Mi az a podcast? A Podcast szó magyar jelentése, magyarázata, értelmezése, digitális marketing szempontból az online marketing tanácsadó szerint.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Podcast

Podcast


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A podcast definíciója

A podcast egy előre rögzített, majd az interneten publikált hanganyag, amelyet a hallgatók bármikor meghallgathatnak saját eszközeiken, vagy akár le is tölthetik őket. A podcast platformok többsége lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy feliratkozzanak kedvenc podcastjeikre, és az elsőkként értesülhessenek róla, ha új adás kerül feltöltésre (akárcsak például a YouTube-on).

A podcastek általában egy adott témát, vagy témakört dolgoznak fel. Léteznek például sporttal, filmekkel könyvekkel, politikával, gasztronómiával, marketinggel, és számos egyéb területtel foglalkozó podcastek is.

A podcasteknek egy vagy több házigazdája van, és az adások során vendégek is megjelenhetnek, hogy hozzászóljanak a témához, vagy interjút adjanak.

 

A podcastek szerepe a marketingben

A podcastek népszerűségén felbuzdulva egyre több cég igyekszik alkalmazni tartalommarketingjében is. Mivel egy kényelmes, bárhol, bármikor hallgatható formátum, a podcast lehetőséget nyújt a márkák számára, hogy egy népszerű tartalomtípuson keresztül kommunikálhassanak meglévő és lehetséges ügyfeleikkel. Na persze, még mindig enyhébb versenyre számíthatsz, mint például a videómarketinges mezőnyben.

Akárcsak bármilyen más tartalomtípus (videó, szöveg, stb.) esetében, a podcastek gyártásakor is a közönség a legfontosabb szempont, hiszen rájuk kell szabnod adásaid tartalmát, hosszát és stílusát.

Lássuk, hogy mi mindent kínálnak a podcastek márkád számára marketing terén!

 

Új közönségeket érhetsz el

Akár saját magad indítasz podcastet, akár vendégként szólalsz meg valaki más adásában, új közönségeket érhetsz el. Ezek lesznek azok az emberek, akik szívesebben hallgatják meg az adásokat, minthogy szöveges formában elolvasnák őket, és nincs idejük végignézni a videós tartalmakat. Ezek a hallgatók akár új ügyfeleid is lehetnek, még akkor is, ha nem a saját podcastedben hallanak rólad, vagy márkádról.

Ha például egy kertészeti márkáért felelsz, felkereshetsz többféle kertészkedéssel foglalkozó podcastet is, és felajánlhatod nekik szaktudásodat egy-egy adásban. Cserébe a podcast hallgatói megismerhetik márkádat, kínálatodat, és hogy hol léphetnek kapcsolatba veled.

 

Személyes tartalomformátum

Amikor podcasten keresztül kommunikálsz egy közönséggel, akkor nem márkaként, hanem egy személyként szólsz hozzájuk. Az emberek sokkal hitelesebbnek és átlátszóbbnak tartják az ilyen gesztusokat, főleg, ha a saját szavaiddal mesélsz nekik arról, hogy miért alapítottad meg cégedet, és hogy miért csinálod azt, amit csinálsz (legyen az kertészkedés, marketing, sportruházat forgalmazása, stb.) Az emberek így cégedhez is közelebb érezhetik majd magukat, ami lényegesen lerövidítheti az értékesítési ciklusokat.

 

Lényegesen egyszerűbb, mint a videó

A videó napjaink legnépszerűbb tartalomtípusa, és habár előnyei tagadhatatlanok, jó minőségű videókat készíteni nem egyszerű, vagy olcsó feladat. A podcastek egyik óriási előnye a videókkal szemben, hogy sokkal költséghatékonyabbak és lényegesen egyszerűbb technikai háttérre van szükség hozzájuk (és még kiöltöznöd sem kell, ha szeretnél egyet felvenni otthon).

 

Tippek a hatékony podcast marketinghez

Szólalj meg vendégként egy releváns podcast adásban

Habár saját podcastet is indíthatsz, sok időbe telik majd, míg felfuttatod azt, és népesebb hallgatóságot szerzel magadnak. Éppen ezért a kezdetekben különösen fontos, hogy megszólalj mások podcast adásaiban, és megszólíthasd az adott podcast hallgatóságát.

Ehhez először is találnod kell egy olyan podcastet, ami témájában kapcsolódik ahhoz, amivel céged is foglalkozik. Ez fontos, hiszen csak így lesz esélyes érdeklődő közönséget megszólítanod az adás során.

Ez után vedd fel a kapcsolatot a podcast szerkesztőjével, mutatkozz be, és foglald össze tömören, hogy miért szeretnél megjelenni egy adásban. Próbáld kerülni a sablonokat, és írj mindenkinek egyedi üzenetet, amiben kitérsz néhány korábbi adásuk tartalmára is (had lássák, hogy tényleg foglalkozol velük).

Miután sikerül megegyezned egy vendégszereplésben, kürtöld szét azt emailben, blogodon, és a közösségi médián is.

 

Ismerd meg a podcast reklámok típusait

A podcast reklámokat két fő kategóriába sorolhatjuk: vannak kifejezett reklámblokkok (mint pl. a TV-s reklámok közben), illetve a műsorvezetők egyike is felolvashatja egy-egy márka marketingüzenetét, miközben épp zajlik a beszélgetés.

Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is, de a hallgatóság többsége általában az utóbbi (beszélgetés közbeni) reklámokat preferálja.

Na persze, minél több lehetséges hallgatót ér el egy hirdetés, annál többe kerül majd a hirdetőnek. A beszélgetés közbeni marketingüzeneteket általában többen hallják majd, mint azokat, amik külön reklámblokkokba kerülnek.




Gyakori kérdések


Mi az a podcast?

A podcast egy előre rögzített, bármikor visszahallgatható hangfelvétel, ami leginkább egy online rádióadáshoz hasonlítható. Egy podcast általában egy adott témát, témakört dolgoz fel, és egy vagy több házigazdája van. A podcasteken vendégek is megjelenhetnek.


Megéri podcastet vezetni?

A podcast egy egyre népszerűbb tartalomtípus, amivel a márkák egy új közönséget érhetnek el. A podcastek továbbá olcsóbban vezethetők, mint egy YouTube csatorna. Hogy megéri-e cégednek podcasteket vezetni, az attól függ, hogy milyen közönséget szeretnél elérni.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2022.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Webinárium

Mit is jelent a webinárium kifezejzés? A webinárium...

Közkincs

A közkincs definíciója Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői...

Naver

A Naver definíciója A Naver Dél-Korea első és fő...

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon...

Google pofon

A Google pofon definíciója Az AdWords hirdetők a Google AdWords...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.