Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A tartalomhálózat definíciója
Egy tartalomhálózat olyan webhelyek hálózata, amelyek egyrészt tartalmakat (szöveg, kép, videó stb.) kínálnak látogatóiknak, másrészt felületet biztosítanak a hirdetők számára online reklámjaik elhelyezéséhez. Egy tartalomhálózatba akár több ezer webhely is tartozhat, ami temérdek elérési lehetőséget kínál a hirdetőknek különféle közönségek elérésére.
A legjobb példa erre az a tartalomhálózat, amelyen a Google Ads hirdetések jelenhetnek meg az interneten. Hirdetőként a Google-nak fizethetsz azért, hogy elhelyezze hirdetéseidet ezeken a webhelyeken.
A Google tartalomhálózata sokáig Google Content Network néven volt ismeretes, de 2010-ben a cég átnevezte, és azóta Google Display Network, azaz Display Hálózat néven működik, és a kínált felületei is kibővültek.
A kontextus szerinti hirdetések optimalizálása
A Google Display Hálózata úgynevezett kontextus szerinti (kontextuális) célzást tesz lehetővé. Ez azt jelenti, hogy a Google elemzi a Display Hálózathoz tartozó webhelyek tartalmát, és csak azokon a webhelyeken és oldalakon jeleníti meg a hirdetéseket, amelyek témájukban is kapcsolódnak ahhoz.
Ha például céged horgászfelszereléseket árul, és kontextuális célzást alkalmazol, akkor a Google csak olyan webhelyeken jeleníti meg majd reklámjaidat, amelyek kapcsolódnak valamilyen módon a horgászathoz.
Íme néhány tipp ezek optimalizálásához:
- Kezeld külön a kontextuális kampányokat és a keresési kampányokat: Ha szeretnél a Display Hálózaton és a Google keresőtalálati oldalain is hirdetni, akkor ehhez két külön kampányt készíts a Google Ads felületén, hogy könnyebb legyen nyomon követni és kezelni őket.
- Használj eltérő kampányszerkezetet kontextuális és keresési kampányaidban: A kontextuális és keresési kampányok szétválasztása lehetővé teszi azt is, hogy más kampányszerkezetre építsd fel őket. Így például eltérő hirdetéscsoportokat is megadhatsz ezeknek.
- Használj egy kisebb, általánosabb kifejezésekből álló kulcsszólistát: A kontextuális kampányokhoz inkább egy rövid kulcsszólistát alkalmazz, amiben széles célzású, általános szavak szerepelnek.
- Zárd ki a kéretlen webhelyeket: A keresési hirdetésekkel ellentétben nem kizáró kulcsszavakat kell megadnod a célzáskor, hanem konkrét webhelyeket kell kizárnod a célzásból. Kövesd figyelemmel, hogy hirdetéseid mely webhelyeken teljesítenek a leggyengébben, és zárd ki ezeket, illetve azokat is, amelyek témája esetleg nem megfelelő az általad hirdetett termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.