Vírusmarketing
Mi is az a vírusmarketing?
A vírusmarketing egy viszonylag új online marketing stratégia, amelynek lényege népszerű, sok megosztást generáló tartalmak készítése. Ezen gyorsan terjedő tulajdonságokra utal elnevezésük is: „viral”, azaz „vírusként terjedő” tartalmak. Az ilyen népszerű tartalmakat, mint a vírusmarketing tartalmait, az internet felhasználók előszeretettel osztják meg ismerőseikkel, ezzel ingyenes reklámot biztosítva a tartalom elkészítőjének.
Vírusmarketing tényleg vírus?
A vírusmarketing valójában nem áll kapcsolatban sem a digitális, sem az igazi vírusokkal. A név “ vírusmarketing ”arra a jelenségre utal, amely során egy szűk célközönségnek szánt termék, szolgáltatás, videó („vírusvideó”), webhely, stb. felkapottá válik, és egy közösségi platform felhasználói rövid időn belül számtalanszor megosztják azt – így a tartalom olyan gyorsan terjed az interneten, mint egy vírus.
A vírusmarketing eredete
A vírusmarketing kifejezés eredeti angol verziója (viral marketing) a 90-es évekből származik, amikor a Hotmail.com egy olyan marketing kampánnyal állt elő, amellyel rövid időn belül rengeteg új ügyfélre sikerült szert tennie. Nincs kizárva, hogy hasonló vírusmarketing jellegű kampányokat már a Hotmail.com esete előtt is futtattak, azonban ez volt az, ami új fejezetet indított az online marketing történetében.
Hogy mit csinált a Hotmail?
A vírusmarketing elemeit felhasználva egyszerűen, automatikusan elhelyeztek egy hivatkozást minden Hotmail felhasználó által küldött emailjében. A hivatkozás egy „Csatlakozzon most ingyen” oldalra mutatott – a Hotmail felhasználóbázisa két hét alatt néhány százról húszezerre nőtt.
E-book vírusmarketing hatásai
Egy másik jó példája a vírusmarketing használatának az, amikor egy olyan ingyenes e-bookot teszel elérhetővé ingyenesen bizonyos emberek számára, amely saját partnerhivatkozásaidat tartalmazza. Ezt az ingyenes e-bookot aztán mindenki szabadon továbbadhatja ismerőseinek, barátainak, stb. Lásd még: Vírus e-könyv
Egy jól kitervelt vírusmarketing kampánynak temérdek előnye lehet.
Csupán néhány ezek közül:
• Rendkívül költséghatékonyak.
• Egyre nagyobb visszhangot generálnak maguknak a vírusmarketing kampányok.
• Az egyik legnagyobb előnyük a vírusmarketing kampányoknak, hogy az ilyesfajta reklámokat nem tekintik spameknek (levélszemét).