Közösségi média marketing

Közösségi média marketing

Web 2.0.: a közösségi web megjelenése, elterjedése és hatása az online marketingre

Az ókorban megjelenő első törekvésektől egészen napjainkig a reklámozás és a marketing számos változáson ment keresztül. A kezdeti évek eladáshelyi reklámmegjelenései, a POS és POP eszközök, az ATL kommunikációs eszközök fokozatosan átalakultak, és megjelentek a napjainkban használatos BTL kommunikációs eszközök, melyek sikere egyrészt költséghatékonyságukban, könnyű elérhetőségükben rejlik, másrészt a mérhetőséggel megteremthető pontosságban.

A hagyományos reklámmegjelenítések fokozatosan átkerültek az online térbe, majd a web 2.0 (közösségi web) megjelenésével jellegük is szögesen megváltozott. A közösségi weben – elsősorban a közösségi média platformok kialakulásával a kommunikáció egyirányúról megváltozott kétirányúra, amely az online marketing minden területére hatalmas befolyással bír – mind a mai napig...

 

 

A közösségi média marketing definíciója

A kommunikációnak így nem csak a iránya, de a jellege is megváltozott a közösségi média marketing elterjedésével. Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól mint a konkrét eladásösztönzésről: ezeken a platformon a felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni. Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

 

A közösségi média marketing platformjai

Mindenki úgy tartja, hogy a céges megjelenés a Facebook-on ma már elengedhetetlen. Ez így is van, viszont a többi közösségi oldalon is érdemes jelen lenni. Ilyenek a LinkedIn, Tumblr, Google Plus, Twitter, YouTube, Flickr, FourSquare, Instagram, Tiktok, stb. Mindegyik oldal más és más marketing stratégiát kíván, és más közönség érhető el velük.
 
Nap mint nap új közösségi médiák bukkanak fel – és tűnnek is el: a lényeg tehát itt is a gyors reakcióban, a válaszidőben rejlik: egy online marketingesnek a közösségi média marketing keretén belül is mindig napra késznek kell lennie!
 

A közösségi média marketing eszközei

Legfőbb eszköze a kétirányú kommunikáció. Ennek segítségével a cég a tartalom megosztása után visszajelzéseket kap a felhasználóktól kommentek, kedvelések, megosztások alapján, így mindkét oldal a kommunikáció forrásaként és vevőjeként is szolgál.
 
A kommunikáció része a visszacsatolás, hiszen így a termékekről, szolgáltatásokról meg tudjuk vásárlóink véleményét, így felmérések nélkül, ingyen tudjuk a későbbiekben szolgáltatásainkat vásárlóink igényére szabni.
 
A felhasználók közti együttműködés alakítja az oldal tartalmát. Így nem csak egy személy, vagy szervezet munkája határozza meg a tartalmakat, hanem az egész közösség (amely miatt ma már web 2.0-ról beszélünk).
 
Az oldalakon használható multimédia eszközök, mint fotók, videók, hanganyagok közzététele, szórakoztató játékok (melyeket sok esetben cégek fejlesztenek reklámként) egymással való megosztása segíti a Te terméked hírnevének terjedését is, amely végeredményben vásárláshoz, konverziókhoz vezet!
 

Feltörekvő platformok

 

  • Clubhouse: Hangalapú chat platforma, ideális exkluzív tartalmakhoz, élő beszélgetésekhez.
  • Twitch: Élő streaming platform, ideális játékosoknak, e-sport szerelmeseinek.
  • Reddit: Fórume alapú platform, niche közönségek elérésére ideális.
  • Discord: Közösségi chat platforma, zárt csoportok, fórumok létrehozására.

Közösségi média marketing


Fontos:

  • Nem mindegyik platform releváns a márkád számára. Válaszd ki a célközönségednek megfelelőt!
  • Készíts minőségi tartalmat, ami értéket nyújt a követőidnek.
  • Légy aktív, kommunikálj a követőiddel, építs kapcsolatokat.
  • Kövesd a trendeket, légy naprakész a platformok változásaival.
  • Mérj és elemezz, hogy lásd a kampányaid hatékonyságát.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink