AMP - A linkmarketing szó meghatározása, a linkstratégia, linkgyűjtés fogalma és értelmezése.

Linkmarketing


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


Mi is az a linkmarketing?

Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a linked a saját oldalára. Ha sokan hivatkoznak weboldaladra, a keresőmotorok úgy értékelik, hogy releváns a weboldalad, így növekedik annak értéke, PageRank-je. Egyszerűnek hangzik, de valójában van benne egy kis csavar: csak az olyan oldalakon elhelyezett linket értékeli a kereső pozitívan, amely alapvetően is jó PageRank-kel rendelkezik: így oda kell figyelni, hogy spamnak minősülő, rossz pontszámmal rendelkező oldalakra lehetőség szerint ne is kerüljünk fel.

 

Tipikus példája a linkmarketingnek, amikor egy cikkben, vagy épp az oldal láblécében, vagy a lap.hu oldalak szószedetében jelensz meg.

 

A linkmarketing és a kulcsszavak:

A szemantikus web foglalma alapján már nem csupán az számít, hogy hány értékes link mutat az oldaldra - de az is, hogy milyen horgonyszöveggel. A kereső ugyanis úgy értékeli, hogy a link alatt az a tartalom található amelyre linkelték. Így például fokozottan értékes egy link parfümöket forgalmazó weboldalad számára, ha a "parfüm vásárlás" kifejezésen van a link.

 

A linkcsere jelentése:

Egy másik linkszerzési lehetőség, ha linkcserét ajánlasz fel egy oldalnak. Itt azonban figyelni kell, hiszen ha ugyan arra az oldalra mutat a Te linked, ahonnan visszafelé is megtörtént a linkelés - azt a Google kiszűri, és nem értékeli. Ilyenkor szoktuk alkalmazni a "körbe linkelést" - több oldal bevonásával egymásnak biztosítunk értékes linkeket anélkül, hogy keresztlinkelés jönne létre.

 

A linkmarketing és az Off-Site SEO, vagy a közvetlen eladás

Ahogy az a fenti leírásból is látszik, a linkmarketing főként az Off-Site SEO, a keresőoptimalizálási beállítások erősítését szolgálja. Ezen kívül persze nem ritka, hogy egy adott linkből (legyen az akár lap.hu oldalra, akár fórumokra, akár más portálokra elhelyezve) konkrét konverzió is érkezik.

 


A linkmarketing veszélyei:

Mint mindent az online marketingben, úgy a linkmarketinget is fontos pontos stratégia alapján, szakértelemmel és odafigyeléssel elvégezni. Egy-egy rossz oldalra elhelyezett link, vagy például tiltólistás linkgyűjtési módszer alkalmazása akár a weboldalad egész SEO-ját is tönkreteheti! A Google Fekete Listájáról pedig nem könnyű lekerülni, és még nehezebb újra építeni azt, amelyet már egyszer felépítettél...

 


Ha nem vagy biztos a dolgodban, jobb, ha szakértő segítséget kérsz! Kérd személyre szabott ajánlatunat ide kattintva: online marketing tanácsadás


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.