a keddi napokat.

 

11. Légy kitartó

Az értékesítések túlnyomó többsége az ötödik hívás után történik meg, a legtöbb értékesítő mégis feladja a próbálkozást a második hívás után. Ez nem az a szakma, amiben ilyen könnyen fel szabad adni a dolgokat. Ha el akarod adni, amit céged árul, akkor próbálkoznod kell újra és újra.




Gyakori kérdések


Mi az a hideghívás?

Egy olyan (általában) telefonos kapcsolatfelvétel, amelyet egy értékesítő kezdeményez, anélkül, hogy a hívott fél (a lehetséges ügyfél) korábban felvette volna a kapcsolatot a hívó céggel.


Mi a hideghívás célja?

A közhidelemmel ellentétben a hideghívások elsődleges célja nem az értékesítés, hanem egy későbbi megbeszélés egyeztetése, amely során az értékesítő előadhatja az értékesítő ismertetheti a konkrét ajánlatot.


Hasznos még a hideghívás?

A hideghívás mára már egy elavult telemarketing stratégiának számít, hiszen olyan hatékonyabb, hatásosabb módszerek vették át a helyét, mint az email marketing, vagy a közösségi média marketing.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Minőségi mutató

A minőségi mutató definíciója A minőségi mutatóval a...

Attribúciós modell

Az attribúciós modell definíciója Az attribúciós...

Email CPM

Az email CPM definíciója Ha egy hirdető szeretne marketing emaileket küldeni...

Hamis pozitív

A hamis pozitív definíciója A hamis pozitív az amikor egy email...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.