CPA hálózat
CPA hálózat a gyakorlatban
Tegyük fel, hogy egy cég új CPA kampányt indít, amelynek célja 10 ezer érdeklődő látogató (lead) bevonzása. Ennek érdekében felveszi a kapcsolatot egy CPA hálózattal, majd miután megegyeztek a kampány feltételeiről, a hirdető cég ajánlata felkerül a hálózat kampánylistájára. A CPA hálózatoknak általában számos közvetítő tagjuk van, akik kiválaszthatják a felsorolt kampányok közül azokat, amelyekkel előreláthatólag a legtöbb profitot képesek termelni.
Minden így keletkezett lead (tehát bevonzott érdeklődő) után a hirdető egy bizonyos összeget fizet a közvetítőnek és a CPA hálózatnak.
A felajánlott kampányokat böngésző CPA közvetítők számára az érdeklődőnkénti kifizetés, és –ami még ennél is fontosabb – az EPC (Earning per Click - kattintásonkénti kereset) értéke, ez utóbbi mutatja meg, hogy az ajánlat milyen jól konvertál.
Egy közvetítőnek nincs más dolga mint rákattintani a kiválasztott kampány nevére, és máris megkaphatja a saját ajánlathoz tartozó hivatkozását, amelyet aztán PPC kampányaiban reklámozhat vagy elhelyezheti azt saját webhelyén. A CPA hálózat segítségével a látogatók mindegyike visszakövethető arra a közvetítőre, akin keresztül az meghirdetett ajánlat oldalára érkeztek.
Miért éri még a CPA hálózatokkal együttműködni?
A hirdetők számára a CPA hálózatokkal való együttműködés nagyszerű módszer lehet az ügyfélbázis gyarapítására illetve az értékesítések számának növelésére, hiszen a hirdetőnek nem kell a teljes beérkező forgalomért fizetnie, csak ha egy közvetített látogató el is végzi a kijelölt cselekvést.
CPA ajánlatok
A CPA ajánlatok közvetítése rendkívül profitálható lehet, azonban az alábbiak alapos ismerete és egy bizonyos mennyiségű tapasztalat szükséges hozzá:
- Azon ajánlatok kiválasztása, amelyek profitáló kampányokká alakíthatóak.
- A PPC kampányban használt legideálisabb kulcsszavak kiválasztása (az átterelendő forgalom bevonzása érdekében).
Gyakori kérdések
Mi az a CPA hálózat?
A CPA hálózatok segítségével egy hirdető egyszerre akár több közvetítővel is együtt dolgozhat.
Hogy működnek a CPA hálózatok?
Egy hirdető elhelyezheti hirdetését egy CPA hálózaton, amit aztán több közvetítő is elhelyezhet saját hirdetési felületein.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.