Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Az organikus találat definíciója
Az organikus találatok azok az oldalak egy keresőmotor találatai között, amelyek indexelésért és megjelenéséért nem fizettek a keresőmotornak. Ezek a találatok természetes úton kerültek be az indexbe, ezért szokás őket természetes találatokként is emlegetni.
A Google (és más keresőmotorok) az alapján válogatja ki és rangsorolja az organikus találatokat, hogy mennyire véli értékesnek őket a kereső felhasználó számára. Minél hasznosabb és értékesebb egy tartalom, annál magasabb organikus rangsorolást kap, vagyis annál magasabban jelenik majd meg az organikus találatok között.
Ezt látjuk például, ha a „keresőoptimalizálás” szóra keresünk rá a Google-on:
 
Fizetett találatok
A Google keresőtalálati oldalain fizetett találatok is megjelenhetnek, amiket a Google Ads hirdetési platformján keresztül lehet létrehozni. Számos cég él ezzel a lehetőséggel, hiszen a pénzükért cserébe a Google láthatóbb pozíciókban helyezi el a reklámjaikat, mint az organikus találatokat, így ezek több figyelmet vonhatnak magukra.
Ha azonban a cég már nem fizeti tovább ezeket a hirdetéseket, azok azonnal eltűnnek a találatok közül.
Webhelyhivatkozások
A Google keresőtalálati oldalain az első organikus találat az alapvető címen, URL-en és leíráson kívül időnként extra hivatkozásokat is tartalmaz, amik az adott webhely bizonyos oldalaira mutatnak. Ezeket webhelyhivatkozásoknak vagy webhelylinkeknek nevezzük.
Akárcsak az organikus rangsorolásról, úgy a webhelyhivatkozások megjelenítéséről is a Google algoritmusa dönt, vagyis nem lehet sem külön beállítani, sem megvásárolni őket.
Ha szeretnéd, hogy webhelyed így jelenhessen meg a találatok között (és ezzel jóval több helyet foglaljon el a képernyőn), akkor strukturált adatokat érdemes megjelölni tartalmaidban (amihez a Schema szabványt kell használni).
Organikus találatok és fizetett találatok – Mi a különbség?
Sokan nem szívesen adnak pénzt egy olyan cég termékeire vagy szolgáltatásaira, amiben nem bíznak meg teljesen.
Ha van valami, amiben az emberek többsége bízik, az a Google. A felhasználók tudják, hogy a világ legnagyobb keresőmotorja szinte biztos, hogy a legjobb tartalmakat válogatja össze az első találatok közé.
Ha tehát egy márka az első organikus pozíciók valamelyikében jelenik meg, akkor tudni fogják róla, hogy valamivel kiérdemelte azt, nem pedig fizetett a Google-nak azért, hogy kiemelt helyet kapjon.
A fizetett hirdetések csak addig maradnak aktívak, amíg egy cég hajlandó pénzt fektetni beléjük. Ezzel szemben az organikus találatok hosszú éveken át az első találati oldalon maradhatnak, szimplán azért, mert valaki eleget foglalkozott a tartalom keresőoptimalizálásával (SEO), hosszútávra megalapozva ezzel az előkelő rangsorolást.
Ez nem jelenti azt, hogy a fizetett hirdetésekre egyáltalán nincs szükség, hiszen egy teljesen újonnan létrehozott webhely keresőoptimalizálása még nem elég erős ahhoz, hogy versenyezhessen a konkurenciával. A fizetett hirdetések erre a kezdeti időszakra kínálhatnak átmeneti segítséget, amíg a webhely nem lesz képes a „saját lábán” is megállni, azaz organikus, nem fizetett módon bekerülni az első találatok közé.
Mire van szükség az erős organikus helyezésekhez?
Az organikus helyezések megszerzése egy hosszadalmas folyamat – ezt nevezzük SEO-nak, vagy keresőoptimalizálásnak. Habár sok időt vehet igénybe, a SEO eredményei hosszan tartóak és sokszorosan képesek megtéríteni a befektetett összegeket is.
Ha szeretnél jó organikus helyezéseket elérni, akkor marketingesként (vagy tulajdonosként) az alábbiakat kell fontolóra venned:
- Hogy mekkora a webhelyed, és mennyi információt tartalmaz
- Hogy ilyen gyakran frissül a webhelyed új tartalmakkal
- Hogy megfelelő-e webhelyed SEO-ja
- Hogy vezetsz-e blogot a webhelyeden
- Hogy hogyan segíthet a közösségi média marketing webhelyed népszerűsítésében
- Hogy mióta aktív webhelyed az interneten
- Hogy milyen más webhelyek hivatkoznak saját webhelyedre
A webhelyek tekintélye
A webhelyek organikus rangsorolását nagyban befolyásolja, hogy milyen tekintélyük van a keresőmotor szemében.
Ehhez visszahivatkozásokra lesz szükség – olyan linkekre, amelyek más webhelyekről mutatnak saját webhelyedre. A Google ezeket a hivatkozásokat afféle szavazatokként kezeli: ha egy tekintélyes webhely hivatkozik rád, akkor a te webhelyed is részesül majd ebből a tekintélyből, és nagyobb eséllyel jelenik majd meg az előkelőbb találatok között.
Minél több ilyen visszahivatkozást szerzel (lehetőleg egyedi domainekről), annál tekintélyesebb lesz webhelyed a Google szemében.
Gyakori kérdések
Mi az az organikus találat?
Hol jelennek meg az organikus találatok?
Miért fontosak az organikus találatok?
Hogyan juthatok be az organikus találatok közé?
Kiemelt területeink
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					