Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A rang definíciója
A rang, vagy pozíció egy webhely vagy weboldal esetében azt jelenti, hogy az adott oldal hányadik találatként jelenik meg egy keresőmotor találati oldalán egy bizonyos kulcsszóra vagy keresőkifejezésre – ezt szokás úgy is emlegetni, hogy hányadik pozícióba „rangsorol” az oldal. Ebből következik, hogy egy weboldal máshogyan rangsorolhat különböző kulcsszavakra.
A különböző keresőmotorok sok nyilvános, és rengeteg titkos szempont alapján végzik a rangsorolást – például hogy hány, a beírt kereséshez kapcsolódó kulcsszó szerepel az adott oldal tartalmában, vagy hogy hány és milyen minőségű visszahivatkozás mutat az oldalra. A különböző keresőmotorok nem csak más szempontokat használhatnak, de eltérően is súlyozhatják őket, ami azt jelenti, hogy egy keresőmotor algoritmusa szemében fontosabbnak számíthat például a tartalom frissessége, mint egy másik keresőmotor számára.
A rangsorolási szempontok fontos szerepet játszanak egy cég marketingstratégiájában, egész pontosabban a keresőoptimalizálás (röviden SEO) terén.
A rangsorolást nem szabad összetéveszteni az indexeléssel, ami akkor történik, amikor egy webes tartalom bekerül egy keresőmotor adatbázisába, vagyis indexébe.