Fogyasztó - Consumer az online marketing szakszótárban

EN

Fogyasztó



 

A fogyasztó definíciója

A fogyasztó egy olyan személy, aki egy személyes használatra szánt termék, vagy szolgáltatás megvásárlásáról dönt személyes preferenciái, véleményei, szükségletei alapján.

A fogyasztói viselkedés szerepe

A fogyasztói viselkedés értelmezésével a cégek olyan termékeket készíthetnek, amikre az emberek szükségük van, és amiket szeretnének megvásárolni. Hasonlóképpen olyan szolgáltatásokat dolgozhatnak ki és kínálhatnak, amelyekre az embereknek igényük van. Ha egy cég nem képes megfejteni a fogyasztók viselkedését, akkor jó eséllyel veszteségeket szenved majd.

 

A fogyasztói viselkedés egy rendkívül összetett fogalom, hiszen befolyásolja mind az adott fogyasztó egyéni személyisége, preferenciái, gondolkodásmódja, és a külső körülmények is. Pénzügyi válsághelyzetek idején például a fogyasztók visszafogottabb életvitelt vesznek fel, ami a fogyasztás mértékének csökkenésével jár.

 

Mindez azt jelenti, hogy a cégeknek naprakészeknek kell lenniük a legújabb fogyasztói és piaci trendek terén, hogy időben reagálhassanak a fogyasztói viselkedésben fellépő változásokra. Ehhez egyrészt figyelni kell az adott iparág vezető híreit, másrészt szemmel kell tartani a különböző marketingfelületek teljesítményét is.

Mitől függ a fogyasztó döntése?

A fogyasztói viselkedés megnyilvánulása a hétköznapokban

Az digitális kor teret adott az e-kereskedelem és a mobilokkal történő vásárlás kibontakozásának. A legtöbb vásárló ma már zökkenőmentes online vásárlást követel meg, gondtalan és minél olcsóbb (lehetőleg ingyenes) házhozszállítással. Az e-kereskedelmben a rugalmas visszatérítési üzletpolitika is a növekedés egyik fontos alapfeltétele.

 

A „nagy adat” (big data) és az összekapcsolt készülékek egy teljesen új fogyasztási élményt kínálnak a fogyasztók számára. Az okostelefonok, okostévék, okoshűtők és egyéb okoseszközök mind korszerű információs és kommunikációs technológiával működnek a dolgok internetének (IoT) részeként.

 




Gyakori kérdések


Ki az a fogyasztó?

Egy olyan személy, aki megvásárol egy személyes használatra szánt terméket vagy szolgáltatást.


Mi az a fogyasztói viselkedés?

A fogyasztói viselkedés közvetlen kapcsolatban áll a fogyasztó döntésével – tehát, hogy végül mit vásárol meg. Ezt külső (pl. válságok) és belső (személyiség, preferenciák, stb.) tényezők is befolyásolják.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!