Fehér kalapos SEO
A fehér kalapos SEO definíciója
A fehér kalapos SEO (angolul „white hat SEO”) olyan SEO taktikákra utal, amelyek megfelelnek a Google és más keresőmotorok szabályzatainak. A fehér kalapos SEO a fekete kalapos SEO (black hat SEO) ellentéte.
A fehér kalapos SEO kategóriájába tartozik minden olyan eljárás, ami javítja webhelyed rangsorolását egy adott keresőmotor keresőtalálatai között anélkül, hogy megszegné a keresőmotorok szabályzatát. A fehér kalapos SEO-t általánosságban a Google szabályzatával szokás párhuzamba állítani.
Fehér kalapos SEO-nak számítanak többek között a következő eljárások:
- Jó minőségű tartalom és szolgáltatások kínálása
- A webhely mobil-első kialakítása, és működésének felgyorsítása
- Lényegre törő, indokolt kulcsszavakban gazdag meta mezők írása
- A webhely egyszerű navigációjának biztosítása
Ezzel szemben fekete kalapos SEO (tehát a szabályellenes) taktikák például a linkvásárlás, vagy a kulcsszóhalmozás.
Miért fontosak a fehér kalapos SEO taktikák?
Ha nem figyelsz oda, hogy szabályszerű SEO taktikákat alkalmazol-e saját webhelyeden (vagy egy ügyfélén), akkor a Google és más keresőmotorok jó eséllyel büntetést szabnak majd ki arra. Ezek a büntetések általában a webhely, vagy bizonyos tartalmak rangsorolásának csökkentését jelentik (ilyenkor a webhely lejjebb kerül a keresőtalálati listákon), míg a súlyosabb büntetések komplett kizárást jelenthetnek a keresőmotor indexéből (ilyenkor a webhely még célzott kereséssel sem lesz fellelhető az adott keresőmotorban.)
Tekintve hogy a Google-t naponta több milliárdan használják különféle keresésekre, ez a felület elképesztő közönséget kínál webhelyed számára. Éppen ezért fontos, hogy tartsd magad a Google (és minden más számodra releváns keresőmotor) szabályaihoz, és ezzel elkerüld az esetleges büntetéseket.
Érdemes egy pillantást vetni a Google magyar nyelvű, webmestereknek készített útmutatójára, amelyek elmagyarázzák, hogy hogyan tarthatod magad a világ legnagyobb keresőmotorjának szabályaihoz.
Gyakori kérdések
Mi az a fehér kalapos SEO?
A fehér kalapos SEO (vagy white hat SEO) azokat a SEO taktikákat foglalja magába, amelyeket a Google és más keresőmotorok is elfogadnak a tartalmak optimalizálására. Más szóval: amik megfelelnek a keresőmotorok szabályainak.
Miért fontos a fehér kalapos SEO?
Ha csak fehér kalapos SEO taktikákat alkalmazol, akkor nem kell attól félned, hogy a keresőmotorok büntetést szabnak ki webhelyedre.
Mi számít fehér kalapos SEO-nak?
Példák a fehér kalapos SEO-ra: jó minőségű tartalmak, mobil-első kialakítás, erős visszahivatkozások kiérdemlése tekintélyes webhelyekről, átlátható webhelynavigáció, és így tovább.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.