Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A dropshipping definíciója
A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.
A dropshipping definíciója
A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.
A legnagyobb különbség a dropshipping és a hagyományos viszonteladás között, hogy az értékesítő kereskedő nem rendelkezik saját árukészlettel, és csak akkor vásárolja meg a termékeket, ha valaki (rajta keresztül) rendel azokból.
A dropshipping során a vásárló tehát valójában közvetlenül egy nagykereskedésből kapja az árut, az értékesítő fél csupán ennek a megrendelését bonyolítja le.
A dropshipping előnyei
Kevesebb tőkét igényel és egyszerűbb beindítani
A dropshipping talán legnagyobb előnye, hogy egy webáruház anélkül is beindítható, hogy komoly kezdőtőkét kéne befektetni, elvégre nem kell folyamatosan készletet készenlétben tartani a vásárlásokra. A dropshipping lényege, hogy az értékesítő csak akkor vásárol meg egy terméket, ha rajta keresztül egy ügyfél megrendeli azt.
Mivel az értékesítő fél nem kell, hogy fizikai árucikkekkel foglalkozzon, így megspórolja egy raktárépület bérlését, a csomagolási és szállítási költségeket, a készlet nyomon követését és fenntartását, stb. Ez számos hibalehetőséget, költséget, és extra munkát kapásból kiiktat.
Alacsony fix költségek
Nem csak azzal lehet sokat spórolni, hogy nincs mindig fix készlet, hanem azzal is, hogy mindezek kezeléséért nem kell alkalmazottakat foglalkoztatni. Egy sikeres dropshipping üzletet akár egy szimpla laptopról is lehet üzemeltetni, egészen minimális havi költségek mellett. Ahogy egy ilyen üzlet növekszik, a fix költségek is növekednek majd, de jóval kisebb összegekre kell számítani, mint egy hagyományos üzlethelység fenntartása esetén.
Rugalmas munkavégzési hely
Ha az értékesítő valahol biztonságos, gyors internetkapcsolatot tud szerezni laptopjához, akkor gyakorlatilag az a hely azonnal a munkahelyévé válik. A lényeg, hogy tudj valahogyan kommunikálni a megrendelőkkel és a nagykereskedésekkel.
Óriási kínálat
Mivel nem kell előre megvásárolni az árucikkeket, így egy dropshipping üzlet óriási választékot kínálhat a rendelőknek – ha egy nagykereskedő kínál egy terméket, azt a dropshipping üzlet is feltüntetheti minden extra költség nélkül.
Könnyedén skálázható
Amikor egy hagyományos üzlethez az átlagosnál kétszer több megrendelés érkezik, akkor azzal kétszer annyi munkai s van. Habár ez a dropshippingre is vonatkozik bizonyos értelemben, a modell egyik nagy előnye, hogy a megrendelések nagy részét valójában a nagykereskedések intézik.
A dropshipping hátrányai
Minimális profit
A dropshipping legnagyobb hátránya kétségtelenül az, hogy mivel ilyen könnyű belekezdeni, rendkívül sokan csinálják, és óriási a verseny. A legtöbb dropshipping kereskedő azzal próbál forgalmat szerezni magának, hogy rendkívül alacsony árakat szab ki, amivel alig kereshet valamit – ez nem esik nehezükre, elvégre, mint említettük, egy dropshipping üzlet beindítása és fenntartása nagyon minimális költségekkel jár.
Tény, hogy a legtöbb dropshipping kereskedőnek csapnivaló webhelye és pocsék ügyfélszolgálata van, de a vásárlók többségét szinte csak az ár érdekli, és ha abban valaki jobbat kínál, akkor az viszi a forgalmat. Ahogy egy adott piaci rés egyre telítettebbé válik, úgy egyre kevésbé éri meg dropshippinngel foglalkozni benne, mert annyira alacsony tiszta haszon folyik be belőle.
Készletproblémák
Amikor egy hagyományos kereskedő saját készletet tart fenn, akkor könnyedén számon tarthatja, hogy miből mennyi van neki. Azonban ha dropshipping kereskedőként valaki egy nagykereskedés készleteire támaszkodik, akkor fennáll a veszélye, hogy a készletek hamar kifogynak, elvégre minden más dropshipping kereskedő is ezekre támaszkodik, és persze a hagyományos viszonteladóknak is fel kell néha tölteniük saját készleteiket.
Léteznek megoldások arra, hogy egy dropshipping kereskedő sajátjaként tüntesse fel egy nagykereskedés készletét, de ezek nem mindig működnek megfelelően, és sok nagykereskedő nem támogatja ezt a technológiát.
Szállítási nehézségek
A legtöbb dropshipping kereskedő több nagykereskedéssel is dolgozik egyszerre. Ezzel a probléma az, hogy sokkal nehezebb követni a szállítási költségeket.
Például tegyük fel, hogy egy vevő négy különböző árucikket rendel, és mindegyiket más-más nagykereskedésből kell beszereznie a dropshipping kereskedőnek. Ilyenkor négy különböző szállításért kell fizetni, azonban ezt az összeget nem okos megoldás ráterhelni a megrendelő fizetendő összegére, különben az azt fogja hinni, hogy túl van árazva a szállítás, és csak megpróbálják „lehúzni”.