Mi az a Hirdetési hálózat? A kifejezés magyarázata, értelmezése,, Máté Balázs online marketing tanácsadó segítségével! Marketing szótárunkban te is minden online marketing kifejezést megtalálsz!

EN

Hirdetési hálózat



A hirdetési hálózat definíciója

A hirdetési hálózatok olyan hálózatok, amelyek összekötik egymással a hirdetni vágyó cégeket, illetve azokat a kiadókat, amelyek hirdetési felületeket értékesítenek ezen hirdetések elhelyezésére.

 

A hirdetési hálózatok alapelve összegyűjteni a különböző hirdetési felületeket, és felkínálni azokat a hirdetőknek.

Habár többféle médiumon is működhetnek hirdetési hálózatok, a leggyakrabban az online hirdetési rendszerekre szokás használni őket, hiszen manapság a hirdetések, reklámok nagy része az interneten helyezkedik el.

Ha precízebbek szeretnénk lenni, megkülönböztethetünk hagyományos és online hirdetési hálózatokat. Ezek között a fő különbség az, hogy az online hirdetési hálózatok egy hirdetési szerveren keresztül juttatják el a hirdetéseket a nyilvánosság elé. Ez különleges eszközöket biztosít a hirdetők számára, úgymint nyomkövetést, precíz célzást, illetve részletes jelentéseket hirdetéseik teljesítményéről.

 

Az online hirdetési hálózatok működése

Az online hirdetési hálózatok online kiadókkal és hirdetőkkel dolgoznak együtt. Azok a kiadók, amelyek hirdetési felületeket szeretnének értékesíteni webhelyükön, felkereshetnek egy hirdetési hálózatot, és kiadhatják ezeket a felületeket nekik.

Hasonlóképpen, a hirdetők is regisztrálhatnak egy ilyen hirdetési hálózatra, amin aztán létrehozhatják hirdetéseiket, beállíthatják a célzást, és így tovább.

A hirdetési hálózat felel a hirdetések megfelelő felületeken való elhelyezéséért.

A hirdetők fizetnek a hirdetési hálózatnak a hirdetések elhelyezéséért, és ennek az összegnek egy részét a hirdetési felületeket értékesítő kiadók is részesülnek.

 

 

A hirdetési hálózatok előnyei és hátrányai

A hirdetési hálózatok több szempontból is előnyösek mindkét fél (a hirdetők és a kiadók) számára.

A kiadók pénzt kereshetnek az online publikált tartalmaikkal úgy, hogy hirdetéseket jelenítenek meg az azokat olvasó látogatóiknak, habár a hálózat az ezért kifizetett összeg egy részét elteszi magának, mint közvetítői díjat.

A hirdetők számára páratlan lehetőséget nyújt, hogy hirdetéseiket könnyen és gyorsan elhelyeztethetik számos webhelyen (amik a hirdetési hálózathoz tartoznak). Egy hirdetési kampány, illetve az ahhoz tartozó hirdetések gyorsan és könnyedén elkészíthetők, habár az már más kérdés, hogy ezek mögött mennyi marketingtudás áll.

 

A legfőbb hátrányok a hirdetők számára, hogy, habár kapnak néhány hasznos célzási opciót, a hirdetések pontos elhelyezését nem mindig befolyásolhatják, így fennáll a veszélye, hogy hirdetéseik nem megfelelő tartalmak mellett jelennek majd meg. Természetesen ez az adott hálózat célzási lehetőségeitől is függ.

 

Árképzési modellek

Árképzési modellek

Az árképzési modellektől függ, hogy egy hirdetőnek miért és mennyit kell fizetnie kampányai futtatása során.

