Megnyitási arány

Megnyitási arány

A megnyitási arány definíciója

Az emailek megnyitási aránya egy százalékos értékben fejezi ki, hogy egy adott email kampánynak összesen hány kiküldött emailjét nyitották meg a címzettek.

A megnyitási arány általában azt tükrözi, hogy az email tárgya mennyire keltette fel a címzettek figyelmét, illetve, hogy emailjeid egyáltalán elérték-e a címzettek postaládáját ahelyett, hogy a szolgáltatójuk a spam mappába helyezte volna üzeneteidet.

 

A megnyitási arány szerepe az email marketingben

A megnyitási arány az email kampányok egyik legbeszédesebb teljesítménymutatója, ugyanis rávilágít, hogy javításra szorulnak-e email stratégiád egyes területei.

Ha a megnyitási arány alacsony, akkor sürgősen változtatnod kell valamit, hiszen emailjeid csak akkor fejthetik ki ösztönző hatásukat, ha a címzettek meg is nyitják őket.

Az emailek megnyitási aránya főleg más mutatókkal együtt vizsgálva igazán hasznos – ilyenek például az átkattintási arány, a leiratkozási arány, a spam jelentések száma, illetve továbbküldések száma. Ezen mutatók együttes vizsgálatával egy nagyon alapos teljesítményjelentést kaphatsz email kampányaidról.

Ha átkattintási arányod nagyon alacsony, akkor vagy hatékonyabban kell megfogalmaznod a tárgy tartalmát, vagy jobban kell időzítened emailjeidet.

 

A megtartási arány kiszámítása

A megtartási arány egy százalékban kifejezett érték, amelyet egy egyszerű képlettel lehet kiszámítani (habár ezt sok email kampány szolgáltató automatikusan elvégzi neked):

Megnyitási arány = megnyitások száma / (elküldött emailek – nem kézbesíthető emailek)

 

Az átlag megnyitási arány, és befolyásoló tényezők

Sok cég szeretné kideríteni, hogy mi lehet az átlag megnyitási arány, hogy megállapíthassák, hogyan teljesítenek ahhoz képest.

Az igazság azonban az, hogy nem létezik olyan, hogy „átlag megnyitási arány”. Minden iparág eltérő, és nincs két egyforma kampány és email sem. Sőt, további tényezők is befolyásolhatják egy email kampány megnyitási arányát:

  • A művészetekkel, hobbikkal, sportokkal és vallásokkal foglalkozó emailek megnyitási aránya általában magasabb, mint az e-kereskedelmi emaileké.
  • A réstémákkal foglalkozó emailek megnyitási aránya magasabb lehet, mint az általános témájú emaileké.
  • Minél nagyobb egy email lista, annál alacsonyabb a megnyitási aránya.
  • A legtöbb email kampány szolgáltató egy láthatatlan, 1x1 pixeles képpel követi a megnyitásokat. Ha azonban a felhasználó kliense automatikusan nem tölti be a képeket, akkor a nyomkövető kép sem tudja megnyitásnak számolni az üzenetet, annak ellenére, hogy a felhasználó megnyitotta azt (ilyenkor csak akkor számolja a rendszer a megnyitást, ha felhasználó rákattint a mellékelt hivatkozásra az üzenetben).
  • Az egyszerű szöveges emailek megnyitási aránya nem követhető, mert nem tartalmaznak képeket, amiben elhelyezhető a nyitáskövető kód.
  • Egyes email kliensek előnézetben is megjelenítik az emailekben elhelyezett képeket, így akkor is megnyitásnak számolja őket a rendszer, ha a felhasználó valójában nem nyitotta meg az emailt.

 

Fontos tehát észben tartani, hogy az email megnyitási arány, habár fontos mutató, nem egy meghatározó, és pontos indikátora annak, hogy mennyire hatékony email kampányod – csupán segít felmérni azt. Természetesen, ha a vártnál alacsonyabb, vagy csökkenni kezd, akkor abból egyértelműen látszik, hogy valami nincs rendben, a növekedés pedig csak jóra utal.

 

Az email megnyitási arány javítása

Számos oka lehet annak, hogy a címzettek miért nem nyitják meg emailjeiket. Azonban te is többféleképpen tehetsz azért, hogy mégis megnézzék, mit küldtél nekik! Próbáld ki az alábbiakat!

