Online marketing stratégia alkotás - hotel marketing tanácsadás
Hotel marketing tanácsadás
Milyen alapon mondjuk, hogy értünk a hotel marketing tanácsadáshoz? Igaz, marketingesként már 1998-óta dolgozom, azonban a hotel marketing tanácsadást először a 2010-es évek elején vettem be szolgáltatásaink közé. Nyilvánvalóan hotel marketing tanácsadóként arra a sok éves tudásra is támaszkodtam, melyet az előző években online marketing ügynökségünk más területeken is megszerzett, de a vendéglátás és turizmus marketing, és ezen belül is a hotel marketing egészen speciális, új ismereteket is hozott számunkra. A harc a direkt szobafoglalásokért, a szállodák hétköznapjainak megtöltése, és az online vélemények kiemelt fontossága a hotel marketing területén teljesen más ismerteket igényel, mint egyéb területeken. Szerencsére ezeket az ismerteket az elmúlt tíz évben nagy kihívást jelentő hotel marketing projektek keretein belül tanulhattuk meg.
A hotel marketing tanácsadás alapja a jó USP
Bizony, a legjobb hotel marketing tanácsadó sem tud csodát teremteni, ha nem ismerjük az adott szálloda USP-jét. Mit is jelent ez? Az USP, azaz a Unique Selling Proposition egyszerűen fogalmazva az a tulajdonság, amiért szállodádat a vendégek szívesen választják. A hotel marketing kommunikációt erre kell felépítsük. Sok szálloda tisztában van azzal, mi az USP-je, de gyakran a hotel marketing tanácsadó segítségével együtt találják ki azt, amire a hirdetéseket, a kommunikációt lehet építeni. Persze, nem minden szálloda lehet felnőttbarát, vagy bababarát, hiszen ez különleges képességeket igényel. Dolgoztam már hotel marketing tanácsadóként olyan szállodának, aki a világ végén, a semmi közepén, minden különösebb kiemelkedő tulajdonság nélkül próbált meg érvényesülni. Egy jó hotel marketing tanácsadó azonban itt is megtalálja azt, ami egyeseknek különösen szimpatikus lehet. A csend, a világtól való elvonulás, a természet közelsége, stb. Mindenhol van valami, ami a hotel marketing tanácsadás során kiemelve, az adott szálloda „különlegessége”, USP-je lehet.
A hotel marketing sarokpontja a jó weboldal
Bizony, ha már meg van szállodánk USP-je, akkor arra alapozva elkezdhetünk dolgozni egy jó honlapon. A weblap hatékonysága a kulcs a hotel marketing tanácsadás sikeréhez. Gondolhatnánk, minek ehhez szálloda marketing tanácsadó, vásárolok egy drága honlapot, az biztosan jó lesz. Hotel marketing tanácsadási praxisomban azonban már láttam több millióért megvásárolni ingyenes honlapmotorral készített, gyakorlatilag összekattingatott weblapot és tudok olyan honlapkészítőket, akik jelentős referenciákkal rendelkeznek a szállodai honlapkészítés területén, mégsem kérnek milliókat egy jó minőségű, saját, marketing automatizációs funkciókkal is bővített foglalási rendszert tartalmazó weboldalért. Mi hotel marketing tanácsadóként mindig arra törekszünk, hogy a honlapkészítő cégekből a legtöbbet hozzuk ki ügyfelünk számára, a lehető legalacsonyabb áron.
A hotel marketing mozgatórugója a keresőoptimalizálás
A szálloda keresőoptimalizálás miértje
A SEO azaz a keresőoptimalizálás egy igen költséghatékony hotel marketing eszköz. Segítségével jelentősen csökkenthetjük a hirdetési költségeinket, és juthatunk közvetlen szobafoglalásokhoz. Az, hogy egy szálloda weboldal mennyi releváns, vendégfogó kifejezésre jelenik meg az első helyen a Google-ben, szinte egyenesen arányos a sikerrel. A hotel marketing tanácsadó feladata, hogy a szálloda weboldalának keresőoptimalizáltságát javítsa. Persze, nincsen hotel SEO jó weblap nélkül, és nincs értelme az éttermi marketingnek USP-nélkül, ezt már tudjuk. Mit is jelent ez? Mutatok egy példát!
