Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A lehetséges ügyfél definíciója
Egy cég azokaz az érdeklődőket tartja lehetséges ügyfeleknek, akik megfelelő jellemzőkkel rendelkeznek ehhez. A legtöbb esetben ez azt jelenti, hogy egy lehetséges ügyfél:
A lehetséges ügyfél definíciója
Egy cég azokaz az érdeklődőket tartja lehetséges ügyfeleknek, akik megfelelő jellemzőkkel rendelkeznek ehhez. A legtöbb esetben ez azt jelenti, hogy egy lehetséges ügyfél:
- része célpiacodnak,
- megengedheti magának, hogy megvásárolja termékeid vagy szolgáltatásaid,
- hatalmában áll vásárolnia tőled.
Ha például B2B cégként szoftveres üzletvezetési megoldásokat értékesítesz kisebb cégeknek, akkor lehetséges ügyfélnek számít például egy kisebb cég tulajdonosa, akinek szolgáltatásod belefér a költségvetésébe, és dönthet az ilyen kiadásokról a cég nevében.
Hogyan lesz valakiből lehetséges ügyfél?
A lehetséges ügyfelek több helyről is előkerülhetnek. Szerezhetsz például előre összeállított listákat, végignézhetsz egy cégjegyzéket, egy telefonkönyvet, egy online céglistát, és így tovább. Még a tömegközlekedésen is szóba elegyedhetsz valakivel, akiről kiderülhet, hogy akár ügyfeled is lehetne. Bármilyen úton is találsz rá, fontos, hogy megállapítsd az adott személyről, hogy valóban lehetséges ügyfélnek tekintheted-e.
Ezt úgy állapíthatod meg, hogy minősíted az illetőt egy bizonyos kritérium alapján – ez a kritérium általában az, hogy az illető részese-e célpiacodnak. Például vásárolhatsz egy listát, amiben egy adott érdeklődési körhöz tartozó személyek szerepelnek, vagy szűkíthetsz egy online cégjegyzéket a cégek elhelyezkedése szerint.
Miután sikerült megállapítanod valakiről, hogy lehetséges ügyfélnek számíthat-e, más kritériumok alapján is érdemes megvizsgálnod őt. Például telefonon, emailen, vagy személyesen is felkeresheted, hogy kiderítsd, van-e elég pénze és felhatalmazása, hogy vásároljon tőled.
Lehetséges ügyfelek és érdeklődők – Mi a különbség?
A lehetséges ügyfeleket gyakran keverik az érdeklődőkkel, holott ez a két kifejezés nem cserélhető fel egymással.
Érdeklődő minden olyan személy, aki valamilyen formában érdeklődését fejezte ki kínálatod iránt, de még nem állapítottad meg róla a fent említett kritériumokat. Érdeklődő lehet egy vásárolt lista összes tagja, de amíg nem minősíted őket, addig nem mondhatod rájuk, hogy lehetséges ügyfelek.
Miután egy érdeklődőt sikerült minősítened (tehát kiderítened, hogy megfelel-e a fenti kritériumoknak), akkor onnantól kezdve lehetséges ügyfélnek tekintheted. A lehetséges ügyfelek tehát már minősített leadeknek számítanak.
A lehetséges ügyfelek rendszerezése
A lehetséges ügyfelek nyilvántartása elengedhetetlen, hogy később újra felvehesd velük a kapcsolatot, és pontosan tudd, hogyan szólítsd meg őket. Ehhez érdemes egy CRM-rendszert (Customer Relationship Management) használni, amely segít az adatok rendszerezésében és kezelésében.
Egy CRM-ben egy helyen tárolhatod a lehetséges ügyfeleidről összegyűjtött információkat, például hogy korábban mikről beszélgettél velük. Ezeket az adatokat érdemes feljegyezni, hogy a jövőben személyre szabott kommunikációt folytathass velük.
A CRM továbbá lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd, hol tartanak az ügyfeleid az értékesítési folyamatban – még csak most kerültek bele, vagy már készen állnak a vásárlásra. Ez segít abban, hogy mindig a megfelelő időben és módon lépj kapcsolatba velük, maximalizálva az esélyeidet a sikeres értékesítésre.
Gyakori kérdések
Kik azok a lehetséges ügyfelek?
Azok az érdeklődők, akikről megállapítottad, hogy célpiacodba tartoznak, és kellő anyagi háttérrel, illetve cégen belüli hatalommal rendelkeznek ahhoz, hogy megvásárolják kínálatodat.
Mi a különbség az érdeklődők és a lehetséges ügyfelek között?
Az érdeklődők olyan személyek, akik érdeklődésüket mutatták ki ugyan kínálatod iránt, de még nem állapítottad meg róluk, hogy hajlandók-e vásárolni tőled, illetve, hogy van-e erre elég pénzük és hatalmuk (pl. egy cégen belül). Ha sikerül kiderítened ezeket, akkor onnantól számítanak lehetséges ügyfeleknek.