Remarketing

Remarketing

A remarketing definíciója

A remarketing az a folyamat, amely során kifejezetten olyan felhasználókat célzol újra az interneten, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád, vagy kínálatod iránt. Ezek általában azok a látogatók, akik jártak ugyan márkád webhelyén, de nem konvertáltak rajta (pl. nem vásároltak semmit). A remarketing segít „visszacsalogatni” ezeket a felhasználókat webhelyedre, és konverzióra ösztönözni őket.

Remarketing hirdetéseidet az alapján készítheted el, hogy milyen konverzióra szeretnéd rávenni az újracélzott felhasználókat. A leggyakoribb cél az értékesítés, de persze konverziónak számít például egy asztalfoglalás, egy időpontkérés, egy ajánlatkérés, vagy akár egy email listára való feliratkozás is.

 

A remarketing előnyei

A remarketing legfőbb előnye, hogy segít újra márkádra fordítani célközönségedre figyelmét, függetlenül attól, hogy az értékesítési tölcsér melyik szakaszában járnak éppen.

Egy másik fontos előny, hogy a remarketing kampányok kifejezetten olyan felhasználókat céloznak újra, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt. Ez azt jelenti, hogy kevesebb pénz pazarlódik el a felesleges, érdektelen kattintásokra.

 

A remarketing működése

A remarketing hirdetések kifejezetten az alapján célozzák újra a felhasználókat, hogy hogyan viselkedtek webhelyeden.

A dinamikus remarketing kampányok (mint amilyeneket a Google Ads is kínál) egy lépéssel tovább viszik ezt a koncepciót, és konkrétan azokat a termékeket jelenítik meg a hirdetésekben, amiket a felhasználó megtekintett egy márka webhelyén.

 

A remarketing típusai

A remarketingnek többféle típusa van, így korábbi érdeklőidet az internet azon részein érheted el újra, ahol a legnagyobb eséllyel találkoznak majd hirdetéseiddel.

 

Display remarketing hirdetések

Ezek a leggyakoribb remarketing reklámok az interneten. A display remarketing hirdetések általában vizuális jellegűek, és gyakran az a termék, vagy szolgáltatás jelenik meg bennük, amit az újracélzott felhasználó megtekintett a márka webhelyén.

A display remarketing hirdetéseknek két fő kategóriája van:

  1. A Google a Google Display Networkhöz tartozó webhelyeken és platformokon jeleníti meg remarketing hirdetéseit. Ebbe a hálózatba több ezer webhely és számos platform (beleértve a Google termékeit) tartozik bele.
  2. A remarketing a közösségi platformokon is jelen van. A Facebook, a Twitter, és más közösségi hálózatok is kínálnak remarketing hirdetéseket felületeiken, amiket felhasználóiknak jelenítenek meg. Ezek a hirdetések úgynevezett „nyomkövető képpontok” segítségével működnek, amelyeket a webmesterek helyezhetnek el webhelyeiken, Amikor egy felhasználó megérkezik a webhelyre, a nyomkövető képpont begyűjti az adataikat, hogy aztán az adott platform releváns remarketing hirdetéseket jeleníthessen meg a felhasználónak.

 

Email remarketing hirdetések

Az email remarketing egy szintén gyakran használt eszköz az érdeklődők „visszacsalogatására”. A webáruházak előszeretettel alkalmazzák, például amikor valaki termékeket helyez kosarába, de nem adja le végül a rendelését. Ilyenkor az áruház egy emlékeztető emailt küld ennek a „majdnem vásárlónak”, hogy ne felejtse el megrendelni a kiválasztott termékeket. Gyakran még egy kisebb kedvezményt is mellékelnek az automatizált üzenetben, afféle ösztönző gyanánt.

Az email remarketing persze nem csak a „majdnem vásárló” felhasználók újbóli elérését teszi lehetővé, hiszen bármi más is kiválthatja ezeket az emaileket, amit egy felhasználó webhelyeden csinált, vagy nem csinált: például, ha csak félig töltött ki egy űrlapot.

 

Videó remarketing hirdetések

A videó remarketing hirdetések ugyan azon a „korábbi érdeklődési” elven működnek, mint a fent felsorolt hirdetések, azzal a különbséggel, hogy a felhasználók videómegtekintési szokásait veszik figyelembe, illetve, hogy a hirdetések is videós formában jelenhetnek meg a felhasználók számára.

A leggyakrabban a YouTube-on találkozni velük, ami szintén a Google hirdetési rendszerébe tartozik.

Mivel a videók audiovizuális jellegűek, rengeteg információt képesek átadni rövid idő alatt.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink