Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A podcast definíciója
A podcast egy előre rögzített, majd az interneten publikált hanganyag, amelyet a hallgatók bármikor meghallgathatnak saját eszközeiken, vagy akár le is tölthetik őket. A podcast platformok többsége lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy feliratkozzanak kedvenc podcastjeikre, és az elsőkként értesülhessenek róla, ha új adás kerül feltöltésre (akárcsak például a YouTube-on).
A podcastek általában egy adott témát, vagy témakört dolgoznak fel. Léteznek például sporttal, filmekkel könyvekkel, politikával, gasztronómiával, marketinggel, és számos egyéb területtel foglalkozó podcastek is.
A podcasteknek egy vagy több házigazdája van, és az adások során vendégek is megjelenhetnek, hogy hozzászóljanak a témához, vagy interjút adjanak.
A podcastek szerepe a marketingben
A podcastek népszerűségén felbuzdulva egyre több cég igyekszik alkalmazni tartalommarketingjében is. Mivel egy kényelmes, bárhol, bármikor hallgatható formátum, a podcast lehetőséget nyújt a márkák számára, hogy egy népszerű tartalomtípuson keresztül kommunikálhassanak meglévő és lehetséges ügyfeleikkel. Na persze, még mindig enyhébb versenyre számíthatsz, mint például a videómarketinges mezőnyben.
Akárcsak bármilyen más tartalomtípus (videó, szöveg, stb.) esetében, a podcastek gyártásakor is a közönség a legfontosabb szempont, hiszen rájuk kell szabnod adásaid tartalmát, hosszát és stílusát.
Lássuk, hogy mi mindent kínálnak a podcastek márkád számára marketing terén!
Új közönségeket érhetsz el
Akár saját magad indítasz podcastet, akár vendégként szólalsz meg valaki más adásában, új közönségeket érhetsz el. Ezek lesznek azok az emberek, akik szívesebben hallgatják meg az adásokat, minthogy szöveges formában elolvasnák őket, és nincs idejük végignézni a videós tartalmakat. Ezek a hallgatók akár új ügyfeleid is lehetnek, még akkor is, ha nem a saját podcastedben hallanak rólad, vagy márkádról.
Ha például egy kertészeti márkáért felelsz, felkereshetsz többféle kertészkedéssel foglalkozó podcastet is, és felajánlhatod nekik szaktudásodat egy-egy adásban. Cserébe a podcast hallgatói megismerhetik márkádat, kínálatodat, és hogy hol léphetnek kapcsolatba veled.
Személyes tartalomformátum
Amikor podcasten keresztül kommunikálsz egy közönséggel, akkor nem márkaként, hanem egy személyként szólsz hozzájuk. Az emberek sokkal hitelesebbnek és átlátszóbbnak tartják az ilyen gesztusokat, főleg, ha a saját szavaiddal mesélsz nekik arról, hogy miért alapítottad meg cégedet, és hogy miért csinálod azt, amit csinálsz (legyen az kertészkedés, marketing, sportruházat forgalmazása, stb.) Az emberek így cégedhez is közelebb érezhetik majd magukat, ami lényegesen lerövidítheti az értékesítési ciklusokat.
Lényegesen egyszerűbb, mint a videó
A videó napjaink legnépszerűbb tartalomtípusa, és habár előnyei tagadhatatlanok, jó minőségű videókat készíteni nem egyszerű, vagy olcsó feladat. A podcastek egyik óriási előnye a videókkal szemben, hogy sokkal költséghatékonyabbak és lényegesen egyszerűbb technikai háttérre van szükség hozzájuk (és még kiöltöznöd sem kell, ha szeretnél egyet felvenni otthon).
Tippek a hatékony podcast marketinghez
Szólalj meg vendégként egy releváns podcast adásban
Habár saját podcastet is indíthatsz, sok időbe telik majd, míg felfuttatod azt, és népesebb hallgatóságot szerzel magadnak. Éppen ezért a kezdetekben különösen fontos, hogy megszólalj mások podcast adásaiban, és megszólíthasd az adott podcast hallgatóságát.
Ehhez először is találnod kell egy olyan podcastet, ami témájában kapcsolódik ahhoz, amivel céged is foglalkozik. Ez fontos, hiszen csak így lesz esélyes érdeklődő közönséget megszólítanod az adás során.
Ez után vedd fel a kapcsolatot a podcast szerkesztőjével, mutatkozz be, és foglald össze tömören, hogy miért szeretnél megjelenni egy adásban. Próbáld kerülni a sablonokat, és írj mindenkinek egyedi üzenetet, amiben kitérsz néhány korábbi adásuk tartalmára is (had lássák, hogy tényleg foglalkozol velük).
Miután sikerül megegyezned egy vendégszereplésben, kürtöld szét azt emailben, blogodon, és a közösségi médián is.
Ismerd meg a podcast reklámok típusait
A podcast reklámokat két fő kategóriába sorolhatjuk: vannak kifejezett reklámblokkok (mint pl. a TV-s reklámok közben), illetve a műsorvezetők egyike is felolvashatja egy-egy márka marketingüzenetét, miközben épp zajlik a beszélgetés.
Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is, de a hallgatóság többsége általában az utóbbi (beszélgetés közbeni) reklámokat preferálja.
Na persze, minél több lehetséges hallgatót ér el egy hirdetés, annál többe kerül majd a hirdetőnek. A beszélgetés közbeni marketingüzeneteket általában többen hallják majd, mint azokat, amik külön reklámblokkokba kerülnek.