Long tail kulcsszó
A long tail kulcsszó definíciója
A long tail (vagy long-tail) azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan, az átlagnál konkrétabb keresőkifejezések, amelyekre a felhasználók akkor keresnek rá, amikor közel állnak a vásárláshoz, vagy hangalapú keresést indítanak. A long tail kulcsszavak általában több szóból állnak. Megfelelő használatukkal a long tail kulcsszavak célzott, érdeklődő, gyakran konverzióra kész ügyfeleket vonzhatnak egy webhely küszöbére.
Példa a long tail kulcsszavakra
A long tail kulcsszavak lényege legegyszerűbben egy példával szemléltethető. Tegyük fel, hogy egy bútorüzlet webáruházát üzemelteted. Optimalizálhatnál a „bútor” kifejezésre, de ha valaki beírja ezt a Google-be, akkor közel 31 millió találatot kap. Egy ekkora mezőnyben lehetetlen jó rangsorolást elérni, mert egyszerűen túl sok olyan tartalom van az interneten, amiben felbukkan a „bútor” szó. Azonban ha beírod azt, hogy „sötétbarna modern étkezőgarnitúra”, ami egy long tail kulcsszó akkor máris durván csak 10 ezer találatot kapsz.
A long tail koncepció lényege, hogy az ilyen hosszabb kulcsszavak használatával sokkal konkrétabb szándékú keresőket célozhatsz meg. Ha valaki a „bútor” szóra keres, az kereshet bármit – képeket asztalokról, szerelési útmutatókat szekrényekről, árlistát székekről, és így tovább. Ellenben ha valaki a „sötétbarna modern étkezőgarnitúra” keresést használja, akkor sokkal egyértelműbb, hogy milyen szándék is áll a keresése mögött – valószínűleg ilyet szeretne vásárolni. A long tail tehát az célzott kommunikációra épít egy cég és egy ügyfél között.
A long tail kulcsszavakra kevesebben keresnek rá, mint a rövidebb „fej” (head) kulcsszavakra, de ezek a keresések sokkal valószínűbb, hogy valamilyen felhasználói műveletben (vásárlás, ajánlatkérés, szobafoglalás, stb.) végződnek majd.
A long tail kulcsszavak előnye a PPC hirdetések rendszerében
A long tail kulcsszavak nagyon értékesek az olyan cégek számára, amelyek szeretnék organikus módon magasra rangsoroltatni a tartalmaikat bizonyos keresésekre, de még hasznosabbak lehetnek az olyan hirdetőknek, akik fizetett hirdetésekkel is kiegészítik marketingkampányaikat.
Ez azért van, mert a long tail kulcsszavak kevésbé keresettebbek, így általában alacsonyabb költségekért is célozhatók meg a hirdetések elkészítésekor. Amikor a Google Ads rendszerében hosszabb (és ezzel konkrétabb) kulcsszavakat célzol meg, magasabb rangsorolásokat is érhetsz el velük, mert minél konkrétabb egy kulcsszó, általában annál kevesebb hirdető pályázik rá, így kisebb konkurenciával kell számolnod.
Gyakori kérdések
Mi az a long tail kulcsszó?
A long tail kulcsszó egy olyan kulcsszó, ami három vagy több szóból áll.
Miért hasznosak a long tail kulcsszavak?
A long tail kulcsszavak általában konkrétabbak, mint a rövidebb, általános kulcsszavak. Ennek köszönhetően kevesebben keresnek ugyan rájuk, viszont határozottabb szándékkal. A long tail kulcsszavakra általában kevesebben versengenek SEO és PPC terén is, így könnyebb rangsorolni rájuk a megfelelő tartalmakkal.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.