A klasszikus értelemben a marketing értéket teremt és cserét ösztönöz. 2025-ben ez kiegészül a folyamatos tanulással és azonnali reakcióval a digitális csatornákon. A „State of Marketing 2025” (HubSpot) adatai alapján a siker lényege ma az ügyfélút teljes...
A fizetett keresés definíciója
Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a fizetett keresőmarketing lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy listázásra kerüljenek a keresőmotorok találati oldalain (SERP) bizonyos kulcsszavakra vagy kifejezésekre. A fizetett elhelyezéseket portáloktól és keresőhálózatoktól is meg lehet vásárolni.
A fizetett keresés definíciója
Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a fizetett keresőmarketing lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy listázásra kerüljenek a keresőmotorok találati oldalain (SERP) bizonyos kulcsszavakra vagy kifejezésekre. A fizetett elhelyezéseket portáloktól és keresőhálózatoktól is meg lehet vásárolni.
Hogyan működik a fizetett keresés?
A keresőhálózatok általában egy árverezéshez hasonlóan működnek, ahol a kulcsszavakhoz és kifejezésekhez egy CPC (kattintásonkénti költség) összeg tartozik. A két legnagyobb ilyen hálózat a Google AdWords és a Yahoo! Search Marketing.
Egy igényes SEM-mel foglalkozó cég – amely a fizetett keresés kezelését is vállalja – általában a több feladatot is elvégez. Összeállít egy teljes körű listát az iparágadhoz legjobban kapcsolódó kereső kifejezésekből, elkészíti a szükséges fiókokat, megírja a hirdetések szövegét, elkészíti a landing oldalakat, kezeli a licitjeidet (hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy hirdetésre való kattintásért) és rendezi a költségvetést is. Ezen felül teszteli és finomítja a hirdetéseidet a lehető legjobb hatékonyság érdekében.