Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A downline definíciója
A downline megértéséhez a többszintű marketing, más néven hálózati marketing alapismerete szükséges. Ehhez javasolt a megfelelő magyarázat elolvasása a lexikonban.
Példa a downline-ra
Amikor „A partner” felkéri „B személyt”, a cég független partnerének, azzal „B” szponzorává válik. „A” nem csak saját közvetlen értékesítéseiért kap közvetítői díjat, hanem „B” értékesítéseiért, illetve minden más általa szponzorált személy értékesítéseiért is. Ez további lenti szintekre is kiterjed (innen a többszintű marketing elnevezés) – tehát „A” azokért az értékesítésekért is közvetítői díjat kap, amelyeket a „B” által felbérelt partnerek (ők a „C” partnerek) közvetítettek.
Példa a downline-ra
Amikor „A partner” felkéri „B személyt”, a cég független partnerének, azzal „B” szponzorává válik. „A” nem csak saját közvetlen értékesítéseiért kap közvetítői díjat, hanem „B” értékesítéseiért, illetve minden más általa szponzorált személy értékesítéseiért is. Ez további lenti szintekre is kiterjed (innen a többszintű marketing elnevezés) – tehát „A” azokért az értékesítésekért is közvetítői díjat kap, amelyeket a „B” által felbérelt partnerek (ők a „C” partnerek) közvetítettek.
A downline példa magyarázata
A fenti példa alapján az „A parnterhez” tartozó downline tartalmazza „B”-t, „C”-t és minden lejjebb található szinten elhelyezkedő partnert is. Ezen partnerek mind ugyan annak a cégnek dolgoznak független vállalkozóiként, de „A” jogosult az összes „alárendelt” személy közvetítői díjának egy bizonyos részére.
A különböző szintek (A, B, C, stb.) részesedési százalékai mind attól az adott cégtől függenek, amelyet szponzorálnak.
Sok ember számára a downline-nal szerezhető közvetítői díjak teszik olyan vonzóvá a többszintű marketinget. A hálózati marketinggel foglalkozók kifejezetten hatékonyak egy mély downline kiépítésében, és érdekük továbbá, hogy a downline összes tagja rendelkezzen a megfelelő jártassággal és motivációval a siker eléréséhez. Még a leghosszabb downline sem ér semmit, ha a tagjai nem képesek a termékek értékesítésére vagy új, szponzorálható partnerek beszerzésére.
A downline (MLM) marketing kritikái
A downline marketing számos kritikát vonz maga körül, mivel az üzleti modell több problémát is felvet. Például szokott vitatott lenni a rendszer piramisszerű jellege, valamint az, hogy csak néhány kevés értékesítő érhet el tényleges jövedelmet a rendszeren belül. Az üzleti siker azonban a termék vagy szolgáltatás minőségétől, az értékesítők elkötelezettségétől és a hálózat méretétől függ.