Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A címke definíciója
A címkék olyan kulcsszavak, amelyeket a tartalmak rendszerezésére, kategorizálására használnak egy webhelyen. A címkék egyrészt segíthetnek azonosítani egy keresőmotor számára, hogy miről szól az adott tartalom, másrészt pedig lehetőséget nyújtanak a felhasználóknak, hogy könnyedén rátaláljanak az összes kapcsolódó tartalomra, amit egy adott címkével láttak el.
A címke definíciója
A címkék olyan kulcsszavak, amelyeket a tartalmak rendszerezésére, kategorizálására használnak egy webhelyen. A címkék egyrészt segíthetnek azonosítani egy keresőmotor számára, hogy miről szól az adott tartalom, másrészt pedig lehetőséget nyújtanak a felhasználóknak, hogy könnyedén rátaláljanak az összes kapcsolódó tartalomra, amit egy adott címkével láttak el.
Ha egy webhely helyesen használja címkéit, akkor tartalmai mind az interneten, mind belsőleg fellelhetőbbé válnak.
A címkék típusai
A címkéknek több típusa is létezik, úgymint:
- Analitikai címkék
- Meta címkék
- Blogcímkék
- Hashtagek
- Képcímkék
Ezek a címketípusok, habár más-más jellegűek, mind hasonló célokat szolgálnak: segítenek azonosítani, rendszerezni, fellelhetőbbé tenni a különböző tartalmakat a keresőmotorok, és/vagy a felhasználók számára.
Az Instagram fő tartalmai például a képek, amikre a felhasználók könnyedén rákereshetnek a különféle hashtagek használatával. Egy kép „alt=” címkéjének tartalma kereshetővé teszi a képet a Google képkeresőjében.
A címkék használata (a címkézés) egy SEO technika is egyben, és a keresőoptimalizálásban is több mindenre jó. Például a meta címkékben kulcsszavak helyezhetők el, amelyek az adott oldal tartalmára utalnak – ez lehetőséget ad a keresőmotorok és a felhasználók számára, hogy gyorsan ellenőrizzék, miről is szól az adott tartalom.
A címkék és a tartalommarketing
Amikor a tartalommarketing kapcsán használják őket, a címkék segítenek fellelhetőbbé tenni az azonos témájú tartalmakat. Nem csak a szöveges tartalmak jelölhetők meg címkékkel – a YouTube-on például szintén megadhatók címkék a videóknak, hogy könnyebb legyen kategóriákba sorolni és megtalálni őket.
A címkék kiválasztása
Az egyszerűbb kulcsszavakat tartalmazó címkék megkönnyítik a webhelyeken lebonyolított kereséseket. Ezzel szemben az összetettebb kulcsszavak hasznosabbak SEO szempontjából. A megoldás: egyszerű és összetett szavakat is ajánlott használni a tartalmakban.
Egy orvosi keresőoptimalizálásról szóló cikkben például elhelyezhető az „orvosi SEO” kifejezés, hogy címkeként is szerepelhessen a tartalomban. Ezzel szemben long-tail kulcsszó gyanánt az „helyi SEO fogászati klinikáknak” kifejezés is megjelenhet a tartalomban.
A címkék elhelyezése
A címkék elhelyezhetők a tartalom szövegében, illetve egy külön címkéknek fenntartott meta mezőben is. Fontos észben tartani, hogy a tartalomban elhelyezett címkék lényegében kulcsszavaknak számítanak, amiket nem érdemes sűrűn használni a szövegben, így elkerülve a halmozást.