Az onboarding szerepe a vállalati kultúrában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Szakszótár > Onboarding

Onboarding


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


Az onboarding definíciója

Az onboarding az a folyamat, amely során egy új alkalmazott egy cég vagy szervezet tagjává válik. Az onboarding nem összetévesztendő az orientációval, azaz az eligazítással.

Az onboarding célja, hogy az új alkalmazottak hamar beilleszkedhessenek a cégbe, hogy megismerjék a vállalati kultúrát, munkájuk szerepét a cég működésében, illetve hogy összességében kényelmesebben érezhessék magukat a cégnél.

 

Miért van szükség az onboardingre?

A munkaadók és a toborzók kezdik belátni, hogy a friss alkalmazottakat nem lehet csak úgy csettintésre elhelyezni új munkahelyükön, ha azt szeretnék, hogy ezek az új munkatársak a lehető legjobb teljesítményüket nyújtsák.

Egy olyan munkakörnyezet kialakításához, amelyben az alkalmazottak pozíciójuk minden részével tisztában vannak, hatékonyan elláthatják feladataikat, és a csapat értékes tagjának érzik magukat, egy átfogó onboarding programra van szükség.

Egy jó onboarding program érezteti az új alkalmazottakkal, hogy örömmel fogadják őket munkájukban, és segít, hogy minél előbb produktívvá válhassanak új pozíciójukban.

Mindezek mellett az onboarding javítja az új alkalmazottak megtartási arányát, csökkentve ezzel az újratoborzás ismétlődő költségeit.

 

Mi a különbség az onboarding és az orientáció között?

A nyitottabb gondolkodású cégek és szervezetek megértik, hogy mindenki más ütemben és módon szokik hozzá egy új munkahely elvárásaihoz és tempójához, főleg, ha az új alkalmazottak olyan feladatkörüket töltenek be, amivel korábban nem igazán foglalkoztak. Persze sok cég még így is csoportokra bontva tartja meg az eligazításokat.

Az eligazítások során a jelen lévők egy általános áttekintést kapnak a cégről, annak működéséről és céljairól. Mivel egyszerre több fő is részt vehet rajtuk, ezek az eligazítások idő- és költséghatékonyak. Az eligazításokat általában az újonnan felvett alkalmazottak első munkanapjainak valamelyikén szokás megtartani, és a résztvevők gyakran több munkakörből kerülnek ki, elvégre egy általános tájékoztatásról van szó.

 

Az eligazítás tehát az onboarding folyamat csupán egyetlen (fontos) eleme. Az onboarding akár napokig vagy hetekig is eltarthat, de van, ahol hónapokig elnyúlik. Ez azért van, mert egy jó onboarding program figyelembe veszi az új alkalmazott szükségleteit, és beletartozik a képzés, a mentorálás és egyéb aktivitások is.

Egyre több munkaadó látja be, hogy egy személye szabott onboarding program, ami messze túlmutat az előzetes eligazításon, többszörösen is megtérülhet az elkövetkezendő évek során, ami persze az alkalmazottak teljesítményében látszik majd meg.

 

Az orientáció (eligazítás) és az onboarding tehát nem ugyan azt jelentik, még akkor sem, ha sokan felváltva használják őket.

 

Az onboarding céljai

Az onboarding egyik legfőbb célja elmélyíteni az új alkalmazottakat a vállalati kultúrában. Persze, a toborzóknak már jelentkezők kiválasztásakor figyelembe kell venniük, hogy kik azok, akik ugyan azokat az értékeket képviselik, mint amiket a vállalat is, de ennek ellenére fontos, hogy az új alkalmazottak részletesebben is megismerkedjenek a cég vállalati kultúrájával. Mindez nem meglepő, elvégre a cég kultúrája tükrözi mindazt, ami mellett a cég maga is kiáll.

Egy jó vállalati kultúrának fontos részei például:

  • Egy olyan tisztelettudó munkakörnyezet, ahol az emberek odafigyelnek egymásra
  • Egy olyan inkluzív munkakörnyezet, ahol a multikulturális és többgenerációs csoportok nem érzik hátrányos helyzetben magukat
  • Egy olyan vállalati politika, ami arra ösztönöz, hogy az alkalmazottak továbbítsák a jótetteket

 

Az onboarding egy másik fontos célja éreztetni az új alkalmazottakkal, hogy értékesek és elfogadják őket. Ha az alkalmazottak érzik, hogy azonos értékeket képviselnek, és azonos „nyelvet” beszélnek, mint a vezetőség, akkor ez megerősíti bennük azt az érzést, hogy tartoznak valahová.

Az onboarding harmadik fontos célja felhatalmazni az új alkalmazottakat, hogy megoszthassák véleményeiket és meglátásaikat a munkahelyükön betöltött pozíciójukat illetően. A kommunikációs az onboarding egyik legalapvetőbb eleme, és azok az alkalmazottak, akik úgy érzik, hogy odafigyelnek rájuk, sokkal elégedettebbek lesznek a munkahelyükkel – ez pedig a teljesítményükön is meglátszik majd.




Gyakori kérdések


Mi az az onboarding?

Az onboarding az a folyamat, amely során egy új alkalmazott megismerkedik cég vagy vállalat kultúrájával és munkafolyamataival.


Miért fontos az onboarding?

A sikeres onboarding eredménye, hogy az új alkalmazottak jobban érzik magukat munkakörnyezetükben, és jobb teljesítményt is tudnak elérni munkájuk során.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér definíciója Azt a folyamatot...

Forgalomcsere

A forgalomcsere definíciója Az online forgalom cseréje, amelyben a...

Hirdetés átkattintás

A hirdetés átkattintás definíciója Amikor valaki egy...

CRM

Mi az a CRM? A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis...

Újraeladási jog

Az újraeladási jog definíciója Ha egy újraeladási...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.