Egyedi terméktulajdonság
Az egyedi terméktulajdonság definíciója
Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami termékedet vagy szolgáltatásodat különbbé teszi a versenytársaidétól az által, hogy jobb színben tünteti fel az adott terméket vagy szolgáltatást. A FedEx USP-je például az volt, hogy a cég garantálta a csomagok kézbesítését egyetlen éjszaka alatt. Ez az egyedi terméktulajdonság volt az, ami a FedExet minden idők egyik legsikeresebb szállítmányozással foglalkozó vállalatává tette.
Egy jó és meggyőző USP elengedhetetlen része az értékesítései leveleknek, hiszen egy nagyon jó okot kell adnod a lehetséges ügyfeleknek, hogy a te kínálatodból válasszon a versenytársaidé helyett.
Szó szerint bármi feltüntethető egyedi terméktulajdonságként – ha a terméked olcsóbb, könnyebb, jobb az illata, egészségesebb, mint a versenytársaidé, vagy ha szolgáltatásod gyorsabb esetleg kényelmesebb másokénál, akkor máris van valamid, amit csak te vagy képes megadni az embereknek. Ez a te céged/terméked/szolgáltatásod egyedi terméktulajdonsága.
Gyakori kérdések
Mi az az egyedi terméktulajdonság?
Az egyedi terméktulajdonság (röviden USP) az, ami megkülönbözteti egy cég termékeit vagy szolgáltatásait a versenytársak kínálatától.
Miért fontosak az egyedi terméktulajdonságok?
Az egyedi terméktulajdonság (USP) az, amivel egy cég meggyőzheti érdeklődőit és lehetséges ügyfeleit arról, hogy miért őket érdemes választani mások helyett.
Mi lehet egyedi terméktulajdonság?
Bármi, amivel egyedi előnyt kínálsz lehetséges ügyfeleidnek a versenytársakkal szemben. A legkedvezőbb árak, gyors kiszállítás, első osztályú minőség, 24/7 ügyfélszolgálat, és így tovább.