Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A főcím definíciója
A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és a célja tömören arról tájékoztatni a látogatót, hogy az mire számíthat az oldalon, vagy ha a hirdetésre kattint. A főcím gyakran nagyobb méretű szöveggel szedett, általában vastagon és más színnel is, hogy elkülönüljön a szövegtől és feltűnést keltsen.
A főcím definíciója
A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és a célja tömören arról tájékoztatni a látogatót, hogy az mire számíthat az oldalon, vagy ha a hirdetésre kattint. A főcím gyakran nagyobb méretű szöveggel szedett, általában vastagon és más színnel is, hogy elkülönüljön a szövegtől és feltűnést keltsen.
A főcím jelentősége
Egy átlagos látogató nagyjából 3-5 másodpercet tölt az oldalon, mielőtt eldönti, hogy marad-e, vagy sem. Éppen ezért kritikus, hogy a főcím képes legyen mindössze 5 másodperc alatt okot adni a látogatónak, hogy tovább olvassa az oldalt. Ezért olyan fontosak tehát a főcímek, és ezért tartja őket rengeteg marketing szakember az értékesítési szöveg legfontosabb részének. Még ha az oldal további tartalmai értékesek és érdekesek is, ha a fejléc nem győzi meg erről a látogatókat, akkor sosem fogják elolvasni azt.
Mit kell tenni tehát a látogatók megtartásához?
A legjobb módszer erre elmagyarázni nekik, hogy a reklámozott termék vagy szolgáltatás hogyan kínál megoldást valamely problémájukra. Persze ez csupán az első lépés a jó főcímek megírásához.
Kattints ide, ha szeretnéd tudni, hogyan mi szükséges a tökéletes címsorhoz: címsor megírása.
Főcímek után, beszéljünk az alcímekről
A főcímek alatt helyezkednek el az alcímek. Ezek feladata az, hogy egy hosszabb szöveget több rövidebb részre osszák fel, és hogy röviden összefoglalják a következő rész tartalmát. Az alcímek kisebbek a főcímeknél és általában más jellemzőikben is eltérnek attól, de még mindig nagyobbak az oldal törzsszövegénél. Az alcímek másik feladata, hogy megtartsák és felfrissítsék az olvasó érdeklődését, ha az esetleg kezdene beleunni a szövegbe, de azok számára is hasznosak, akik csak a szöveg egy bizonyos részére kíváncsiak, így elég csak végigfuthatniuk az alcímeket, és könnyedén rátalálhatnak a keresett részekre.
A főcímek továbbá fontos szerepet játszanak az on-site SEO-ban is, ugyanis az ezekben elhelyezett kulcsszavak nagyobb súlyozást kapnak. Ha egy bizonyos kulcsszóra optimalizált oldal főcímében nem szerepel ez a kulcsszó, akkor nehéz lesz jó rangsorolást szerezni rá.