notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Inbound marketing jelentése, értelmezése az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Inbound marketing

Inbound marketing


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


Az inbound marketing definíciója

Az inbound marketing olyan marketing szolgáltatások és stratégiákat foglal magába, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy saját akaratukból látogassanak el egy weboldalra, ahol gyakran kerülnek publikálásra minőségi tartalmak.

 

Példa az inbound marketingre

Például a SEO, az online tartalommarketing, a blogolás vagy az email marketing tartoznak ide. Az inbound marketing a hagyományos, fizetett hirdetésekkel szemben egy sokkal kevésbé „erőszakos” stratégiának számít.

 

Az inbound marketing főbb jellemzői

  • Vevő meghatározása: a tartalom és a márka tökéletes időzítése, hirdetési kampányokkal kielégíteni az ügyfél szükségletét.
  • Ügyfélút és a vásárlási ciklusok megismerése: Meg kell határozni a potenciális ügyfél fő fázisait és fő érintési pontjait.
  • Potenciális ügyfél elérése
  • Ügyfelek hűségének elérése: Általában drágább új ügyfeleket szerezni, mint jó kapcsolatot fenntartani a már meglévőkkel.
  • A CRM használata
  • Tartalomkezelés

 

Az inbound marketing folyamata

Ahhoz, hogy jól működjön, az Inbound marketingn pontos folyamatra van szükség. A folyamat négy egymást követő lépésből áll: bevonzani az ügyfelet, konvertálás, több látogató szerzése a webhelyeken amik felgyorsítják a konverziókat, és végül növelik az érdeklődők számát.

 

Inbound marketing vagy outbound marketing: Melyiket válasszam?

A digitális marketing mind az outbound („tolakodó”), mind pedig az inbound („bevonzó”) marketinget magába foglalja. Első ránézésre mindkét marketingforma sokban hasonlít egymáshoz, hiszen digitális tartalmak előállításával próbálnak új ügyfeleket szerezni egy cég számára. Azonban mindezt élesen eltérő módszerekkel teszik.

Az outbound taktikák lényege, hogy igyekeznek a marketingüzeneteket minél több felhasználóhoz eljuttatni az interneten, függetlenül attól, hogy az embereket érdeklik-e ezek a marketinganyagok. Számos bannerhirdetés próbál például olyan termékeket, szolgáltatásokat rásózni a felhasználókra, amelyek egyáltalán nem relevánsak számukra. Ezért nevezhetjük „tolakodónak” az outbound marketinget.

Érdemes továbbá megjegyezni, az online hirdetések gyakran célozhatók úgy, hogy csak az érdeklődőket érjük el velük, így, habár outbound taktikáknak számítanak, alkalmazhatók kevésbé tolakodó módon is.

Az inbound taktikákat alkalmazó cégek ezzel szemben arra használják a digitális tartalmakat, hogy megcélozzák és a webhelyükre azokat a felhasználókat, akik ideális ügyfelek lennének számukra, mert érdeklődnek a kínálatuk iránt. Az egyik legnépszerűbb (de nem az egyetlen) inbound marketingtaktika a blogírás, ami lehetővé teszi, hogy hasznos tartalmakkal vonzd be azokat a felhasználókat, akik adott kulcsszavakra keresnek rá az interneten.

A digitális marketing alá tartoznak tehát az inbound és az outbound taktikák is, amelyek két egészen más irányból közelítik meg az új ügyfelek megszerzését. Általánosságban sokkal inkább érdemes az inbound taktikákra összpontosítani, amelyek ugyan több munkát igényelnek, de sokkal hatásosabbak is lehetnek, mint az outbound megoldások.

Természetesen az inbound és outbound marketing nem zárják ki egymást, és akár egyszerre is alkalmazhatók ezek a taktikák.




Gyakori kérdések


Mi az az inbound marketing?

Az inbound marketing (vagy „bevonzó” marketing) olyan marketingtaktikákra utal, amelyek inkább a lehetséges ügyfelek passzív bevonzására összpontosítanak a rámenős, erőltetettebb (outbound, azaz tolakodó marketing) taktikák helyett.


Mi számít inbound marketingnek?

A keresőoptimalizálás, illetve az azzal szoros kapcsolatban álló tartalommarketing mind inbound taktikáknak számítanak, hiszen a felhasználó magától találhat rá az optimalizált tartalmakra, ahelyett, hogy egy hirdetés dobná fel azokat neki.


Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beszerzés

Beszerzés, Cselekvés alapú árazás (CPA)   Egy olyan...

Ezine

Az ezine definíciója Az ezine az angol „electronic magazine”, azaz...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő...

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás definíciója A jövedelemforrás minden...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.