Ajánlólevél
Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy magánszemélytől vagy szervezettől, amely egy termék, szolgáltatás, vagy esemény minőségét vagy értékét hivatott igazolni.
Ajánlólevél online marketing vonatkozása
Egy online marketingesnek a lelkes, de hihető vallomások nagyon sokat segíthetnek, ha például értékesítési leveleiben helyezi el őket, mert képesek sokat dobni a konverziós arányon. Ezek az ajánlólevelek gyakran írott formában készülnek el, de vannak, akik hang- vagy videofelvételt készítenek magukról, és úgy nyilatkoznak a termékről, szolgáltatásról, stb.
Az emberek nem szeretnek kockáztatni vásárláskor, különösen ha egy drága termékről van szó. Az online vásárlás esetén továbbá nincs lehetőség személyesen megtekinteni és kipróbálni az adott terméket. Ezeket a kockázati tényezőket egy marketinges egy megfelelő garancia biztosításával és néhány ajánlólevél feltüntetésével enyhítheti, bizonyítva a lehetséges vásárlók számára, hogy a termék valóban megéri az árát.
Az ajánlólevél nagy érték
Az ajánlóleveleknek olyan magas konverziós értékük van, hogy sok marketinges egy-egy újabb termék kibocsátása előtt olcsóbban vagy teljesen ingyen kiküld néhányat partnerei vagy feliratkozói számára tesztelés céljából, és csak egy ajánlólevelet kér cserébe.
Miből áll egy írott ajánlólevél?
Nevükből adódóan az ajánlólevelek eredetileg írott formában készültek el, és ezek a mai napig nagyon hasznosak lehetnek egy marketinges számára, még ha digitálisak is.
Nyitó bekezdés
Az ajánlólevél általában egy olyan kijelentéssel nyit, mint például: „Volt szerencsém néhány hétig használni a(z) XY terméket, és mivel pozitív tapasztalataim voltak vele, szeretném másoknak is ajánlani”. A nyitó bekezdésben szerepel a termék és a gyártó neve, illetve néhány alapvető részlet a termékről.
Fő pontok
A fő pontok képezik az ajánlólevél velejék. Itt kerülnek felsorolásra a termék olyan jellemzői, amelyek felkelthetik a leendő vásárlók figyelmét. Az alábbiakat érdemes megemlíteni a tárgyalásban:
- Előnyök: A termék előnyei, amelyek láttán a leendő vásárlókban tudatosul, hogy miért érdemes ezt a terméket választatniuk.
- Egyediség: Fontos megemlíteni azokat a jellemzőket, tulajdonságokat, funkciókat, amelyek egyedivé teszik a terméket, és megkülönböztetik a piacon található összes többitől.
- A termék haszna: Egyetlen vásárló sem fog pénzt adni egy olyan termékért, ami semmilyen célt nem szolgál. Mi a termék haszna? Nagyon fontos, hogy az ajánlólevél erre a kérdésre is választ adjon.
Érvelés
A fő pontokban felsorolt pozitívumokat mind stabil példákkal kell alátámasztani, különben csak üres szavakként szerepelnek majd levélben. Külön említsd meg azokat a jellemzőket, tulajdonságokat, funkciókat, amelyek egyedivé, élvezetessé teszik a termék használatát, amelyek miatt megéri megvásárolni azt.
Összefoglalás
Az ajánlólevél mindig egy rövid összefoglalással kell, hogy záruljon, ami megemlíti a legfontosabb lírt pontokat. Fontos, hogy az ajánlólevél ne tűnjön túlontúl pozitívnak, különben sokat veszíthet hitelességéből.
Személyes tapasztalatok
Jó, ha egy-két személyes tapasztalatról is szó esik a termék használatával kapcsolatban. Ha ajánlólevelet írsz, említsd meg az összes elvárást, szükségletet, és célt, amit szerettél volna kielégíteni, elérni a termékkel. Fontos, hogy a levél személyes pontokat is megemlítsen, elvégre valaki személyes ajánlását kell, hogy tartalmazza.
Elérhetőségek
Az ajánlólevél mindig tartalmazza az ajánló fél elérhetőségeit. Az olvasók gyakran szívesebben felkeresnék az illetőt, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy valóban ő írta-e a levelet, vagy hogy még több információt kérjen az adott személytől.
Milyen hosszú legyen egy ajánlólevél?
Az ajánlólevél durván egy A4-es oldalnyi terjedelmű legyen, a fent említett pontok alapján tagolva. Nem jó az sem, ha túl rövid, sem pedig az, ha túl hosszú.
Gyakori kérdések
Mi az az ajánlólevél a marketingben?
Az ajánlólevél egy olyan írott dokumentum, amelyben egy cég ügyfele véleményt nyilvánít az adott cégről, vagy annak kínálatáról.
Miért fontosak az ajánlólevelek a marketingben?
Az ajánlólevelek bizonyítékul szolgálnak arról, hogy egy cég minőségi termékeket, szolgáltatásokat vagy együttműködést biztosít. Ez segít meggyőzni a lehetséges B2C és B2B ügyfeleket, hogy az adott céget válasszák.