Linkcsere

Linkcsere

 

Mi az a linkcsere?

A linkcsere olyan SEO stratégia, amely során két vagy több weboldal kölcsönösen hivatkozik egymás tartalmára. A linkcsere célja, hogy növelje az érintett weboldalak látogatottságát és javítsa azok keresőmotorokban elért helyezését. Ez a gyakorlat a linképítés egyik formája, amely segíthet növelni a weboldalak láthatóságát és autoritását az online térben.

 

Miért fontos a linkcsere?

A linkcsere a keresőoptimalizálásban, azon belül is az off-page folyamatokban segít. Az oldalunkra mutató linkek minősége és mennyisége segíti a keresőmotorok munkáját oldalunk osztályozásában. Minél több link mutat oldalunkra más, megfelelő tartalommal rendelkező oldalakról, annál valószínűbb hogy oldalunk a keresési listák elejére kerül.
 
Linkcsere

Mire figyeljünk linkcsere során?

Linkcsere csak értékes tartalmú oldalakkal

Legfontosabb, hogy a linkek a megfelelő oldalakon legyenek elhelyezve, valamilyen módon témájukban kapcsolódniuk kell a mi oldalunkhoz, mert a Google által használt keresőrobotok figyelembe veszik már az oldal tartalmát is. Az online marketing tanácsadás témájú oldalunk linkje például nem jó egy mezőgazdasági szaküzlet oldalán (hacsak nem mi foglalkozunk az ő oldaluk működtetésével).
 

A linkcsere és a keresőoptimalizálás

Bár ma már nincs akkora szerepe a Page Rank-nek a SEO azaz a keresőoptimalizálás szempontjából, mindenképp jelentős. Így nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem a linkcsere szempontjából, hogy milyen Page Rank-ű oldalak között folyik a linkcsere. 
 

A link szövege avagy az anchor text fontossága a linkcserében

A második fontos dolog a link szövege, az anchor text. Ez az a szöveg, ami mögött a link található, amire kattintva léphetünk oldalunkra. Itt is olyan szövegnek kell megjelennie, ami tükrözi a link tartalmát, mert a keresőrobotok már ezt is elemezni tudják.
 

A linkcsere stratégiája

A linkcsere esetében soha ne linkeljünk X domaint Y-ra úgy hogy az Y-ról is az X-re mutat vissza a link. Mindig minimum 4 domain kell egy linkcseréhez a spam hatás elkerülése érdekében. X és A az egyik, míg Y és B a másik weboldal tulajdonos weboldalai. X linkel Y-ra, Y A-ra. A linkel B-re és B linkel X-re a helyes stratégia.
 

 

 

Miért problémás a keresztlinkelés?

 

A keresőmotorok, például a Google, szigorúan figyelik a manipulatív linképítési technikákat. A keresztlinkelés, amikor kizárólag a keresőmotorok megtévesztésére szolgál, manipulatív linképítésnek minősülhet. Az ilyen gyakorlatokat a keresőmotorok spamként értékelhetik, és büntetéseket szabhatnak ki rájuk.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink