Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
			
				A leadfogó oldal definíciója
				A leadfogó oldal egy olyan landing oldal webhelyeden, amelynek kifejezetten azért jött létre, hogy megszerezhesd vele érdeklődőid elérhetőségeit. Ez általában egy név, egy email cím, illetve egy telefonszám. Ezeket az adatokat egy úgynevezett leadfogó űrlap segítségével szerezheted meg, ami a leadfogó oldalon helyezkedik el.
			
A leadfogó oldal definíciója
A leadfogó oldal egy olyan landing oldal webhelyeden, amelynek kifejezetten azért jött létre, hogy megszerezhesd vele érdeklődőid elérhetőségeit. Ez általában egy név, egy email cím, illetve egy telefonszám. Ezeket az adatokat egy úgynevezett leadfogó űrlap segítségével szerezheted meg, ami a leadfogó oldalon helyezkedik el.
Miután sikerült megszerezned az érdeklődők elérhetőségeit, felveheted velük a kapcsolatot emailen, vagy akár telefonon keresztül is, hogy idővel ügyfelekké konvertáljanak.
Egyes esetekben más adatokat is be szokás kérni, úgymint a cégnél betöltött pozíciót, vagy épp a kort – ez segít, hogy a későbbiekben személyre szabottabb kommunikációt folytathass érdeklődőiddel.
A leadfogó oldalak felépítése
1. A kérés
Milyen információkat kérsz be a leadfogó oldalon az érdeklődőktől? Ez elsőre pofonegyszerű kérdésnek tűnik, azonban meglepően sok szempontot kell szem előtt tartanod, leadfogó oldalad űrlapjának kialakítása közben.
Amikor leadfogó oldaladon dolgozol, tartsd szem előtt a kampány célját, és hogy milyen adatokra lesz szükséged az érdeklődőktől, hogy elérhesd ezeket a célokat. Fontos, hogy minden szükséges információt összegyűjts anélkül, hogy túlterhelnéd kéréseddel az érdeklődőket.
A helyzet a következő: az egymezős űrlapokkal szerezheted a legtöbb érdeklődőt (azaz leadet), azonban a hosszabb, többmezős űrlapok több minősített leadet eredményezhetnek (vagyis olyanokat, akik nagyobb eséllyel válnának később tényleges ügyfeleiddé). Ez logikus, hiszen ha egy érdeklődő hajlamos legalább 5 mezőt kitölteni egy űrlapon, akkor sokkal valószínűbb, hogy konkrét vásárlási szándéka van.
Persze egy hosszabb űrlapot az újonnan érkező érdeklődők kevésbé szívesen töltenek ki, ezért érdemes szegmentálni leadfogó oldalad forgalmát új, és visszatérő érdeklődőkre. Így az újonnan érkezőknek egy egyszerűbb, a visszatérőknek pedig egy valamivel hosszabb űrlapot kínálhatsz az oldalon.
2. Az ajánlat
Miután eldöntötted, hogy milyen adatokat kérsz be az érdeklődőktől, azon is el kell gondolkodnod, hogy mit ajánlasz fel ezekért cserébe. A legtöbben nem szívesen adják meg csak úgy elérhetőségeiket egy ismeretlen cégnek, szóval valami igazán értékes jutalommal kell ösztönöznöd erre őket.
Sok webáruház például egy kedvezményes árat vagy ingyenes szállítást kínál fel az első vásárláshoz, ha a felhasználó regisztrál (és ezzel megadja elérhetőségeit). Természetesen ezt saját cégedhez kell igazítanod, hiszen lehet, hogy pénzügyeid csak egy 5%-os kedvezményt tesznek lehetővé egy 10-15%-os helyett, és így tovább.
Na persze, az árengedmény nem az egyetlen ösztönző dolog, amit felajánlhatsz érdeklődőid adataiért. Gondolkodj el rajta, hogy mit tartanak értékesnek ideális ügyfeleid. Készíthetsz nekik például egy e-könyvet, tele hasznos tippekkel, vagy egy versenyt/nyereményjátékot is szervezhetsz nekik, amire többek között elérhetőségeik megadásával nevezhetnek.
3. Az elhelyezés
Nem csak design, hanem stratégiai szempontból is fontos, hogy hová helyezed a leadfogó űrlapot leadfogó oldaladon.
A leadfogó űrlapnak mindig a weboldal hajtás feletti részén kell megjelennie, azaz az oldal azon részén, amit a felhasználó lejjebb görgetés nélkül láthat, miután megérkezett oda. Ezt a rész látják a legtöbben a leadfogó oldalon, tehát értelemszerűen ide érdemes elhelyezni az űrlapot (és minden fontosabb információt, de tömören).
Ha ajánlatod több magyarázatot kínál (például egy eseményre regisztrálhatnak a látogatók), akkor persze ezt a magyarázatot az oldalon lejjebb fejtheted ki nekik. De ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes elhelyezni egy űrlapot a hajtás feletti részben. Sőt, nem csak ott, hanem az oldal alján is helyezd el az űrlapot, miután ismertetted az ajánlat részleteit.
4. A felhívás (CTA)
Egy leadfogó oldal csak akkor lesz sikeres, ha elég meggyőző felhívást (CTA) használsz rajta. Az emberek mára hozzászoktak, hogy egy ilyen landing oldalon valamilyen felhívással találkoznak majd. Egy felhívás segít irányt mutatni a felhasználóknak, hogy mi legyen a következő lépésük.
A felhívás jól láthatóan jelenik meg az oldalon – általában egészen más színnel, mint az oldal többi eleme, hogy ne lehessen eltéveszteni.
Egy jó felhívás meggyőző szöveget használ (pl. „Csapj le azonnal kedvezményes ajánlatunkra!”), nem pedig olyan régi sablonokat, mint a „Katt ide!” vagy „Feliratkozás”.
 
