Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Az előrejelzés definíciója a marketingben
Az előrejelzés, vagy marketing előrejelzés során a marketingesek célja megállapítani, hogy törekvéseiknek milyen hatása lesz a jövőben. Például ha februárban publikálsz egy e-könyvet, akkor márciusban X új érdeklődőt vonzol majd ezzel be.
Az előrejelzés definíciója a marketingben
Az előrejelzés, vagy marketing előrejelzés során a marketingesek célja megállapítani, hogy törekvéseiknek milyen hatása lesz a jövőben. Például ha februárban publikálsz egy e-könyvet, akkor márciusban X új érdeklődőt vonzol majd ezzel be.
A tapasztaltabb marketingesek egészen a bevételig részletezik előrejelzéseiket. Például hogy az előbb említett e-könyv hány érdeklődőt, hány megkötött üzletet, és hogy mekkora összbevételt hoz majd a cég számára például augusztusra.
Ezekhez az előrejelzésekhez számos tényezőt figyelembe kell venni, és a marketingesek általában csak az elmúlt időszakok adatai alapján becsülhetik fel az elkövetkezendő idők teljesítményét. Mindez meglehetősen kétségessé, és megbízhatatlanokká teszi a marketing előrejelzések többségét.
Mi a probléma a marketing előrejelzésekkel?
Az előrejelzésekhez a marketingesek gyakran átlagolt értékekre hagyatkoznak. Ezzel az a baj, hogy túl sokat feltételeznek túl általános értékek alapján, és ezek a feltételezések exponenciálisan pontatlanabbakká válnak, minél hosszabb időtartamokra tekintenek előre.
Például egy marketinges veszi a várt leadek számát minden egyes csatornában, és megszorozza azokat az adott csatorna átlagos konverziós arányával. Ez után fogja a végeredményeket, majd összeadja őket, és ezt tekinti az adott hónap várható összes lehetséges ügyfelének. Ezt az értéket aztán megszorozza a megkötött üzletek átlagos arányával, majd az üzletek értékének átlagos arányával, és ez alapján számítja ki az adott hónap várható bevételét. Ebben a számításban egyszerűen túl sok az átlagolt érték, hogy pontos eredményeket kapjunk.
Minden érdeklődő és lehetséges ügyfél egyedi, sajátos ellenvetésekkel, költségvetéssel és igényekkel, és ebből kifolyólag több vagy éppen kevesebb győzködésre, lépésre, vagy kapcsolati pontra lesz szükségük ahhoz, hogy konvertáljanak.