Kulcsszóegyezés típusai
A kulcsszóegyezés a PPC kampányok egyik beállítása a Google AdWords rendszerében, illetve más keresőmotorok kampánybeállításai között. Az „egyezési” beállításokkal adható meg, hogy az adott hirdetés mely keresőszavakra jelenik (vagy nem jelenik) majd meg.
Kulcsszóegyezés típusai
Pontos egyezés (Exact Match)
A hirdetésed kizárólag akkor jelenik meg, ha a kereső felhasználó pontosan az általad megadott szavakat írja a keresődobozba. Ha a kifejezések sorrendje megváltozik, vagy egy plusz szó is közéjük kerül, akkor a hirdetés nem jelenik meg. A hirdetés még akkor sem jelenik meg, ha csupán egyetlen karaktert hozzáadnak a keresőkifejezéshez. Ez egy célzottabb egyezési forma, ami hosszú távon gazdaságosabb lehet, de jóval kevesebb ember számára jelenik majd meg a hirdetésed.
Kifejezésegyezés (Phrase Match)
Kifejezésegyezés esetén a megadott kifejezést pontosan kell beírni a keresőbe, de akár további kiegészítő kifejezésekkel együtt. Ezt az egyezési típust idézőjelekkel kell megadni a kampánybeállítások között „példa keresendő kulcsszó” formájában.
Kizáró egyezés (Negative Match)
Tegyük fel, hogy ki szeretnéd zárni azokat a kifejezéseket, amik arra utalnak, hogy a kereső felhasználó nem tervez pénzt költeni. Ilyenkor negatív kulcsszavakat kell megadnod, amik elé egy kötőjelet kell írnod, például -olcsó, vagy -infók, stb. Így az ilyen kifejezéseket használó keresések eredményei között hirdetésed nem jelenik meg.