Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A Naver definíciója
A Naver Dél-Korea első és fő portálwebhelye, amely 1999 óta működik. A Naver célja egy helyen összegyűjteni mindent, amire egy dél-koreai internetezőnek szüksége lehet, és olyan online szolgáltatásokat kínál, mint a Naver Knowledge IN, a Naver Blog, a Naver Café, vagy épp a Naver Webtoon.
A Naver az utóbbi időben sokat terjeszkedett az e-kereskedelem területén, és olyan funkciókat is kínál, mint az ára összehasonlítása, a termékek keresése, illetve az online fizetés. Nemrégiben elindult a Naver Plus fizetett tagsági program is, aminek célja, hogy minél több hűséges ügyfelét saját ökoszisztémájához láncolja.
A Naver népszerűsége
A Naver a legtöbbet használt platform Dél-Koreában. Az internetezők több, mint 90%-a használja keresésre legalább heti egy alkalommal, magasan túlszárnyalva ezzel a YouTube (60%) és a Google (56%) keresőrészesedéseit. Összességében az ország keresőpiacának 58%-át birtokolja (2019-es adatok szerint). A Google befolyása azonban egyre nő a dél-koreai internetezők köreiben – egyre többen használják a Google Keresőjét, a YouTube-ot és a Chrome böngészőt, amelyek mind gyárilag belekerülnek az Android telefonokba.
Keresési hirdetések a Naveren
A Naver egészen más irányból közelíti meg a keresési hirdetéseket, mint például a Google vagy a Microsoft. Íme néhány a legjellegzetesebb sajátosságok és különbségek közül.
Akár 15 hirdetés is megjelenhet az első találati oldalon
A Naver első keresőtalálati oldalain akár 15 hirdetési is megjelenhet. Az oldal felső részén 10 Power Link (kulcsszavas) hirdetés, ezek alatt (vagy az oldal legalján) pedig 5 Biz Site hirdetés kap helyet. Valójában a legtöbb keresőtalálat hirdetés a Naveren, sőt, a saját szolgáltatásaiból is előszeretettel mutat találatokat a platform a kereső felhasználóknak. A hirdetőknek tehát igazán csábító ajánlatokat kell felmutatniuk, hogy kiemelhessék magukat az óriási versenymezőnyből.
Csak pontos egyezéssel lehet célozni
A Google és Microsoft hirdetési platformjaival ellentétben a Naver csak az exact, azaz a pontos egyezési típust kínálja a kulcsszavak megcélzására. Különösen fontos tehát alapos kulcsszókutatást végezni, mielőtt itt szeretnél hirdetni, viszont a Google-hoz hasonlóan a Naver is kínál egy saját eszközt erre a célra.
Mivel csak pontos egyezés használható, minden lehetséges keresési kifejezésre gondolnod kell, amiket ideális ügyfeleid használhatnak. Érdemes továbbá rendszeresen visszatérni a kulcsszólistához, és hozzáadni az esetleges újonnan talált kifejezéseket is a célzásokhoz.
Márkás keresési hirdetések
A Naver márkás keresési hirdetései remek lehetőséget kínálnak a márkáknak, hogy a keresőtalálati oldalak tetején jeleníthessék meg hirdetéseiket. Ezek a hirdetések képeket és videókat is tartalmazhatnak, amelyekre rákattintva a felhasználók közvetlenül az adott termékek termékoldalára juthatnak el a márka webhelyén.
A kulcsszavak ilyenkor márkás, vagy a márkához szorosan kapcsolódó kifejezések – például a cég neve, egy termék, vagy márka neve, stb.
Képes és videós hirdetésbővítmények
A Naver hirdetései rövidek, ezért a márkáknak csak kevés hely áll rendelkezésére értékajánlatuk felsorolására. A címek 15, a leírások pedig mindössze 45 karakter hosszúak lehetnek.
Azonban hasonlóképpen a Google Adshez, a Naver is kínál különféle bővítményeket, amikkel a márkák extra információkat jeleníthetnek meg hirdetéseikben. A bővítményekkel áradatokat, címeket, extra hivatkozásokat és egyéb plusz információkat lehet elhelyezni, de a legnépszerűbbek jó eséllyel a képes és videós bővítmények. Ezek a vizuális elemek magukra vonják a felhasználók figyelmét, így nagyobb forgalmat vonzhatnak be a képek és videók nélküli hirdetésekkel szemben.
A Naver felhasználói tisztában vannak vele, hogy főleg hirdetéseket kapnak majd a kereséseikre. A hirdetésbővítmények használatával több figyelmet vonhatsz saját reklámjaidra.
SEO és tartalommarketing a Naveren
Mivel a Naver egy saját keresőmotort is kínál, jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan is néz ki rajta a SEO és a tartalommarketing.
Mint azt fentebb olvashattad, a Naver első keresőtalálati oldalán 15 hirdetés jelenik meg, amik jelentősen elvonják a figyelmet az organikus találatokról. Egyesek szerint épp emiatt nem is igazán éri meg keresőoptimalizálni a Naverre.
A Naver általában csak három organikus találatot jelenít meg, de van, hogy egyetlen egyet sem, és csak hirdetéseket láthatunk a találatok között. Éppen ezért csak azok a márkák kerülhetnek be az organikus találatok közé, amelyek nagyon jól ismertek Dél-Koreában.
Ha tehát külföldi márkaként próbálsz betörni a dél-koreai piacra, ne a Naver organikus találatain keresztül próbálkozz ezzel!
Naver Blog
Na de mégis hogyan hívhatják fel magukra a márkák a Naver felhasználóinak figyelmét a Power Link hirdetéseken kívül? A Naver Blog egy jó opció erre – a dél-koreai közönség gyakran keres magának szolgáltatásokat ezen a platformon.
Miután elkészítetted saját blogodat a Naveren, hogy népszerűsíthesd vele kínálatodat, hozzácsatolhatod azt a Naever Power Contents hirdetéstípusához. A Power Contents hirdetések a Power Link hirdetések alatt jelennek meg a keresőtalálati oldalakon, és általában olcsóbbak is azoknál.
Ahogy új eseményeket, híreket, és a kínálatoddal kapcsolatos információkat osztasz meg blogodon, illetve összekötöd azt a Power Contents hirdetésekkel, célközönséged egyre többször találkozhat majd márkád nevével a platformon.
Fontos észben tartani, hogy a Power Contents hirdetések csak a Naver által megszabott kulcsszavakkal célozhatók, így érdemes ezeket ellenőrizni, és kideríteni, hogy egyáltalán relevánsak-e márkád számára.