A szöveges hirdetés, azaz a Text Ad kifejezés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN

Szöveges hirdetés



A szöveges hirdetés definíciója

A szöveges hirdetések olyan reklámok, amelyek általában egy szövegrészletből és egy kattintható hivatkozásból állnak. A marketingesek ezekkel a hirdetésekkel népszerűsíthetik márkájukat, kínálatukat, és így tovább.

A szöveges hirdetések története a marketinggel egyidős, azonban manapság kifejezetten az online szöveges PPC hirdetéseket értjük alattuk.

A Google szerint:

„A szöveges hirdetés olyan marketingkommunikációs eszköz, amellyel a hirdetők a Google Hálózaton népszerűsíthetik terméküket vagy szolgáltatásukat.”

 

A Google szöveges hirdetései a keresőtalálati oldalakon, illetve a Google Hálózaton jelenhetnek meg, amibe a Keresési Hálózat és a Display Hálózat is beletartozik.

A Google-on kívül természetesen rengeteg más hirdetési platform is kínál szöveges hirdetéseket, úgymint a Facebook, a Bing, vagy a LinkedIn.

 

A szöveges hirdetések előnyei

A szöveges hirdetések a legegyszerűbb hirdetések, ezért a legtöbb kiadó támogatja őket. Ha tehát egy kampányt több platformon is szeretnél futtatni, érdemes szöveges hirdetéseket is készíteni hozzá, hogy olyan felületeken is megjelenhessenek reklámjaid, amelyeken nem hirdethetsz képekkel és videókkal. A szöveges hirdetések maximális lefedettséget biztosíthatnak kampányaid számára.

 

A szöveges hirdetések további előnyöket kínálnak, úgymint:

  • Könnyedén elkészíthetők: Nem szükséges hozzájuk semmilyen grafikai tudás, vagy vizuális anyag megszerzése.
  • Egyszerű A/B tesztelni őket: Mivel csak szöveget tartalmaznak, könnyű két verziót összevetni egymással. Nincs szükség számos különböző elem összehasonlítgatására, ami felgyorsítja a tesztelést.
  • Könnyű módosítani őket: Egy szöveges hirdetést bármikor könnyedén át lehet szerkeszteni, és nem kell kicserélni hozzá a képet, a vizuális stílust, stb.
  • Mobileszközökkel is kompatibilisek: Egy szöveges hirdetése elkészítésekor nincs ütközés a platformok között – a szöveg ugyan úgy jelenik meg asztali számítógépeken és mobileszközökön is (ha a terjedelem nem túl hosszú).

 

Tippek a hatékony szöveges hirdetésekhez

Habár a szöveges hirdetések nem túl összetettek, egy kis odafigyeléssel sokkal hatékonyabbá teheted őket:

  1. Fordulj a címmel a célközönséghez: A Google bővített szöveges hirdetéseihez három címet adhatsz meg. Fontos, hogy ezeket úgy fogalmazd meg, hogy rögtön az elején megemlítsék célközönséged problémáját, majd azonnal kínáljanak megoldást arra.
  2. Fogalmazz meg egy előnyökön alapuló leírást: A leírásban fejtsd ki azokat az előnyöket, amiket a cím megígér a felhasználónak, és vedd rá őket, hogy kattintsanak a linkre.
  3. Használd ki a megjelenő URL-t is: A hirdetésben megjelenő URL cím nem kell, hogy a landing oldal valódi URL-je legyen. Használd ki ezt a lehetőséget, és írj olyan megjelenő URL-t, ami a landing oldal tartalmára utal a felhasználónak.
  4. Használj kulcsszavakat: A megcélzott kulcsszavak szerepeljenek a címben, a leírásban, a megjelenő URL-ben, és a bővítményekben is.
  5. Használj bővítményeket: A hirdetésbővítményekkel plusz információkat helyezhetsz el szöveges hirdetéseidben, méghozzá plusz költségek nélkül. Ezek lehetnek például extra hivatkozások webhelyedről, vagy telefonszám a mobilról böngésző felhasználók számára.
  6. Hirdetésed kapcsolódjon a landing oldalhoz: A hirdetést mindig a landing oldal alapján készítsd el, hogy pontosan azt ígérje, amit a hivatkozott oldal kínál.
  7. Végezz A/B teszteket: Nagyon fontos, hogy szöveges hirdetésed több verzióját is leteszteld, és kiderítsd, melyek hatékonyabbak, és melyek kevésbé.



Gyakori kérdések


Mi az a szöveges hirdetés?


Hol jelennek meg a szöveges hirdetések?


Miért hasznosak a szöveges hirdetések?


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!