A blog szakkifejezés magyarázata, értelmezése. Milyen a jó blog, mire jó, hogyan használjuk az online marketing kommunikáció során? Milyen a jó blog motor?

EN

Blog



Mi az a blog?

A blog egy internetes napló, vagy újság, ami általában egy webhelyen részét képezi, vagy saját webhely. A blogok tartalmait általában bejegyzések, azok tartalmait pedig szövegek, képek, videók, hanganyagok, és egyéb tartalmak alkotják. A „blog” szó a „weblog”, tehát „webes napló” rövidítéséből jött létre.

 

Milyen lehet egy blog?

mi az blog?; hogyan épül fel egy blog; blog jelentése; blog létrehozásaEgy blog lehet nyilvános, vagy privát is – ez utóbbi esetben a blog tulajdonosa (vagy tulajdonosai) szabja meg, hogy kik férhetnek hozzá a bloghoz. Ha egy blog nyilvános, akkor ugyan úgy bárki látogathatja, mint egy sima webhelyet, és hivatkozásokon, vagy könyvjelzőkön keresztül lehet elérni, illetve természetesen az URL begépelésével a böngésző URL sávjába.

 

A blogok lehetnek személyesek vagy üzleti jellegűek. Az üzleti jellegű blog célja, hogy bemutassa az író szakmai kompetenciáját, személyes hangvétele révén közelebb kerüljön leendő vevőihez, partnereihez. A blog az egyik leghatékonyabb imázsépítő módszer az online marketing eszköztárában.

 

A blogok tartalmai megjelenhetnek egyetlen végtelenített (vagy lapozható) idővonalon, egymás után sorrendezve, vagy különálló bejegyzésekként, amelyekre a kezdőlap, egy kategóriaoldalról, vagy más, a blogon elhelyezett hivatkozásokról lehet eljutni. Egy blogon általában a legújabb bejegyzés kerül legfelülre, és lejjebb haladva egyre régebbi tartalmakat találunk – ez segít a látogatóknak, hogy a blogra érkezve mindig a legfrissebb bejegyzésekkel találkozzanak anélkül, hogy keresniük kéne ezeket.

 

A blog története

A blogok a fokozott számítógép-használat, és az internet korai formáinak elterjedése eredményéül jöttek létre. Mielőtt megjelent volna a világháló (World Wide Web, vagyis a WWW), a korai hálózatokon (amelyek katonasági, tudományos, oktatási intézmények között jöttek létre) kommunikáltak egymással, és építettek közösségeket. A felhasználók tartalmakat készítettek maguknak vagy más felhasználóknak, és e tartalmakat ezeken a kezdeti hálózatokon tárolták.

 

Mielőtt a blogok elterjedtek volna, ezek a közösségek gyakran kommunikáltak és osztottak meg egymással rendszeresen frissített tartalmakat különféle üzenőfelületeken. Ezeket „hírcsoportoknak” keresztelték el.

 

Az első igazi blogok csak 1994-95 környékén jöttek létre, és nyilvános naplókként funkcionáltak, amikben a felhasználók osztottak meg személyes történeteket, gondolatokat, érdekességeket, vagy éppen a velük történt (munkahelyi, tanulmányi, családi, kapcsolati) eseményekről számoltak be rajtuk. A média és a nyilvánosság csak 1996-97 környékén figyelt fel a blogokra, és kezdte el dokumentálni azok megalakulását.

 

A „blog” szó első használatának pontos dátuma vitatott. A legtöbbek szerint 1999-ben született meg a kifejezés az angol „weblog” (vagy „web log”) azaz „webes napló” kifejezés rövidítéseként.

 

Mi a különbség a blogok és a webhelyek között?

A legfontosabb különbség egy blog és egy webhely között, hogy a blog egy konkrét tartalomtípus, ami egy webhely weboldalain jelenik meg.blog története

 

Ezt a két kifejezést gyakran összekeverik, mert sokan egymás helyettesítésére használják őket. Például amikor valaki azt mondja, hogy meglátogatta egy cég blogját, akkor gyakran úgy érti, hogy a cég webhelyén járt, és az azon elhelyezett blogot látta. Gyakran származik zavarodás abból is, hogy vannak olyan platformok is, amelyek kifejezetten blogolásra lettek kiélezve, és egy ezen létrehozott blogokat sokan egy cég valódi webhelyének tekintik.

 

A legtöbb esetben a nem blogolásra létrehozott webhelyeket ritkábban frissítik új tartalmakkal, mint a hozzájuk tartozó blogokat, vagy a blogolásra létrehozott webhelyeket. A blogok általában heti, napi, vagy ennél is sűrűbb rendszerességgel frissülhetnek.

 

A blog szócikkhez kapcsolódó cikkeink:

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése
7 ok amiért érdemes blogot vezetned
Alapvető tippek bloggereknek a sikerért
 



Gyakori kérdések


Mi az a blog?

A blog egy olyan webhely (vagy egy webhely része), amire egy személy, cég, vagy szervezet cikkeket publikálhat.


Miért csinál valaki blogot?

Az emberek általában gondolataikat, véleményeiket osztják meg blogjukon, míg a cégek és márkák a tartalommarketing részeként publikálnak cikkeket blogjaikra.


Miért hasznos egy blog a marketingben?

A blogokra publikált hasznos, értékes, és jól optimalizált tartalmak (cikkek) segítenek érdeklődő felhasználókat vonzani egy márka webhelyére, és demonstrálják, hogy az adott márka valóban ért is ahhoz, amit csinál.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!