Mézes csupor
A mézes csupor definíciója
A mézes csupor (vagy spamcsapda) egy olyan csapda jellegű email cím, amelyet egy internetszolgáltató, vagy egy harmadik fél üzemeltet, azonban ez az email cím nem nyitja meg az emaileket, amiket kap.
A spamcsapdák elsődleges célja ellenőrizni, hogy küldözgetsz-e olyan email címeknek üzeneteket, amelyek nem iratkoztak fel hírleveledre, nem foglalkoznak az általad küldött emailekkel, illetve, hogy hogyan kezeled azokat az email címeket, amelyekről visszapattannak a nem kézbesíthető üzenetek.
A marketingeseknek kétféle ilyen email spamcsapdára kell odafigyelniük:
- „Mézes csupor” email címek, amelyek fórumokon, csoportokban, és egyéb online csatornákon terjednek. Ezeket vagy spammerek használják, hogy begyűjthessék az email címeket, amik ennek a címnek írnak üzenetet, vagy olyan szervezetek, amelyek pont, hogy a spam ellen próbálnak fellépni, és ellenőrzik azokat a feladókat, amelyek üzeneteket küldenek ezekre a „mézes csupor” email címekre.
- Újrahasznosított email címek, amelyek egyszer egy felhasználóhoz tartoztak, azonban ma már nem használják, vagy felfüggesztették őket. Ezeket a címeket később újraaktiválják, és megfigyelik, hogy ki küld még mindig emaileket rájuk.
Természetesen egy email címről ránézésre nem állapítható meg, hogy spamcsapda-e.
Példa a spamcsapdákra
A spamcsapdáknak több fajtája is van, íme egy gyakori példa ezek közül:
A Hotmail spamcsapdák általában régi email címek, amelyeket elhanyagoltak a felhasználóik.
Tegyük fel például, hogy Lizi feliratkozott céged hírlevelére sok-sok évvel ezelőtt a Hotmail email címével. Lizi azonban már jó ideje nem használta Hotmail fiókját, és nem jelentkezett be abba, ezért a Hotmail felfüggesztette a fiókot. Azonban a fiók továbbra is kap még emaileket.
Lizi továbbra sem jelentkezik be fiókjába, hogy újraaktiválja azt, ezért a Hotmail véglegesen törli azt a felfüggesztést követően. Lizi tehát többé nem lesz képes újraaktiválni sem a fiókját. Minden email, ami Lizi fiókjára érkezik, visszapattan majd, mert nem kézbesíthető. Egy jó marketinges törli az olyan email címeket a listájáról, amelyekre nem kézbesíthet emaileket.
Néhány hónappal később a Hotmail újraaktiválja Lizi email címét egy spamcsapdaként, így az email cím már képes lesz fogadni email címeket, és nem jelez vissza a feladónak, hogy nem lehetett kézbesíteni azokat. Azonban a fiók nem nyit meg egyetlen emailt sem, ami rá érkezik. A Hotmail ebből meg tudja majd állapítani, hogy továbbra is küldözgetsz-e emaileket inaktív feliratkozóidnak, vagy sem.
Gyakori kérdések
Mi az a mézes csupor?
Az online marketingben a mézes csupor egy spamcsapda, ami azokat a marketingeseket igyekszik lebuktatni, akik kéretlen (spam) emaileket küldenek inaktív email címeknek, vagy olyan címzetteknek, akik nem adtak engedélyt nekik erre.
Hogy működnek a spamcsapdák?
A spamcsapdák lehetnek újonnan létrehozott, vagy rég óta nem használt, de azóta újraaktivált email címek, amelyeket az email szolgáltatók, vagy spamvadász szervezetek használnak a spammerek lebuktatására.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.