Beszerzés / Cselekvés alapú árazás (Cost per Acquisition / Action) jelentése, jellemzése, haszna.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Beszerzés

Beszerzés


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A beszerzés definíciója

A beszerzés az, amikor egy cég termékeket vagy szolgáltatásokat szerez magának, általában üzleti célokra. A beszerzés azért jellemző főleg a cégekre, mert ezeknek általában nagyobb tételben van szüksége különféle termékekre és szolgáltatásokra.

A beszerzés jelentheti e termékek vagy szolgáltatások megvásárlását, vagy akár az egész folyamatot (kutatás, összehasonlítgatás, árajánlat-kérés, stb.) is, amely a vásárláshoz vezetett.

Ha a beszerzésről van szó, egy cég lehet vásárló és értékesítő (például ha B2B tevékenységeket folytat) is, de az alábbiakban főleg a vásárlói oldalra koncentrálunk.

 

A beszerzésről részletesebben

A beszerzés gyakran igénybe veszi egy cég erőforrásainak nagy részét. A beszerzési költségkeret egy adott értékösszeget határoz meg a beszerzésért felelős menedzserek számára, amelyet elkölthetnek a szükséges termékek vagy szolgáltatások beszerzésére.

A beszerzés folyamata a cégek stratégiájának kulcsfontosságú része, hiszen a siker és az eredményesség nagyban függ attól, hogy egy cég képes-e beszerezni szükséges termékeket és szolgáltatásokat.

A beszerzési folyamatokat gyakran a cég szabványi diktálják, amelyeket a kötelezettséggel foglalkozó könyvelési osztály központosít. A beszerzés folyamatához gyakran hozzátartozik az igények előkészítése és feldolgozása, illetve a végső vásárlás számlája és annak rendezése.

Mindez magába foglalhatja a vásárlások megtervezését, a szabványokat, a specifikációk meghatározását, a beszállítók felkutatását, a kiválasztást, a pénzügyeket, az árajánlatokat és alkukat, illetve a készletkezelést is. Éppen ezért a nagyobb cégek beszerzéseiben gyakran több osztály is részt vesz.

 

A beszerzési igazgatók szerepe

Egyes cégek külön igazgatót neveznek ki ezen feladatok levezénylésére. A beszerzési igazgató felügyeli a beszerzési szabványok megalkotását, együttműködik a kötelezettséggel foglalkozó könyvelési osztállyal, hogy biztosítsa a beszerzési szabványok integrálását, illetve a hatékony költekezést, illetve övé a végső szó, ha a cég több beszerzési lehetőség közül is választhat.

A beszerzési igazgatóknak tehát fontos szerepük van a cég általános pénzügyi tevékenységeiben.

 

Pénzügyi költségek

A beszerzések feldolgozása többféleképpen is felosztható és elemezhető. A különböző cégek és iparágak más és más módszerekkel kezelik a közvetlen és közvetett beszerzési költségeket. Továbbá, a termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó cégek is más irányokból közelítik meg a beszerzési költségek kérdését.

 

Közvetlen és indirekt beszerzési költekezés

A közvetlen költekezés kategóriájába tartozik minden, aminek köze van az eladott termékek költségeihez, beleértve minden alkatrészt is, ami a késztermék része. A gyártással foglalkozó cégeknél ide sorolhatjuk a nyersanyagok, az alkatrészek és egyéb összetevők árát. A viszonteladók esetében a nagykereskedelmi áron beszerzett termékek áráról beszélünk. A szolgáltatásokat kínáló cégeknél a közvetlen költekezés a szolgáltatásokat kivitelező alkalmazottak órabérét jelenti.

Ezzel szemben a közvetett, vagy indirekt beszerzési költekezés a nem termeléssel kapcsolatos vásárlásokra utal. Ezeket a vásárlásokat a cég a tevékenységei fenntartása céljából végzi. Az indirekt beszerzések kiterjedhetnek többek között az irodaszerekre, a marketinganyagokra, a hirdetési kampányokra, a tanácsadói szolgáltatásokra, és még rengeteg másra is.

 

A cégek általában eltérő arányokban fordítanak a közvetlen és közvetett költekezésekre.

 

A termékekben és szolgáltatásokban utazó cégek közötti különbségek

A beszerzés minden cég stratégiájában kulcsfontosságú szerepet játszik, azonban egy termékekben és egy szolgáltatásokban utazó cég egészen máshogy kezeli a költségeit és a bevételeit. Éppen így a termékek és a szolgáltatások beszerzésének elkönyvelése is eltérően történik.

A termékekre fókuszáló cégeknek például oda kell figyelniük a készletkezelésre. Fontos továbbá számukra a beszerzési lánc kezelése is.

A szolgáltatásokkal foglalkozó cégek számára ez kevésbé fontos szempont, habár általában nekik is vásárolniuk kell termékeket a technológia-alapú szolgáltatások biztosítása érdekében.




Gyakori kérdések


Mi az a beszerzés?

A beszerzés a termékek és/vagy szolgáltatások megszerzésére utal egy cégen belül.


Miért van szükség beszerzésre?

A beszerzés elengedhetetlen egy cég megfelelő működéséhez. A termelő cégeknek például nyersanyagokat, a viszonteladóknak pedig termékeket kell beszerezniük, hogy nyereségesek maradhassanak.


Kinek a feladata a beszerzés?

Az összetettebb beszerzési folyamatokat gyakran egy beszerzési igazgató felügyeli.



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kilépő pop-up

A kilépő pop-up definíciójaEgy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg,...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat definícióiEgyik meghatározásuk...

Blog

Mi az a blog?A blog egy internetes napló, vagy újság, ami...

Partnerhivatkozás eltérítése

A partnerhivatkozás eltérítésének...

Tartalomfüggő hirdetés

A tartalomfüggő hirdetés definíciójaA tartalomfüggő...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.