 

Ellenőrizd email listádat

Az email lista ellenőrzése segít megállapítani, hogy mely emailek valódiak listádon, és melyeknek nem tudsz már valamilyen okból üzenetet küldeni. A jobb email szolgáltatók kínálnak ilyen funkciót.

 

Tartsd karban email listádat

Az inaktív feliratkozók gyakran okozhatnak alacsony megnyitási arányt. Ha feliratkozóid nem reagáltak emailjeidre az elmúlt 3-6 hónapban, akkor küldj nekik újraaktiváló emailt. Ha ezekre sem reagálnak, akkor rövid időn belül töröld őket email listádról.

Szintén töröld az ál email címeket, és azokat a címeket is, amikre már nem tudsz emailt küldeni (ebben a fent említett funkció segíthet).

 

Szegmentált email listádat

Az email lista szemgentálása (azaz szétosztása) lehetővé teszi, hogy személyre szabottabb, relevánsabb emaileket küldhess feliratkozóidnak, különböző szempontok alapján. Például külön kezelheted azokat, akik már vásároltak tőled, és azokat, akik még nem. Vagy külön szegmenseket alakíthatsz ki az alapján, hogy vásárlóid általában mekkora összegben rendelnek tőled egy-egy alkalommal. A lényeg, hogy a személyre szabottabb, relevánsabb emaileket az emberek sokkal szívesebben is nyitják meg!

 

Használj nevet a feladó mezőben

Egy email akkor hiteles igazán, ha egy valódi személytől, vagy entitástól érkezik. Az értékesítési osztály egyik munkatársa, vagy akár a cég neve is állhat az „email feladója” mezőben, csak ne használj olyan sablonos, semmitmondó neveket, mint a noreply@cégnév.hu.

 

Fogalmazz kreatívan

Igyekezz mind emailed tárgyát, mind pedig első mondatát úgy megfogalmazni, hogy felkeltsd vele címzettjeid érdeklődését. A legtöbben először a tárgyra néznek rá, míg az első mondat általában ez után jelenik meg az emailek listájában.

 

Végezz A/B teszteket

Az A/B tesztelés segíthet megállapítani, hogy emailjeid mely elemei teljesítenek gyengébben, és szorulnak javításra. Az A/B tesztelés lényegében azt jelenti, hogy egy emailnek elkészíted két majdnem azonos változatát, és csak egyetlen egy valamit (pl. a tárgyat) változtatsz meg közöttük. Idővel látni fogod, hogy melyik teljesít jobban, és az lesz az új „bajnok”. Tesztelheted CTA-dat, a képeket, a bevezetőt, stb.

 

Küldd újra emailjeidet

Egyes fejlettebb email szolgáltatók lehetővé teszik, hogy újra elküldd emailjeidet azoknak a címzetteknek, akik egy adott időn belül nem nyitják meg egy korábban kiküldött üzenetedet. Ezt mindenképpen érdemes legalább egyszer újrapróbálni, hiszen könnyen lehet, hogy valakinek csak elkerülte a figyelmét emailed.

 

Küldj releváns üzeneteket címzettjeidnek

Ha egymás után több olyan emailt is kapnak tőled, amik nem érdekesek, vagy relevánsak számodra, feliratkozóid idővel elveszítik a beléd vetett bizalmukat, és leiratkoznak rólad, vagy spamlistára helyeznek majd. De még ha egyiket sem teszik meg ezek közül, biztos lehetsz benne, hogy nem fogják megnyitni emailjeidet.

 

Készíts mobilbarát emaileket

Az emailek nagyjából felét mobileszközökön nyitják meg és olvassák el a felhasználók. Fontos tehát, hogy emailjeid mobilokon is átláthatók legyenek.

 

Figyelj oda emailjeid időzítésére

Ha rosszkor küldöd ki emailjeidet, akkor könnyedén előfordulhat, hogy sokan nem veszik észre azokat. Ha például éjszaka küldöd ki hírleveledet, de címzettjeid ilyenkor már alszanak, könnyen megeshet, hogy reggelre az új emailek lejjebb tolják őket a listán, és így nem lesz a szemük előtt üzeneted. Derítsd ki, hogy mikor aktívak ügyfeleid az interneten, és ilyenkor küldj nekik emaileket!

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink