Tartalomhálózat
A tartalomhálózat definíciója
Egy tartalomhálózat olyan webhelyek hálózata, amelyek egyrészt tartalmakat (szöveg, kép, videó stb.) kínálnak látogatóiknak, másrészt felületet biztosítanak a hirdetők számára online reklámjaik elhelyezéséhez. Egy tartalomhálózatba akár több ezer webhely is tartozhat, ami temérdek elérési lehetőséget kínál a hirdetőknek különféle közönségek elérésére.
A legjobb példa erre az a tartalomhálózat, amelyen a Google Ads hirdetések jelenhetnek meg az interneten. Hirdetőként a Google-nak fizethetsz azért, hogy elhelyezze hirdetéseidet ezeken a webhelyeken.
A Google tartalomhálózata sokáig Google Content Network néven volt ismeretes, de 2010-ben a cég átnevezte, és azóta Google Display Network, azaz Display Hálózat néven működik, és a kínált felületei is kibővültek.
A kontextus szerinti hirdetések optimalizálása
A Google Display Hálózata úgynevezett kontextus szerinti (kontextuális) célzást tesz lehetővé. Ez azt jelenti, hogy a Google elemzi a Display Hálózathoz tartozó webhelyek tartalmát, és csak azokon a webhelyeken és oldalakon jeleníti meg a hirdetéseket, amelyek témájukban is kapcsolódnak ahhoz.
Ha például céged horgászfelszereléseket árul, és kontextuális célzást alkalmazol, akkor a Google csak olyan webhelyeken jeleníti meg majd reklámjaidat, amelyek kapcsolódnak valamilyen módon a horgászathoz.
Íme néhány tipp ezek optimalizálásához:
- Kezeld külön a kontextuális kampányokat és a keresési kampányokat: Ha szeretnél a Display Hálózaton és a Google keresőtalálati oldalain is hirdetni, akkor ehhez két külön kampányt készíts a Google Ads felületén, hogy könnyebb legyen nyomon követni és kezelni őket.
- Használj eltérő kampányszerkezetet kontextuális és keresési kampányaidban: A kontextuális és keresési kampányok szétválasztása lehetővé teszi azt is, hogy más kampányszerkezetre építsd fel őket. Így például eltérő hirdetéscsoportokat is megadhatsz ezeknek.
- Használj egy kisebb, általánosabb kifejezésekből álló kulcsszólistát: A kontextuális kampányokhoz inkább egy rövid kulcsszólistát alkalmazz, amiben széles célzású, általános szavak szerepelnek.
- Zárd ki a kéretlen webhelyeket: A keresési hirdetésekkel ellentétben nem kizáró kulcsszavakat kell megadnod a célzáskor, hanem konkrét webhelyeket kell kizárnod a célzásból. Kövesd figyelemmel, hogy hirdetéseid mely webhelyeken teljesítenek a leggyengébben, és zárd ki ezeket, illetve azokat is, amelyek témája esetleg nem megfelelő az általad hirdetett termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.
Gyakori kérdések
Mi az a tartalomhálózat?
Az online marketingben a tartalomhálózatok olyan webhelyek gyűjteményei, amelyeken tartalmak szerepelnek, és amelyeken a hirdetők reklámokat helyezhetnek el, általában egy hirdetési rendszeren (pl. Google Ads) keresztül.
Mire jó a tartalomhálózat?
A tartalomhálózatok lehetővé teszik a márkák és cégek számára, hogy hirdetéseik több ezer lehetséges érdeklődőhöz is eljuthassanak. A hirdetések kifejezetten úgy is célozhatók, hogy csak releváns témájú webhelyeken jelenjenek meg, ami javítja a konverziók esélyét.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.