Engedély alapú marketing
Az engedély alapú marketing definíciója
Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing lényege szintén az, hogy a felhasználókkal történő kapcsolatfelvételhez, vagy egy hirdetés megjelenítéséhez a felhasználó
előzetes beleegyezése és engedélye szükséges.
Ez a fajta marketing arra a tényre alapszik, hogy a felhasználók egyre inkább igyekeznek kizárni a minden nap látott hirdetések végtelen ostromát. Az alapelv az, hogy egy cég könnyebben lesz képes megnyerni egy lehetséges ügyfelet, ha az az ügyfél előbb engedélyt ad arra, hogy kapcsolatba lépjenek vele (vagy megmutassanak neki egy reklámot).
A keresőmarketing természetéből adódóan egy bizonyos engedély alapú marketingnek tekinthető, hiszen a keresőtalálatok között olyan fizetett hirdetések jelennek meg, amelyek relevánsak a felhasználó kereséséhez.
Gyakori kérdések
Mi az az engedély alapú marketing?
Az engedély alapú marketing az, amikor előzetes engedélyt kérsz egy felhasználótól, mielőtt felvennéd vele a kapcsolatot, vagy hirdetéseket jelenítenél meg neki.
Mi az engedély alapú marketing lényege?
Az embereket manapság temérdek hirdetés és reklám veszi körül az interneten és azon kívül is, ezért megtanulták automatikusan kizárni azokat. Ha valaki konkrét engedélyt ad arra, hogy egy cég hirdetéseket jelenítsen meg neki, akkor jó eséllyel érdeklődik is az adott cég kínálata iránt.