Hotel marketing referencia – így lehet elrontani az eredményeket
Az alábbi szállodánál marketing tanácsadóként dolgoztunk, és hát van ilyen, cserélődött a vezetőség, az új vezető hozott magával egy új hotel marketing tanácsadót. Nos. a hotel marketing tanácsadó, hozott magával egy új, WordPress alapú honlapkészítő céget, aki újra gyúrta az addig szép eredményeket hozó hotel weboldalt. Az alábbi ábrák egy olyan szoftverből származnak, melyek figyelik egy adott honlap keresőeredményeit, azaz azt, hogy hányadik az adott kulcsszóra a Google-ben. Gondoljuk el, mekkora kiesést okozott az adott hotelnek, amikor az első helyekről weboldala visszaesett azokra az oldalakra, hova már senki nem megy el.
A szálloda keresőoptimalizálás eredménye
A hotel marketing egyik fontos feladata, hogy ne csak egyéni vendégek, hanem a hétköznapokat is megtöltő, csapatépítő helyszínt vagy rendezvényhelyszínt kereső csoportokkal töltse fel. Hétközben az egész hotel tele? Kell ennél több? Nos, visszaesni az első helyről a második, harmadik oldalakra felér egy szalmonella fertőzésről szóló hírrel, az Origo címlapján. Nekik sikerült. A hotel marketing sokak számára csak a Google Adson való hirdetgetést jelenti, pedig a rutinos keresők tudják, a fizetett hirdetéseket érdemes gyakran átugrani (és meg is teszik), hiszen azok a weboldalak csak azért vannak a Google találati lista élén, mert fizettek értük. Sokan az organikus, tehát nem fizetett találatokkal kezdik a nézelődést, így hotel marketing tanácsadóként mi is fontosnak tarjuk, hogy minden szálloda, akikkel együtt dolgozunk, fizetett hirdetés nélkül is az első helyen legyen minden kapcsolódó kifejezésre.
Online marketing és PR tanácsadás egyetemi alapokon, 1999-óta, gyakorlati tapasztalattal Máté Balázs és a Marketing Professzorok
Egyetemi előadóként, doktori dolgozatomat online marketingről írva sokan gondolhatnák, hogy elméleti tudós vagyok. Ennek ellentmond az a kb. 730 vállalkozás, melynél az elmúlt több, mint 20 évben, mint tanácsadó dolgoztam, és vittem sikerre marketing stratégiákat. Ezek között multinacionális nagyvállalatok, mint a GSK (GlaxoSmithKline), az Abbott gyógyszergyár, állami cégek és szervezetek, mint az OVIT Zrt. az MVM Zrt. vagy a Magyar Pandémiás Bizottság, középvállalatok, mint a Vista Utazási Irodák, a Bond Zrt vagy a Symbol Budapest, a Boscolo Hotel - New York Kávéház, Magyar Tudományos Akadémia klubja és több 100 kisvállalkozás is szerepelnek.
Csapatommal a Marketing Professzorokkal marketing stratégiára alapuló teljeskörű marketing tanácsadói szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek. Ezek részleteiről, mikéntjéről, árairól személyesen adunk tájékoztatást, amennyiben az alábbi formon bejelentkezel nálunk!
Ezen az oldalon naponta keletkező tapasztalataimból adok ingyenes ízelítőt olvasóimnak. Ha szeretnél ezekről azonnal értesülni, iratkozz fel hírlevelemre, vagy kövess a Facebookon!
Amennyiben fel szeretnéd venni velünk a kapcsolatot, kérlek, töltsd ki az oldal tetején található formot!
Egyéb kapcsolati adatok:
Cím: 2100 Gödöllő, Kossuth u. 13.
Adószám: 73554529-2-33
Telefon: 06-70-332-7224