Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Az IP bemelegítés definíciója
Az IP bemelegítés egy olyan folyamat, amely során megerősítheted egy új, vagy rég óta nem használt IP cím hírnevét.
Az IP bemelegítés definíciója
Az IP bemelegítés egy olyan folyamat, amely során megerősítheted egy új, vagy rég óta nem használt IP cím hírnevét.
Az IP bemelegítése néhány email kiküldésével kezdődik, majd fokozatosan növelned kell a kiküldött emailek számát a következő napokban, vagy akár hetekben. Mindezt egy előre elkészített ütemterv szerint érdemes csinálni.
Az IP bemelegítés szerepe az email marketingben
Az email szolgáltatók eleinte gyanúsként tekintenek azokra az IP címekre, amelyről hirtelen rengeteg email érkezik a különböző címzetteknek. Ilyenkor általában vagy automatikusan a spam mappába helyezik ezeket az üzeneteket, vagy át sem engedik őket a címzettekhez. Ez nem meglepő, elvégre általában a spamküldők szoktak egy új IP címről hirtelen több száz, vagy több ezer emailt kiküldeni.
Ezért fontos, hogy „belelegítsd” IP címedet, és eleinte csak néhány emailt küldj ki napi szinten új, vagy rég nem használt címedről. Ezt követően fokozatosan egyre több és több emailt küldhetsz majd ki, miután az email szolgáltatók látták, hogy nem rohamozod meg őket.
Az IP cím bemelegítésének menete
Mielőtt hozzákezdenél az IP bemelegítéséhez, érdemes lesz felvenni a kapcsolatot email szolgáltatóddal, és tanácsot kérni tőle a bemelegítéshez.
Amire számíts
Az első hét során meglehet, hogy email küldési problémákba ütközöl majd, hiszen az IP cím még friss, és alig van hírneve. A feliratkozóidtól és az email marketing stratégiádtól függően további kézbesítési gondokat tapasztalhatsz majd a felmelegítés következő szakaszaiban.
Ha email küldési taktikáid és márkád hírneve eddig is gyenge volt, akkor egy új IP cím nem fog változtatni ezen.
- Ha korábban 10-ből 7 emailed megérkezett a címzettekhez, akkor idővel visszaáll majd ez az arány a bemelegítésnek köszönhetően.
- A kézbesítési arányok csökkenésére is számíthatsz, hiszen az új IP címnek még nincsenek kézbesítési előnyei.
Egyes email szolgáltatók rögtön a spam/levélszemét mappába helyezik majd emailjeidet, hogy megnézzék, hány felhasználó „húzza ki” azokat onnan, és jelzi, hogy „Ez nem spam”. Ezek pozitív jelek a szolgáltatók szemében, ezért küldj olyan emaileket az embereknek, amik megnyitásra buzdítják őket és hasznosak.
A bemelegítés valószínűleg nagyjából 30 napba telik majd, habár az időtartam több szemponttól is függ. úgymint:
- Hogy hány emailt küldesz ki
- A feliratkozóid minősége (mennyire érdeklődnek az iránt, amit küldesz)
- Hogy milyen gyakran küldöd az emaileket.
Amennyiben napi szinten küldesz ki emaileket, akkor a bemelegítés gyorsabban halad majd, mintha csak hetente küldenél.
Ha sietteted a bemelegítést, és nem tervezed meg előre, akkor jó eséllyel tovább fog tartani, mert több problémába ütközöl majd.
Fontos továbbá észben tartani, hogy a Gmail és az Outlook.com általában hosszabb bemelegítési időt igényelnek, hogy elfogadják üzeneteidet.
Frissítések:
- A Gmail és az Outlook.com szigorúbb szűréseket alkalmaz: Ez hosszabb bemelegítési időt eredményezhet. Fontos, hogy türelmes legyen, és kövesse a bemelegítési ütemtervet.
- A mesterséges intelligencia (AI) használata: Az e-mail szolgáltatók egyre inkább AI-t használnak a spam észlelésére. Ennek eredményeként fontosabb, mint valaha, hogy az e-mailjei relevánsak, informatívak és spammentesek legyenek.
- A hitelesítési protokollok fontossága: Az SPF, DKIM és DMARC beállítása segíthet javítani az e-mailek hitelességét és kézbesíthetőségét.
Gyakori kérdések
Mi az az IP bemelegítés?
Az IP bemelegítése azt jelenti, hogy egy új, vagy rég nem használt email címről fokozatosan egyre több emailt kezdesz el kiküldeni.
Miért van szükség az IP bemelegítésére?
Egyes email szolgáltatók szemében gyanús lehet, ha egy új email címről hirtelen sok email érkezik. Ilyenkor ezek az üzenetek gyakran a spam mappában végzik. Az email bemelegítése lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók „hozzászokjanak” az új feladóhoz.