Inbound marketing
Az inbound marketing definíciója
Az inbound marketing olyan marketing szolgáltatások és stratégiákat foglal magába, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy saját akaratukból látogassanak el egy weboldalra, ahol gyakran kerülnek publikálásra minőségi tartalmak.
Példa az inbound marketingre
Például a SEO, az online tartalommarketing, a blogolás vagy az email marketing tartoznak ide. Az inbound marketing a hagyományos, fizetett hirdetésekkel szemben egy sokkal kevésbé „erőszakos” stratégiának számít.
Az inbound marketing főbb jellemzői
- Vevő meghatározása: a tartalom és a márka tökéletes időzítése, hirdetési kampányokkal kielégíteni az ügyfél szükségletét.
- Ügyfélút és a vásárlási ciklusok megismerése: Meg kell határozni a potenciális ügyfél fő fázisait és fő érintési pontjait.
- Potenciális ügyfél elérése
- Ügyfelek hűségének elérése: Általában drágább új ügyfeleket szerezni, mint jó kapcsolatot fenntartani a már meglévőkkel.
- A CRM használata
- Tartalomkezelés
Az inbound marketing folyamata
Ahhoz, hogy jól működjön, az Inbound marketingn pontos folyamatra van szükség. A folyamat négy egymást követő lépésből áll: bevonzani az ügyfelet, konvertálás, több látogató szerzése a webhelyeken amik felgyorsítják a konverziókat, és végül növelik az érdeklődők számát.
Inbound marketing vagy outbound marketing: Melyiket válasszam?
A digitális marketing mind az outbound („tolakodó”), mind pedig az inbound („bevonzó”) marketinget magába foglalja. Első ránézésre mindkét marketingforma sokban hasonlít egymáshoz, hiszen digitális tartalmak előállításával próbálnak új ügyfeleket szerezni egy cég számára. Azonban mindezt élesen eltérő módszerekkel teszik.
Az outbound taktikák lényege, hogy igyekeznek a marketingüzeneteket minél több felhasználóhoz eljuttatni az interneten, függetlenül attól, hogy az embereket érdeklik-e ezek a marketinganyagok. Számos bannerhirdetés próbál például olyan termékeket, szolgáltatásokat rásózni a felhasználókra, amelyek egyáltalán nem relevánsak számukra. Ezért nevezhetjük „tolakodónak” az outbound marketinget.
Érdemes továbbá megjegyezni, az online hirdetések gyakran célozhatók úgy, hogy csak az érdeklődőket érjük el velük, így, habár outbound taktikáknak számítanak, alkalmazhatók kevésbé tolakodó módon is.
Az inbound taktikákat alkalmazó cégek ezzel szemben arra használják a digitális tartalmakat, hogy megcélozzák és a webhelyükre azokat a felhasználókat, akik ideális ügyfelek lennének számukra, mert érdeklődnek a kínálatuk iránt. Az egyik legnépszerűbb (de nem az egyetlen) inbound marketingtaktika a blogírás, ami lehetővé teszi, hogy hasznos tartalmakkal vonzd be azokat a felhasználókat, akik adott kulcsszavakra keresnek rá az interneten.
A digitális marketing alá tartoznak tehát az inbound és az outbound taktikák is, amelyek két egészen más irányból közelítik meg az új ügyfelek megszerzését. Általánosságban sokkal inkább érdemes az inbound taktikákra összpontosítani, amelyek ugyan több munkát igényelnek, de sokkal hatásosabbak is lehetnek, mint az outbound megoldások.
Természetesen az inbound és outbound marketing nem zárják ki egymást, és akár egyszerre is alkalmazhatók ezek a taktikák.
Gyakori kérdések
Mi az az inbound marketing?
Az inbound marketing (vagy „bevonzó” marketing) olyan marketingtaktikákra utal, amelyek inkább a lehetséges ügyfelek passzív bevonzására összpontosítanak a rámenős, erőltetettebb (outbound, azaz tolakodó marketing) taktikák helyett.
Mi számít inbound marketingnek?
A keresőoptimalizálás, illetve az azzal szoros kapcsolatban álló tartalommarketing mind inbound taktikáknak számítanak, hiszen a felhasználó magától találhat rá az optimalizált tartalmakra, ahelyett, hogy egy hirdetés dobná fel azokat neki.