Értéknövelt tartalom

Értéknövelt tartalom

Az értéknövelt tartalom definíciója

Az értéknövelt tartalmak (angolul „rich media”) olyan interaktív, dinamikus, vizuális hirdetések, amelyek szöveget, videókat, képeket, hanganyagokat is tartalmazhatnak. Az értéknövelt tartalmak fő célja, hogy kitűnjenek a többi, közönséges hirdetési anyag közül.

 

Dinamikus jellegükből adódóan az értéknövelt tartalmú hirdetések alkalmazkodni tudnak a felhasználók készülékeihez – például megváltoztathatják a helyüket, vagy a méretüket, ha egy felhasználó rájuk kattint. Ez egyben interaktívvá is teszi ezeket a reklámokat.

Az egyik legegyszerűbb példa erre egy olyan hirdetés, ami a weblap egyik felső sarkában bújik meg, de amikor a felhasználó ráviszi az egérmutatóját, szétnyílik, és több információt mutat.

 

Az értéknövelt tartalmak jellegzetességei

Az értéknövelt tartalmú hirdetések több csatornán is lehetőséget nyújtanak arra, hogy egy márka előadhassa történetét (lásd: storytelling). Jellegzetes tulajdonságaiknak köszönhetően kitűnnek a közönséges reklámok közül:

  • Nem csak statikus képeket, hanem hanganyagokat, mozgóképeket és más dinamikus, vizuális elemeket is tartalmazhatnak.
  • Felhasználói interakciót igényelnek ahhoz, hogy teljesen láthatóvá váljanak, lejátszódjanak, stb. Ez javítja a felhasználói élményt, hiszen nem tolakodnak annyira, mint a legtöbb hirdetés. Mindez azt is jelenti, hogy a kattintás nem feltétlenül egy landing oldalra jut a felhasználó.
  • Akár egyszerű játékokat is tartalmazhatnak, tovább növelve a felhasználói élményt.
  • Általában nagyobb fájlmérettel rendelkeznek, mint az egyszerűbb hirdetések, ezért is használják őket kevesebben.
  • Kompatibilisek a Java, a Javascript és a HTML5 szabványokkal is.
  • Gyakran többféle mutató alapján is mérhető a teljesítményük, nem csak a szerint, hogy milyen gyakran jelentek meg, és hányan kattintottak rájuk.

Értéknövelt tartalom

 

Az értéknövelt tartalmak legfontosabb előnyei a hirdetők számára

A fentieket alapján könnyedén rámutathatunk az értéknövelt tartalmú hirdetések legnagyobb előnyeire:

 

Remek átkattintási arányt kínálnak

Az értéknövelt tartalmak bizonyítottan kedvezőbb CTR-t kínálnak, mint a hagyományos bannerhirdetések.

 

Javítják a felhasználói élményt

Az értéknövelt tartalmú hirdetések annak köszönhetik kedvező CTR-jüket és megtérülésüket, hogy interaktívak. Ezzel nem csak magukra vonják a felhasználók figyelmét, hanem a felhasználói élményt is javítják, hiszen a hirdetések nem zavarják meg a böngészést, és nem erőltetik rá magukat a látogatókra.

 

Vásárlásra ösztönzik a felhasználókat

Egy kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy az olyan értéknövelt tartalmú hirdetések, amelyek videókat is tartalmaznak, jobban növelik a vásárlási szándékot, mint a GIF és más jellegű reklámok.

 

Több adatot mérhetsz velük

Az értéknövelt tartalmú hirdetésekhez több mutató és adat köthető. Ennek köszönhetően a hirdetők szélesebb körű rálátás alapján módosíthatják kampányaikat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki költségkeretükből.

A megjelenítéseken és kattintásokon kívül a különböző interakciók, a megtekintési idő, a teljes képernyős megtekintések száma, és további mutatók is mérhetők, az adott hirdetés típusától függően.

 

Jobban terjesztik a márka hírét

Az értéknövelt tartalmú hirdetések segítenek egy nagyobb, tekintélyesebb felületet elfoglalni egy-egy webhelyen, tartalmuknak köszönhetően pedig jobban megmaradnak az emberek emlékezetében. Szintén statisztikai eredmények bizonyítják, hogy ezek a hirdetések a márkáról alkotott képet is pozitívabbá teszik.

 

Az értéknövelt tartalmú hirdetések formátumai

Az értéknövelt tartalmak temérdek formát ölthetnek. A leggyakoribbak ezek közül a következők:

  • Közbeiktatott hirdetések: Ezek a hirdetések a teljes képernyőt elfoglalják, és gyakran HTML5, vagy videós elemeket tartalmaznak. Méretük szabadon változtatható.
  • Bannerhirdetések: Ezek a leggyakoribb hirdetések, amik akár értéknövelt tartalmúak is lehetnek. Általában az oldal hajtás fölötti részén helyezkednek el, hogy a felhasználók biztosan észrevegyék őket.
  • Kibontható hirdetések: A kibontható hirdetések lejátszásához általában rá kell kattintani/koppintani magára a hirdetésre, vagy rá kell vinni az egérmutatót. Ha a felhasználó elkattint, vagy elviszi az egérmutatót, a hirdetés lejátszása megszakad.
  • „Letoló” hirdetések: Ezek sokban hasonlítanak a kibontható hirdetésekhez, annyi különbséggel, hogy általában az egész oldal tartalmát lejjebb tolják maguk alatt, amikor szétnyílnak.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink