Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A long tail kulcsszó definíciója
A long tail (vagy long-tail) azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan, az átlagnál konkrétabb keresőkifejezések, amelyekre a felhasználók akkor keresnek rá, amikor közel állnak a vásárláshoz, vagy hangalapú keresést indítanak. A long tail kulcsszavak általában több szóból állnak. Megfelelő használatukkal a long tail kulcsszavak célzott, érdeklődő, gyakran konverzióra kész ügyfeleket vonzhatnak egy webhely küszöbére.
Példa a long tail kulcsszavakra
A long tail kulcsszavak lényege legegyszerűbben egy példával szemléltethető. Tegyük fel, hogy egy bútorüzlet webáruházát üzemelteted. Optimalizálhatnál a „bútor” kifejezésre, de ha valaki beírja ezt a Google-be, akkor közel 31 millió találatot kap. Egy ekkora mezőnyben lehetetlen jó rangsorolást elérni, mert egyszerűen túl sok olyan tartalom van az interneten, amiben felbukkan a „bútor” szó. Azonban ha beírod azt, hogy „sötétbarna modern étkezőgarnitúra”, ami egy long tail kulcsszó akkor máris durván csak 10 ezer találatot kapsz.
A long tail koncepció lényege, hogy az ilyen hosszabb kulcsszavak használatával sokkal konkrétabb szándékú keresőket célozhatsz meg. Ha valaki a „bútor” szóra keres, az kereshet bármit – képeket asztalokról, szerelési útmutatókat szekrényekről, árlistát székekről, és így tovább. Ellenben ha valaki a „sötétbarna modern étkezőgarnitúra” keresést használja, akkor sokkal egyértelműbb, hogy milyen szándék is áll a keresése mögött – valószínűleg ilyet szeretne vásárolni. A long tail tehát az célzott kommunikációra épít egy cég és egy ügyfél között.
A long tail kulcsszavakra kevesebben keresnek rá, mint a rövidebb „fej” (head) kulcsszavakra, de ezek a keresések sokkal valószínűbb, hogy valamilyen felhasználói műveletben (vásárlás, ajánlatkérés, szobafoglalás, stb.) végződnek majd.
A long tail kulcsszavak előnye a PPC hirdetések rendszerében
A long tail kulcsszavak nagyon értékesek az olyan cégek számára, amelyek szeretnék organikus módon magasra rangsoroltatni a tartalmaikat bizonyos keresésekre, de még hasznosabbak lehetnek az olyan hirdetőknek, akik fizetett hirdetésekkel is kiegészítik marketingkampányaikat.
Ez azért van, mert a long tail kulcsszavak kevésbé keresettebbek, így általában alacsonyabb költségekért is célozhatók meg a hirdetések elkészítésekor. Amikor a Google Ads rendszerében hosszabb (és ezzel konkrétabb) kulcsszavakat célzol meg, magasabb rangsorolásokat is érhetsz el velük, mert minél konkrétabb egy kulcsszó, általában annál kevesebb hirdető pályázik rá, így kisebb konkurenciával kell számolnod.