Az index (vagy keresőindex) egy olyan adatbázis, amelyben a keresőmotorok az indexelés során összegyűjtött adatokat tárolják a webes dokumentumokról (általában weboldalakról), beleértve e dokumentumok másolatait is. A keresőmotorok az index alapján állítják össze a keresőtalálati oldalak találati listáját.
Index nélkül a keresőmotoroknak rengeteg idejükbe telne, hogy összeállítsanak egy találati listát a releváns dokumentumokból, hiszen minden egyes kereséskor át kellene vizsgálniuk az összes nyilvános webhelyet, illetve az azokhoz kapcsolódó információk tömkelegét, hogy minden, a beírt kereséshez kapcsolódó adatot felkutathassanak, és sorba rendezhessenek.
A linkgyűjtő oldalak nyilvántartását is nevezhetjük indexeknek, azonban ezeket nem robotok, hanem az oldalt szerkesztő személyek kezelik és készítik el.
A (kereső)indexek létrehozásakor bizonyos kialakítási (design) tényezőket és adatszerkezeteket kell figyelembe venni.
A kialakítási tényezők szabják meg az index felépítését, és ebből kifolyólag a működését is:
Egy új index létrehozásakor el kell dönteni, hogy milyen adatszerkezetet fog használni. Ez általában attól függ, hogy milyen jellegű adatokat tárol majd az index.
Mint minden keresőmotor esetében, a Google-nál is egy bonyolult algoritmus kezeli a keresőindexet. Ez az algoritmus persze féltve őrzött titok, hiszen ez teszi olyan hatékony, népszerű, és persze jövedelmező keresőmotorrá a Google-t.
Ettől függetlenül van néhány módszer, amelyekkel egyszerűbbé teheted a Google (és más keresőmotorok számára), hogy rátaláljanak online tartalmaikra és indexeljék őket. Az egyik legjobb megoldás webhelytérképet (sitemap) készíteni, és feltölteni azt a keresőmotor erre kijelölt felületére.
Ha többet szeretnél tudni arról, hogy hogyan is vizsgálják a webhelyeket a keresőmotorok, mielőtt elhelyeznék azokat az indexükben, illetve hogy hogyan befolyásolhatod ezt, olvasd el részletes útmutatónkat a robots.txt használatáról!
Ha nem csak bejutni szeretnél a Google indexébe, hanem azt akarod, hogy tartalmaid előkelő pozícióban jelenjenek meg a keresőtalálatok között, akkor itt megnézheted, hogy miket vesz figyelembe a Google a rangsoroláskor.
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.