Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A szöveges hirdetés definíciója
A szöveges hirdetések olyan reklámok, amelyek általában egy szövegrészletből és egy kattintható hivatkozásból állnak. A marketingesek ezekkel a hirdetésekkel népszerűsíthetik márkájukat, kínálatukat, és így tovább.
A szöveges hirdetések története a marketinggel egyidős, azonban manapság kifejezetten az online szöveges PPC hirdetéseket értjük alattuk.
A Google szerint:
„A szöveges hirdetés olyan marketingkommunikációs eszköz, amellyel a hirdetők a Google Hálózaton népszerűsíthetik terméküket vagy szolgáltatásukat.”
A Google szöveges hirdetései a keresőtalálati oldalakon, illetve a Google Hálózaton jelenhetnek meg, amibe a Keresési Hálózat és a Display Hálózat is beletartozik.
A Google-on kívül természetesen rengeteg más hirdetési platform is kínál szöveges hirdetéseket, úgymint a Facebook, a Bing, vagy a LinkedIn.
A szöveges hirdetések előnyei
A szöveges hirdetések a legegyszerűbb hirdetések, ezért a legtöbb kiadó támogatja őket. Ha tehát egy kampányt több platformon is szeretnél futtatni, érdemes szöveges hirdetéseket is készíteni hozzá, hogy olyan felületeken is megjelenhessenek reklámjaid, amelyeken nem hirdethetsz képekkel és videókkal. A szöveges hirdetések maximális lefedettséget biztosíthatnak kampányaid számára.
A szöveges hirdetések további előnyöket kínálnak, úgymint:
- Könnyedén elkészíthetők: Nem szükséges hozzájuk semmilyen grafikai tudás, vagy vizuális anyag megszerzése.
- Egyszerű A/B tesztelni őket: Mivel csak szöveget tartalmaznak, könnyű két verziót összevetni egymással. Nincs szükség számos különböző elem összehasonlítgatására, ami felgyorsítja a tesztelést.
- Könnyű módosítani őket: Egy szöveges hirdetést bármikor könnyedén át lehet szerkeszteni, és nem kell kicserélni hozzá a képet, a vizuális stílust, stb.
- Mobileszközökkel is kompatibilisek: Egy szöveges hirdetése elkészítésekor nincs ütközés a platformok között – a szöveg ugyan úgy jelenik meg asztali számítógépeken és mobileszközökön is (ha a terjedelem nem túl hosszú).
Tippek a hatékony szöveges hirdetésekhez
Habár a szöveges hirdetések nem túl összetettek, egy kis odafigyeléssel sokkal hatékonyabbá teheted őket:
- Fordulj a címmel a célközönséghez: A Google bővített szöveges hirdetéseihez három címet adhatsz meg. Fontos, hogy ezeket úgy fogalmazd meg, hogy rögtön az elején megemlítsék célközönséged problémáját, majd azonnal kínáljanak megoldást arra.
- Fogalmazz meg egy előnyökön alapuló leírást: A leírásban fejtsd ki azokat az előnyöket, amiket a cím megígér a felhasználónak, és vedd rá őket, hogy kattintsanak a linkre.
- Használd ki a megjelenő URL-t is: A hirdetésben megjelenő URL cím nem kell, hogy a landing oldal valódi URL-je legyen. Használd ki ezt a lehetőséget, és írj olyan megjelenő URL-t, ami a landing oldal tartalmára utal a felhasználónak.
- Használj kulcsszavakat: A megcélzott kulcsszavak szerepeljenek a címben, a leírásban, a megjelenő URL-ben, és a bővítményekben is.
- Használj bővítményeket: A hirdetésbővítményekkel plusz információkat helyezhetsz el szöveges hirdetéseidben, méghozzá plusz költségek nélkül. Ezek lehetnek például extra hivatkozások webhelyedről, vagy telefonszám a mobilról böngésző felhasználók számára.
- Hirdetésed kapcsolódjon a landing oldalhoz: A hirdetést mindig a landing oldal alapján készítsd el, hogy pontosan azt ígérje, amit a hivatkozott oldal kínál.
- Végezz A/B teszteket: Nagyon fontos, hogy szöveges hirdetésed több verzióját is leteszteld, és kiderítsd, melyek hatékonyabbak, és melyek kevésbé.