Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A fogyasztó definíciója
A fogyasztó egy olyan személy, aki egy személyes használatra szánt termék, vagy szolgáltatás megvásárlásáról dönt személyes preferenciái, véleményei, szükségletei alapján.
A fogyasztó definíciója
A fogyasztó egy olyan személy, aki egy személyes használatra szánt termék, vagy szolgáltatás megvásárlásáról dönt személyes preferenciái, véleményei, szükségletei alapján.
A fogyasztói viselkedés szerepe
A fogyasztói viselkedés értelmezésével a cégek olyan termékeket készíthetnek, amikre az emberek szükségük van, és amiket szeretnének megvásárolni. Hasonlóképpen olyan szolgáltatásokat dolgozhatnak ki és kínálhatnak, amelyekre az embereknek igényük van. Ha egy cég nem képes megfejteni a fogyasztók viselkedését, akkor jó eséllyel veszteségeket szenved majd.
A fogyasztói viselkedés egy rendkívül összetett fogalom, hiszen befolyásolja mind az adott fogyasztó egyéni személyisége, preferenciái, gondolkodásmódja, és a külső körülmények is. Pénzügyi válsághelyzetek idején például a fogyasztók visszafogottabb életvitelt vesznek fel, ami a fogyasztás mértékének csökkenésével jár.
Mindez azt jelenti, hogy a cégeknek naprakészeknek kell lenniük a legújabb fogyasztói és piaci trendek terén, hogy időben reagálhassanak a fogyasztói viselkedésben fellépő változásokra. Ehhez egyrészt figyelni kell az adott iparág vezető híreit, másrészt szemmel kell tartani a különböző marketingfelületek teljesítményét is.
A fogyasztói viselkedés megnyilvánulása a hétköznapokban
Az digitális kor teret adott az e-kereskedelem és a mobilokkal történő vásárlás kibontakozásának. A legtöbb vásárló ma már zökkenőmentes online vásárlást követel meg, gondtalan és minél olcsóbb (lehetőleg ingyenes) házhozszállítással. Az e-kereskedelmben a rugalmas visszatérítési üzletpolitika is a növekedés egyik fontos alapfeltétele.
A „nagy adat” (big data) és az összekapcsolt készülékek egy teljesen új fogyasztási élményt kínálnak a fogyasztók számára. Az okostelefonok, okostévék, okoshűtők és egyéb okoseszközök mind korszerű információs és kommunikációs technológiával működnek a dolgok internetének (IoT) részeként.