Vásárlói jelzés

Vásárlói jelzés

A vásárlói jelzés definíciója

Vásárlói jelzésnek számít minden olyan cselekvés egy lehetséges vásárló részéről, amiben egy értékesítő vásárlási szándékot vél felfedezni. A vásárlói jelzésekre odafigyelve egy értékesítő megállapíthatja, hogy mekkora szüksége van az érdeklődőnek a termékre vagy szolgáltatásra. Ez segít az értékesítőnek azokkal az érdeklődőkkel foglalkozni, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolnának, illetve, hogy mikor érdemes felkínálni az ajánlatot egy érdeklődő számára.

A B2B értékesítők számára nagyon fontosak a vásárlói jelzések, hiszen segítenek azonosítani a legígéretesebb érdeklődőket, hogy több üzletet valósulhasson meg adott idő alatt. A vásárlói jelzések a vásárló utazásának több szakaszában is megjelenhetnek. Egyes jelzések akkor történnek, amikor egy érdeklődő meglátogatja a cég webhelyét, vagy amikor elbeszélget egy értékesítővel.

 

Példák a vásárlói jelzésekre

A vásárlói jelzések egyrészt attól függenek, hogy mit kínál céged, illetve attól, hogy milyen értékesítési módszerekkel próbálod eladni ezt a kínálatot. Íme néhány példa az online és offline történő vásárlói jelzésekre:

 

A lehetséges vásárló egy adott dolog iránt érdeklődik

Amikor valaki egy adott termék vagy megoldás iránt érdeklődik, az azt jelenti, hogy előzetes kutatást végzett a témában, és már komolyan fontolgatja a vásárlást. Ez a jelzés azonosítható például egy értékesítővel való beszélgetés során, vagy akár webhelyeden is (például, ha egy felhasználó gyakran látogatja meg egy adott termék adatlapját).

 

A lehetséges vásárló esettanulmányok iránt érdeklődik

Amikor látogató az esettanulmányokat keresi webhelyeden, akkor ez azt jelenti, hogy kíváncsi más, korábbi ügyfelek véleményeire és sikertörténeteire, amelyekben terméked is fontos szerepet játszott. Fontos, hogy ezek a sikertörténetek olyan problémák megoldását meséljék el, amelyek legtöbb ügyfeled számára relevánsak).

 

A lehetséges vásárló feliratkozik a próbaidőszakra

Ha valaki regisztrál, vagy feliratkozik egy termék vagy szolgáltatás próbaidőszakára, akkor ez nagyon erős jelzés arra, hogy komolyan érdeklődik az iránt

Nem minden lehetséges vásárló használja majd rögtön ezt a próbaverziót, de ez még nem ok az aggodalomra, hiszen könnyen lehet, hogy még csak ismerkednek vele, és nem tudják, hogy működik az adott termék vagy szolgáltatás.

Fontos tehát, hogy ezeknek a felhasználóknak egy automatikus email kampány keretei között útmutatókat és más erőforrásokat küldj, amelyek segítségével megismerhetik szolgáltatásodat. Ezt akár személyes vagy csoportos videós konferenciák keretei között is megteheted, hiszen a személyesebb kommunikáció csak tovább növeli a konverziók esélyét.

 

A lehetséges vásárló rákérdez az árra

Ha a lehetséges vásárló rákérdez az árra, akkor biztosan fontolgatja valamilyen szinten a vásárlást. Sok értékesítőt azonban aggasztanak az árra irányuló kérdések, hiszen ezek arra utalhatnak, hogy a magasabb árak kizáró okok lehetnek a lehetséges vásárlók számára. Ilyenkor azonban általában csak arról van szó, hogy az érdeklődők szeretnék megtudni, belefér-e a kínált termék vagy szolgáltatás a költségkeretükbe. Az ár iránti érdeklődés tehát pozitív vásárlói jelzés!

 

A lehetséges vásárló a fizetési módok iránt érdeklődik

Amikor olyan kérdések hangzanak el, mint a „Hogyan tudok fizetni?” vagy „Mikor kell fizetnem?”, akkor ezek nagyon erős és pozitív vásárlói jelzések, hiszen a lehetséges vásárló valószínűleg az árral is megbékélt.

 

A lehetséges vásárló az általános szerződési feltételek iránt érdeklődik

Azok a lehetséges vásárlók, akik a garanciával és más üzletpolitikával kapcsolatos kérdéseket tesznek fel, már szinte biztos, hogy meghozták a döntésüket. Az értékesítőknek ekkor kell véglegesen elnyerniük az érdeklődők bizalmát.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink