Kulcsszóegyezési típusok

Kulcsszóegyezési típusok

 

A kulcsszóegyezési típusok definíciója

Egy PPC hirdetés elkészítésekor a kulcsszóegyezési típusokkal szabályozható, hogy a Google milyen szigorúan, vagy épp lazán egyeztesse az általad megadott kulcsszavakat a felhasználók kereséseivel. Más szóval: megjelenjen-e hirdetésed a felhasználó által beírt szavakra.

 

Kulcsszóegyezési típusok

Fontos észben tartani, hogy az egyezési típus csupán azt befolyásolja, hogy milyen keresésekre van esélye megjelenni hirdetésednek. Azonban hogy mekkora ez az esély, azt már más tényezők diktálják, úgymint az ajánlattétel értéke, a minőségi mutató, stb.

 

A kulcsszóegyezési típusok listája

 

A Google Ads hirdetési rendszerében jelenleg négy fő kulcsszóegyezési típus közül lehet választani.

 

Általános egyezés

Ez az alapértelmezett egyezési típus, amivel a legszélesebb közönséget lehet elérni. Az általános egyezés használatakor hirdetésed minden olyan keresésre megjelenhet, amely bármelyiket tartalmazza az általad megcélzott szavak közül, és bármilyen sorrendben.

Például, ha a „luxus apartman” kifejezést céloztad meg általános egyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhet majd a „luxus órák” és „olcsó apartman” keresésekre is. Sőt, a Google még akkor is megjelenítheti hirdetésedet, ha a felhasználók rokonértelmű szavakat használnak: a „luxus” lehet a „drága” szinonimája, míg az „apartman” a „nyaraló” szinonimája.

 

Az általános egyezés legnagyobb hátránya, hogy rengeteg embernek megjelenhetnek hirdetéseid – olyanoknak is, akiket egyáltalán nem érdekel ajánlatod. Persze hirdetéseidre ettől még bárki rákattinthat, és ezekért a kattintásokért akkor is fizetned kell, ha nem vesznek tőled semmit.

Ha tehát minél több kattintást szeretnél, az általános egyezés jó választás lehet, de el kell gondolkodnod rajta, hogy megéri-e fizetned a gyakran irreleváns forgalomért.

 

Sokáig az „általánosegyezés-módosító” egyezési típus is elérhető volt a Google Ads rendszerében, azonban 2021 februárja óta ez már nem használható.

 

Kifejezésegyezés

A kifejezésegyezés valamivel szigorúbb az általános típusnál. Kifejezésegyezés használatakor hirdetésed csak akkor jelenhet majd meg egy felhasználónak, ha pontosan abban a sorrendben használja a kulcsszavakat keresésében, amilyen sorrendben te is megadtad őket a célzáskor.

2019-ben a Google frissítette a kifejezésegyezést, és az óta már a rokonértelmű szavakat, többes számokat, illetve a szavak közeli változatait is beleveszi a célzásba.

A fentebb említett „általánosegyezés-módosító” működése lényegében beleolvadt a kifejezésegyezésbe, így ez az egyezési típus manapság már sokkal kötetlenebb, mint évekkel ezelőtt volt.

Például ha a „nyaralás Görögországban” kifejezést célzod meg, hirdetésed megjelenhet az „olcsó nyaralások Görögországban”, a „nyaralás csomagajánlatok Görögországban” és hasonló kifejezésekre is – hiszen a „nyaralás” és a „Görögországban” szavak sorrendje mindegyikben stimmel.

 

Pontos egyezés

A pontos egyezés a legszigorúbb kulcsszóegyezési típus, ami a kezdetekben még a mainál is szigorúbb volt. Eleinte úgy működött, hogy hirdetéseid csak akkor jelenhettek meg a felhasználóknak, ha karakterről-karakterre pontosan ugyan azt írták a keresőbe, mint amit te megcéloztál a Google Ads felületén.

Például ha a „fűnyíró vásárlás” kulcsszót céloztad meg, akkor hirdetésed csak a „fűnyíró vásárlás” keresésre jelenhetett meg, de az „olcsó fűnyíró vásárlás”, vagy éppen a „fűnyíró vásárlás Eger” kifejezésekre nem.

A Google később lazított a pontos egyezés szigorúságán, így ma már (a többi típushoz hasonlóan) beleveszi a célzásba a szavak többes számát, szinonimáit, illetve szorosan kapcsolódó változatait is.

A pontos egyezés segíthet kizárni azokat a felhasználókat, akik nem vásárlási szándékkal keresnek a Google-on. Ez javíthatja a konverziós arányodat, hiszen kevesebb olyan embernek jelenik majd meg hirdetésed, akit nem érdekel kínálatod.

Na persze, mindez kétélű fegyver, hiszen szigorúsága miatt a pontos kulcsszóegyezési típus akár a vásárolni hajlandó felhasználókat is kizárhatja a célzásból.

 

  • A Google 2021 februárjában megszüntette az "általános egyezés módosító" egyezési típust.
  • A Google Ads továbbra is automatikus ajánlattételt javasol a kulcsszavakhoz, de fontos kézzel is beállítani a liciteket a kívánt eredmények eléréséhez.
  • A kulcsszóegyezési típusok mellett számos más tényezőt is figyelembe kell venni a kampányok optimalizálásakor, mint például a célközönség, a hirdetési szöveg és a landing page.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink