A kattintásonkénti kereset (EPC) jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Kattintásonkénti kereset

Kattintásonkénti kereset


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A kattintásonkénti kereset definíciója

A kattintásonkénti kereset (earnings-per-click, EPC) az az összeg, amelyet egy márka egy marketingpartnerének közvetítői díjként kifizet egy PPC (pay-per-click) megállapodás keretei között.

Másképpen megfogalmazva: ennyit kereshet egy márka partnere, valahányszor egy lehetséges ügyfél az egyik hivatkozásán (partnerhivatkozás) keresztül jut el a márka webhelyére, vagy végez el ott valamilyen konverziós műveletet (pl. vásárlást).

 

Akiknek a jövedelme részben ilyen partnerhivatkozásokból származik, azok számára nagyon fontos, hogy tudják, mekkora összeget kereshetnek egy-egy kattintással, hiszen nem csak azt számíthatják ki, hogy mekkora bevételük lesz, hanem azt is megállapíthatják, hogy mely hivatkozásaik a leghatékonyabbak, és melyek igényelnek több optimalizálást.

Na persze, minden egyes kattintás értékét felesleges külön feljegyezni, hiszen egyes kattintások több pénzt hozhatnak, mint mások (vagy egyáltalán semmit). Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy pontosan mire jó akkor a kattintásonkénti kereset. Nézzük meg közelebbről!

 

A kattintásonkénti kereset szerepe

A „kattintásonkénti kereset” megnevezés valójában meglehetősen félrevezető, ugyanis az EPC valójában egy olyan képlet, amely alapján a kattintások átlagértékét állapíthatod meg, nem pedig egy-egy kattintás egyedi értékét.

Az EPC használatakor valójában 100 kattintás átlagkeresetét számolod össze egy adott időszakból. Ez alapján a pontosabb megnevezés „100 kattintásonkénti kereset” lenne.

Az EPC nem csupán egy fizetési modell a partnermarketinges webhelyek számára, hanem maguknak a partnereknek is segít megállapítani, hogy mennyire értékesek, sikeresek a hivatkozásaikon keresztül közvetített átkattintások.

Ha például sokan kattintanak hivatkozásaidra, de ez után nem konvertálnak, akkor az átkattintások átlagértéke egyre csökken majd.

Fontos továbbá észben tartani, hogy a különböző konverziós műveletekért eltérő összegeket fizethet az adott márka, ezért is érdemes inkább átlagot vonni ezekből, mint egyenként számon tartani minden kattintást.

 

Vegyünk egy egyszerű példát. Ha 100 kattintásból összesen 5 000 Ft-ot sikerült szerezned, akkor kattintásonként mindössze 50 Ft-ot kaptál, tehát az EPC értéke 50 Ft. Ez segít megállapítani, hogy mennyire sikeres partnermarketing stratégiád, és, hogy érdemes-e így folytatni tovább, vagy jobb lenne javítanod rajta.

 

Kattintásonkénti kereset a partnermarketing-platformokon

A jobb partnermarketinges platformok egy átlátható statisztikai felületet is kínálnak partnereik számára, amelyek megtekinthetik többek között a (100) kattintásonkénti kereset, tehát az EPC értékét is.

Ez különösen az olyan partnerek számára hasznos, akik nagy mennyiségű forgalmat vonzanak be a márkák számára, több partnerhivatkozáson és különböző platformokon keresztül, hiszen a különböző linkek EPC értékének összehasonlításával gyorsan megállapíthatják, hogy mely linkek mennyiben járulnak hozzá összes jövedelmükhöz.

Például meglehet, a partnerprogram, amibe jelentkeztél, (az egyszerűség kedvéért) 100 Ft-ot fizet az „A” típusú konverzióért, és 200 Ft-ot a „B” típusú konverzióért. A 200 Ft-os konverzió értelemszerűen jobban fizet, de ha sikerül rávenned három látogatódat a 100 Ft-os konverzióra, akkor máris jobban jártál, mintha egy 200-asat sikerült volna megszerezned.

 

Még ha a platform nem is kínál EPC táblázatot a kattintásonkénti kereset megállapítására, ezt viszonylag egyszerűen kiszámolhatod: csupán add össze az összes bevételt egy kampányból egy adott időszakról, majd oszd el ezt az összes kattintás számával, és szorozd meg 100-zal.

 

A kattintásonkénti kereset használata a partnermarketing-kampányok fellendítésére

A kattintásonkénti kereset tehát rálátást biztosít kampányaid hatékonyságára. Íme néhány további dolog, amire felhasználhatod az EPC-t stratégiádban:

  • Összehasonlíthatod a különböző partnermárkáidat, hogy kiderítsd, melyekből származik a legtöbb pénz, függetlenül attól, hogy alapból mekkora összeget kínálnak egy-egy kattintásért.
  • Megállapíthatod, hogy melyik webhely vagy hirdetési platform hozza a legtöbb jövedelmet.
  • Összehasonlíthatod a különböző hivatkozások teljesítményét.
  • Összehasonlíthatod egy korábbi időszak (pl. az előző negyedév) jövedelmét egy mostanival, hogy kiderítsd, hogyan változott a teljesítményed.
  • Megállapíthatod, hogy a ritkábban, de többet fizető, vagy a gyakrabban, de kevesebbet fizető konverziók jövedelmezőbbek.
  • Megállapíthatod, hogy megéri-e fizetett hirdetésekkel is rásegíteni a hivatkozások népszerűsítésére az alapján, hogy mekkora összeget sikerült összeszedned velük.
  • Észrevehetsz olyan problémákat, mint a nem működő hivatkozások, a magas visszafordulási arányok, stb. és javíthatod ezeket.



Gyakori kérdések


Mi az a kattintásonkénti kereset?

A kattintásonkénti kereset (earnings-per-click, azaz EPC) azt mutatja meg, hogy mekkora összeget fizet egy márka egy partnerének, valahányszor az a partner egy új érdeklődőt irányít a márka webhelyére egy partnerhivatkozáson keresztül. Lényegében a közvetítői díj értékére utal.


Mitől függ a kattintásonkénti kereset?

Egy márka különböző összegeket ajánlhat fel különböző konverziókért, amiket a látogatók az után végeznek, miután egy partnerhivatkozáson keresztül érkeztek a webhelyére. Egy vásárlás például általában nagyobb közvetítői díjat érdemel, mint egy hírlevélre való feliratkozás.


Hogyan számítható ki a kattintásonkénti kereset?

A kattintásonkénti kereset neve ilyen formában kissé megtévesztő, ugyanis valójában 100 kattintásra vetített átlagkeresetét veszi figyelembe. Egyes kattintások többet érhetnek, mint mások, vagy épp semennyit. Össze kell tehát adnod egy adott időszak összes keresetét, majd elosztanod 100-zal, hogy megkapd a „kattintásonkénti” kereset összegét.


Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Remarketing

A remarketing definíciója A remarketing az a folyamat, amely során...

Süti

A süti definíciója Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy...

Lead

A lead definíciója A marketing világában a lead (ejtsd: líd)...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.