5. Az oldal szövege
Mint minden weboldaladon, leadfogó oldaladon is fontos, hogy meggyőző, magával ragadó szöveget használj, ami tisztán és érthetően elmagyarázza, hogy mit kínálsz látogatóidnak elérhetőségeikért cserébe.
Kezdj egy figyelemfelkeltő főcímmel, ami arra ösztönzi a látogatókat, hogy továbbolvassák leadfogó oldaladat. Helyezd el a címben egyéni értékajánlatodat is. Térj rögtön a tárgyra, és sose térj el attól!
A szöveg érthető és tömör kel legyen – az emberek nem egy kisregényt akarnak olvasni, hanem arra kíváncsiak, hogy miért éri meg megadniuk adataikat cégednek. Erről kell meggyőznöd őket rövid bekezdések és pontozott felsorolások segítségével, hogy mondanivalód könnyedén érthető maradjon.
Érdemes elhelyezni az oldalon továbbá elégedett ügyfeleid véleményeit is, lehetőleg névvel és arcképpel, ha erre engedélyt kaptál tőlük.
6. Egyebek
Helyezd eltovábbá adatvédelmi nyilatkozatodat is (vagyis egy arra mutató hivatkozást) az oldalon, hogy érdeklődőid meggyőződhessenek róla, hogy adataik biztonságban vannak nálad.
Tüntesd el az oldalról a felső és alsó, illetve oldalsó webhelynavigációt, hogy a felhasználók ne kalandozhassanak és kattinthassanak el olyan könnyen leadfogó oldaladról.
Friss trendek a leadfogó oldalak terén
1. Interaktív tartalmak
Az interaktív elemek, mint például a kérdőívek, kalkulátorok vagy kvízek növelik a látogatók elköteleződését és hajlandóságát az adatok megadására.
2. Video tartalom
A videók hatékonyan növelik a konverziós arányokat, mivel könnyen érthetővé és vonzóvá teszik az ajánlatot.
3. Szociális bizonyíték
Ügyfélértékelések és esettanulmányok elhelyezése az oldalon növeli a hitelességet és bizalmat épít.
A leadfogó oldalak tehát kulcsfontosságúak a sikeres marketing kampányokban, és megfelelő tervezéssel és kivitelezéssel jelentősen növelhetik a leadek számát és minőségét.
Gyakori kérdések
Mi az a leadfogó oldal?
Egy olyan landing oldal webhelyeden, amivel megszerezheted érdeklődőid elérhetőségeit és egyéb adatait, hogy a későbbiekben felvehesd velük a kapcsolatot marketing céljából.
Hogy működik egy leadfogó oldal?
Egy leadfogó oldal összes eleme csak azért van jelen, hogy konverzióra ösztönözze a látogatókat – éppen ezért hiányzik róluk minden felesleges link, és egyéb elem, ami elterelhetné erről a látogatók figyelmét. Az oldal továbbá valamilyen jutalmat ajánl fel azoknak, akik megadják adataikat a cégnek.
Mi az a CTA?
A CTA, vagyis a felhívás egy leadfogó oldal egyik legfontosabb eleme. Ez tájékoztatja a látogatókat arról, hogy mi legyen a következő lépésük, vagyis, hogy hogyan konvertáljanak. Egy leadfogó oldalon a CTA arra hívja fel a látogatókat, hogy adják meg adataikat a felajánlott jutalomért cserébe.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					