Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
			
				Az e-mail lista definíciója 
				Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail listája olyan személyeket tartalmaz, akik önszántukból engedélyt adtak (opt-in) arra, hogy a lista tulajdonosa marketing e-maileket és/vagy hírleveleket küldjön nekik. A legtöbb marketing szakember egy automata válaszküldő szolgáltatás vagy program segítségével kezeli e-mail listáját.
			
Az e-mail lista definíciója
Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail listája olyan személyeket tartalmaz, akik önszántukból engedélyt adtak (opt-in) arra, hogy a lista tulajdonosa marketing e-maileket és/vagy hírleveleket küldjön nekik. A legtöbb marketing szakember egy automata válaszküldő szolgáltatás vagy program segítségével kezeli e-mail listáját.
A legtöbb marketing specialista e-mail listáját tartja legfontosabb eszközének, és számos erőforrást szán annak felépítésére, gyarapítására és karbantartására. Ha egy marketing szakembernek sikerül jó kapcsolatot kialakítania feliratkozóival, és bizonyítani kompetenciáját illetve megbízhatóságát, akkor jó eséllyel érhet el magas konverziós arányokat az értékesítési e-mailek kiküldésekor.
A helyzet függvényében érdemes lehet a listát több alcsoportra osztani, és minden csoport számára külön-külön, specifikusabb üzeneteket fogalmazni. Egy drágább terméket például célszerűbb lehet olyan feliratkozóknak ajánlani, akik már korábban vásároltak valamit és ezzel bizonyították pénzköltési szándékukat, mint azoknak, akik még nem vásároltak semmit, és a magas ár láttán elveszíthetik az érdeklődésüket a további üzenetek iránt.
Egy több réspiacban is aktív marketing specialista persze ezen réspiacok alapján osztaná fel listáját, hogy ne küldjön alternatív gyógymódok iránt érdeklődő feliratkozóinak új autóalkatrésszel kapcsolatos ajánlatokat.
 
Miért érdemes e-mail listát készíteni?
1. Pénzügyileg és idő tekintetében is gazdaságos megoldás
Az e-mailek összeállítása és kiküldése gyorsan és olcsón elvégezhető, ráadásul a megannyi e-mail automatizáló szolgáltatás csak még egyszerűbbé tette ezt azt egyébként is szimpla folyamatot.
Ahhoz, hogy feliratkozók ezreinek küldhess e-mailt nincs szükséged sem alkalmazottakra, sem irodákra, sem írószerekre, vagy bélyegekre. Egy e-mailt megfogalmazhatsz akár laptopodról is, amit aztán egyetlen gombnyomással azonnal továbbíthatsz összes címzettednek.
Egy e-mail listának pillanatok alatt küldhetsz meghívókat, frissítéseket, különleges ajánlatokat és egyéb hasznos vagy értékes üzeneteket, pontosan akkor, amikor a címzettek a legfogékonyabbak lehetnek ezekre. Egy jól megfogalmazott e-maillel akár kihajtani kívánt készletedtől is megszabadulhatsz, hiszen ezernyi érdeklődőt hívhatsz fel például egy szezonvégi leárazásra.
2. A piactesztelés remek eszköze
Céged jövőjét illetően a legjobb ötletek és vélemények a meglévő, vagy volt ügyfeleidtől, vásárlóidtól érkeznek majd, illetve egyéb feliratkozóidtól, akik érdeklődést mutattak kínálatod iránt.
E-mail listád tagjainak kérdőíveket küldhetsz ki meglévő, új, vagy tervezett termékeidről illetve szolgáltatásiadról, vagy visszajelzést kérhetsz tőlük, amiket aztán marketingedben is felhasználhatsz
3. Statisztikai aranybánya
Az e-mail statisztikák rengeteg olyan hasznos információt biztosítanak céged számára, amikhez más csatornákon keresztül nem juthatnál hozzá. Figyelemmel követheted például a kattintások számát, hogy mely hivatkozások kapják a legtöbb kattintást, a leiratkozók számát, és rengeteg egyéb mutatót is.
Ezen információk birtokában úgy alakíthatod jövendőbéli e-mailjeidet (tárgy, tartalom, kiküldési idő, stb.), hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki belőlük. Képes leszel nyomon követni e-mail marketing befektetéseid megtérülését és a felhasználói aktivitást is.
4. Aprólékos szegmentálást tesz lehetővé
Az ügyfélkapcsolatok kezelése minden cég számára fontos feladat, és ahhoz, hogy erős, tartós kapcsolatokat építhess ki ügyfeleiddel személyre szabott élményeket és kommunikációt kell biztosítanod nekik.
A tömegesen kiküldött e-maileknek is megvan a maguk szerepe a marketingben, de néha valamivel aprólékosabb célzásra lehet szükséged, hogy üzeneteid a kívánt hatást válthassák ki. A mai tömeges kommunikáció korában meglepően ritkák a személyre szabott e-mailek, és az olyan cégek, amik ilyesmit kínálnak, könnyedén belophatják magukat feliratkozóik szívébe.
Mindemellett fontos szempont, hogy minél nagyobb egy e-mail lista, annál valószínűtlenebb, hogy annak összes feliratkozója érdeklődne egy bizonyos ajánlat iránt, ezért is fontos, hogy különféle szempontok szerint szegmentáld listádat – például nem, kor, vagy éppen az alapján, hogy az adott címzett korábban milyen termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolt cégedtől. E szempontok alapján állíthatsz be más és más tárgyakat és tartalmakat címzettjeidnek, különös tekintettel arra, hogy olyan tartalmakat küldj nekik, amik iránt biztosan érdeklődnének.
Amennyiben tudod feliratkozóid korát (pl. regisztrációkor bekéred születési dátumukat), akkor még üdvözlő születésnapi e-maileket is küldhetsz nekik, természetesen automatikusan, akár egy jelképes ajándék kedvezménnyel.
5. Fellendíti az értékesítéseket
A megfelelő időben elküldött, személyes szabott e-mailek célja természetesen az, hogy minél több feliratkozót győzz meg arról, hogy a te cégeddel üzleteljen. Egy jó e-mail képes megerősíteni márkád hírnevét és még a feliratkozókon túl is elérhetsz vele embereket, hiszen a címzettek egy-két kattintással továbbküldhetik üzeneteidet ismerőseiknek, akiket szintén érdekelhetne ajánlatod.
Hogyan készítsd el e-mail listádat?
Mielőtt egy lehetséges feliratkozó rád bízná érzékeny adatait (név és e-mail cím), több kérdés is átfut a fején, mint például:
- „Vajon spamelni fog ez a márka az ajánlataival?”
- „Miért jó nekem, ha megadom ennek a márkának az e-mail címem? Talán különleges kedvezményeket kapok cserébe?”
- „Privát lesz a lista, esetleg nyilvános, vagy árulni fogják?”
Fontos tehát tisztázni az ilyen felmerülő kérdéseket, különös tekintettel arra, hogy miért éri meg feliratkozniuk az embereknek listádra. Közöld velük, hogy mi a célod e-mail címükkel, és nyugtasd meg őket, hogy nem spamelni szeretnéd marketingtartalmaidat nekik.
E-mail listádat számtalan módon gyarapíthatod. Az egyik leggyakoribb módszer elhelyezni egy egyszerű űrlapod webhelyed landing oldalain (és legtöbb általános oldalán is), amelyen keresztül a felhasználók pillanatok alatt megadhatják adataikat, általában egy jelképes ajándékért (egy e-könyv, egy esettanulmány, stb.) cserébe.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					