Az online hirdetési hálózatokon általában három árképzési modell közül lehet választani (ez attól is függ, hogy milyen jellegű hirdetéseket kínál az adott hálózat:

  • CPM: A hirdető hirdetése minden ezredik megjelenése után fizet, függetlenül attól, hogy a felhasználók rákattintanak-e a hirdetésre, vagy sem. Itt olvashatsz bővebben a CPM-ről.
  • CPC: A hirdető csak akkor fizet, ha a hirdetéseire rákattintanak, függetlenül attól, hogy hány embernek jelennek meg ezek. Itt olvashatsz bővebben a CPC-ről.
  • CPA: A hirdető csak akkor fizet, ha a felhasználó elvégez egy bizonyos lépést, miután rákattintott a hirdetésére. Ez általában egy konverzió, ami a céloldalon, a hirdető webhelyén kell, hogy megtörténjen. Például a hirdető csak akkor fizet a hirdetési hálózatnak, ha a kattintás után a felhasználó vásárol is valamit a hirdető webhelyéről. Itt olvashatsz bővebben a CPA-ról.

 

Célzási lehetőségek

Az online hirdetési hálózatok egyik legnagyobb előnye, hogy precíz célzási lehetőségeket kínálnak a hirdetők számára, akik ezeket hasznosítva biztosíthatják, hogy marketingüzeneteik (hirdetéseik) csak az ideális ügyfeleiknek jelenjenek meg. Ez segít elkerülni, hogy felesleges kattintásokért (CPC) vagy megjelenítésekért (CPM) kelljen fizetniük.

A precíz célzást a hirdetési hálózatok által éveken át gyűjtött felhasználói adatok teszik lehetővé. A hirdetők célozhatnak nem, kor, jövedelem, földrajzi hely, és böngészési szokások szerint is.

 

Google Display Hálózat

A különböző hirdetési hálózatok persze sajátos célzási lehetőségeket kínálhatnak a hirdetőknek. A legnépszerűbb ezek közül a Google Display Hálózat, amely temérdek kisebb és világhírű webhelyen is lehetővé teszi a hirdetések elhelyezését.

A Google hirdetési hálózatán a hirdetők akár egyszerre több speciális szempont szerint is szűkíthetik (célozhatják), hogy hirdetéseik kinek jelenjenek meg:

  • Kontextus szerinti célzás: A Google az alapján jeleníti meg a hirdetéseket a felhasználóknak, hogy milyen tartalmakat nézegetnek. A Google hirdetési hálózata minden webhelyhez címkéket rendel hozzá, és azokat a hirdetéseket jeleníti meg rajtuk, amelyek passzolnak ezekhez a címkékhez. A Google Display Hálózata a felhasználó által korábban meglátogatott webhelyek alapján is képes hirdetéseket megjeleníteni az adott felhasználónak. Ez utóbbi funkciónak köszönhetően akár egy kertészeti hirdetés is megjelenhet egy sportokkal foglalkozó webhelyen, ha a felhasználó korábban kertészeti webhelyeket böngészett.
  • Elhelyezés szerinti célzás: Az elhelyezés szerinti célzás segítségével a hirdetők megszabhatják, hogy hirdetéseik mely webhelyeken jelenhessenek csak meg.
  • Remarketing: A remarketing, vagy „újracélzás” segítségével a hirdetők olyan felhasználókra szűkíthetik hirdetéseik célzását, akik korábbam már érdeklődést mutattak márkájuk iránt. Például, ha egy felhasználó meglátogatta egy márka webáruházát, de nem rendelt semmit, akkor a márka remarektinggel emlékeztetheti arra a felhasználót, hogy mi minden várja őt a webáruházban.
  • Érdeklődési kategóriák: A hirdetők az alapján is megcélozhatják a felhasználókat, hogy milyen érdeklődési körök iránt érdeklődnek böngészési előzményeik alapján.
  • Témakör szerinti célzás: Ez sokban hasonlít az előbb említett érdeklődés szerinti célzáshoz. A hirdetők megszabhatják, hogy hirdetéseik csak adott témakörű webhelyeken jelenjenek meg.
  • Földrajzi hely szerinti, illetve nyelvi célzás: A marketingesek természetesen megszabhatják azt is, hogy hirdetéseik csak egy bizonyos területen belül, és/vagy csak adott nyelveket használóknak jelenjenek meg.
  • Demográfiai célzás: Lényegében nem és kor szerinti célzás.



Gyakori kérdések


Mi az a hirdetési hálózat?


Mik a hirdetési hálózatok előnyei?


Mik a hirdetési hálózatok hátrányai?


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!