Hashtag

Hashtag

A hashtag definíciója

A hashtag egy olyan kulcsszó, vagy kifejezés, aminek az elején egy kettőskereszt (#) karakter áll, egybeírva a szóval vagy kifejezéssel. A hashtagek célja, hogy felhívják az olvasók figyelmét az adott szóra vagy kifejezésre, illetve, hogy lehetővé tegyék a felhasználók számára egy kattintással rákereshessenek a hashtagre.

 

A hashtagek szerepe

A hashtagek a közösségi médiás platformok szerves részét képezik, ugyanis kereshetőségüknek köszönhetően lehetővé teszik a tartalmak (bejegyzések) kategorizálását az olyan hálózatokon is, ahol egyébként nem lehet csoportokat létrehozni a különböző dolgok, témák köré (ilyen például az Instagram is).

 

Ezek a kattintható kulcsszavak a Twitteren váltak népszerűvé, de manapság már szinte minden közösségi platform használja őket.

 

A hashtageket az influencerek, a márkák, és cégek is előszeretettel használják, hogy tartalmaikat láthatóbbá tegyék az olyan felhasználók számára, akik érdeklődhetnek irántuk.

 

A hashtagek használata

Amikor valaki elhelyez egy hashtaget a bejegyzésében, akkor az megjelenik majd a találatok között, valahányszor valaki rákeres arra a hashtagre, vagy rákattint egy másik bejegyzésben, vagy hozzászólásban (persze csak ha a bejegyzés láthatósági beállításai lehetővé teszik ezt).

 

Ebből következik, hogy a gondosan megválogatott hashtagek sokat dobhatnak egy márka elérésein, láthatóságán, és hírnevén is. Azonban nem mindig a legnépszerűbb hashtagek a legideálisabbak a különböző bejegyzésekhez.

 

Érdemes észben tartani, hogy ahogy a közösségi médiát egyre többen használják, és percenként bejegyzések ezrei kerülnek fel a népszerűbb platformokra (csak az Instagramra durván 900 kép kerül fel minden egyes másodpercben).

 

Ez azt jelenti, hogy hiába próbálod megcélozni az embereket egy népszerű hashtaggel, bejegyzésed szó szerint másodperceken belül eltűnik majd a több ezer új bejegyzés alatt, amelyek azóta kerültek fel a platformra, mióta rányomtál a „küldés” gombra.

 

Milyen egy jó hashtag?

 

Egy jobb taktika tehát kevésbé népszerű, sokkal célzottabb hashtageket használni, hiszen akik ezekre keresnek rá, azokat általában sokkal határozottabban érdekli az adott téma. Például a #gyümölcs hashtag meglehetősen tág, az #alma már szűkebb, az #almalé még szűkebb, és így tovább. Minél konkrétabb egy hashtag, annál kisebb konkurenciával kell szembe szállnia a felhasználók figyelméért.

 

A márkák általában létrehoznak maguknak egy saját, márkás hashtaget (új hashtaget bárki létrehozhat pusztán azzal, hogy legalább egyszer használja azt), amellyel megjelölik saját bejegyzéseiket, vagy egyedi hashtageket kampányaikhoz, illetve versenyeikhez.

 

Fontos észben tartani, hogy a hashtageket más „szabályok” kötik a különböző közösségi platformokon. Ez azt jelenti, hogy ami működik az Instagramon, az valószínűleg nem lesz jó taktika a Twitteren. Ha szeretnél többet megtudni a hashtagek használatáról, vagy arról, hogy melyik platformon hogyan érdemes kezelni őket, akkor csak kattints a hivatkozásokra, és tudj meg még többet ezekről!

 

Így hozz létre relevánst hashtaget

Hashtag

 

  • Tartalom relevancia: Ellenőrizd, hogy a hashtagek ténylegesen kapcsolódnak-e a posztod tartalmához. Ne használj olyan hashtageket, amelyek eltérnek a fő témától, mert ez zavarhatja a követőidet.
  • Kutatás:Használj online eszközöket, például a Hashtagify vagy a RiteTag, hogy megtaláld a legnépszerűbb és legrelevánsabb hashtageket.Kövesd a közösségi médiaplatformok trendjeit, hogy naprakész legyél a friss és felkapott hashtagekkel.
  • Specifikusság: Válassz olyan specifikus hashtageket, amelyek konkrétan lefedik a posztod témáját. Az általános hashtagek helyett használj olyanokat, amelyek jobban megcélozzák a kívánt közönséget.
  • Márkaépítés: Hozz létre saját márkás hashtageket a márkádhoz vagy kampányodhoz. Aktívan népszerűsítsd a márkás hashtageket, hogy növeld a márkaismertséget és ösztönözd a közösséget a részvételre.
  • Kerüld a túlhasználást: Ne használj túl sok hashtageket egy bejegyzésben, mert ez spamnek tűnhet. Törekedj az egyensúlyra, és válaszd ki a legfontosabb és legrelevánsabb hashtageket minden poszthoz.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink